مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

هنرمندان مشهوری که در فقر مطلق از دنیا رفتند

تبلیغات بنری

به گزارش یستا به نقل از خبرگزاری دانشجو، زمانی که شهرت به سطح جهانی برسد، قطعا درآمد و ثروت زیادی به همراه دارد. اکثر سلبریتی های هنری جهان درآمد خود را صرف خرید این گونه خانه ها، هواپیماهای شخصی و قایق های تفریحی به قیمت ده ها میلیون دلار می کنند و بقیه سرمایه خود را در تجارت کالا و خدمات معامله می کنند.

و این وسط هنرمندانی بودند که به دلایل مختلف هر آنچه را که در سطح کلان به دست آورده بودند در میانه عمر از دست دادند و فقیرانه مردند. در زیر نگاهی می اندازیم به مشهورترین چهره هایی که در فقر شدید جان باختند.

سامی دیویس جونیور (1925-1990)
سامی دیویس جونیور بازیگر، کمدین و خواننده آمریکایی بود. او در دهه 1950 به شهرت رسید و یکی از اعضای افسانه ای گروه فرانک سیناترا بود. او در طول زندگی خود به ثروتی دست یافت که حدود پنجاه میلیون دلار تخمین زده می شود، اما در 16 می 1990 بر اثر سرطان گلو درگذشت.

او در آن زمان هیچ پولی نداشت، اما بدهی هایی داشت که حدود 15 میلیون دلار تخمین زده می شد. این تا حدی به دلیل کاهش محبوبیت او در اواخر دهه 1960 و بخشی به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر او بود. دیویس بدنام زیاده‌روی بود، اما بی‌پول و بدهکار مرد.

جودی گارلند (1922-1969)
جودی گارلند بازیگر هالیوودی است که در فیلم معروف «جادوگر شهر اوز» شرکت کرد و موفقیتش در این فیلم به سرعت او را به شهرت جهانی رساند، اما در زندگی شخصی اش از مشکلات روحی و مالی زیادی رنج می برد. او به خاطر ایفای نقش های مختلف شهرت داشت. او در اواخر دهه 1940 از افسردگی و اعتیاد به مواد مخدر رنج می برد.

همین موضوع کار او را در سینما سخت کرد. وخامت اوضاع مالی و ناکامی در سینما باعث شد به تلویزیون روی بیاورد. از طرفی ازدواج های او موفقیت آمیز بود. گارلند چندین بار اقدام به خودکشی کرد، اما در نهایت در سال 1969 بر اثر مصرف بیش از حد داروی آرام بخش درگذشت.

بلا لوگوسی (1882-1956)
بلا لوگوسی از یک بازیگر معمولی تئاتر در مجارستان به یک ستاره بزرگ در هالیوود تبدیل شد. او در فیلم های معروف آن زمان مانند دراکولا، پسر فرانکشتاین و زامبی سفید به شهرت و محبوبیت دست یافت. برای نسلی از سینماگران در دهه‌های 1920 و 1930، لوگوسی نمادی از ترس و وحشت بود.

با این حال، به تدریج نقش‌های مکرر و مصرف مواد مخدر، لوگوسی را به ستاره‌ای رو به افول تبدیل کرد، تا اینکه در دهه 1950 او بی پول بود و مجبور شد برای گذران زندگی در برنامه‌های تلویزیونی کوچک کار کند. لوگوسی در 16 اوت 1956 در خانه خود در لس آنجلس در فقر و گمنامی درگذشت.

ونسان ون گوگ (1853-1890)
ون گوگ یکی از مشهورترین و بزرگترین نقاشان جهان است. با این حال، با وجود خلق شاهکارهایی مانند «آفتابگردان» و «شب پر ستاره»، او تنها یکی از نقاشی‌هایش را در طول زندگی‌اش فروخت. وینگوک بزرگ اغلب در فقر زندگی می کرد. ون گوگ عصبی بود و اغلب از پارانویا، افسردگی و توهم رنج می برد.

ون گوگ هنگام درگیری با نقاش فرانسوی پل گوگن، گوش خود را با تیغ برید. این نقاش برجسته در 27 ژوئیه 1890 با شلیک گلوله به سینه خود خودکشی کرد و دو روز بعد بر اثر شدت جراحت درگذشت.

اسکار وایلد (1854-1900)
اسکار وایلد یکی از مشهورترین شخصیت های ادبی قرن نوزدهم است. زندگی شخصی او با دنیای ادبی اش متفاوت بود. در سال 1895 در دادگاه به همجنس گرایی متهم و به دو سال زندان محکوم شد. اخبار همجنس گرایی باعث انگ و طرد جامعه برای اسکار وایلد شد. پس از آزادی از زندان دچار افسردگی شد و دیگر قادر به نوشتن آثار ادبی نبود. وایلد در 30 نوامبر 1900 بر اثر مننژیت درگذشت، پس از اینکه هفته ها در اتاق خود محبوس بود.

ادگار آلن پو (1809-1849)
ادگار آلن پو نویسنده، شاعر و منتقد آمریکایی بود. او به عنوان یکی از بنیانگذاران جنبش رمانتیک در آمریکا شناخته می شود. او به دلیل شخصیت ناپایدار و اعتیاد به الکل با مشکلات زیادی در زندگی خود مواجه شد. آثار ادبی او امروز ارزش زیادی دارند، اما در زمان او فقط چند دلار فروخته می شدند. ودر در سال 1849 در انزوا و فقر در بالتیمور درگذشت.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا