مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

همکاری اتاق بازرگانی ایران با نصر تهران در برگزاری الکامپ؛ تعویق زمان ممکن نبود

تبلیغات بنری



سدینه آبایی رئیس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران در نشست خبری سازمان سندیکای رایانه با موضوع برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه «کامپ» در تهران گفت: همکاری این سازمان برگزاری نمایشگاه «کامپ» با نصر تهران.

به گزارش سایت دیجیاتو، آبای گفت: یکی از فرآیندهایی که بنیاد نصر در این مدت توسعه داد، همکاری با اتاق بازرگانی است، زیرا اگر این هم افزایی ها شکل بگیرد، اتفاقات بسیار بهتری خواهد افتاد اتفاق خوب این دوره اتحاد اتاق بازرگانی با سازمان پیروزی در اردوی بیست و هفتم است.

وی درباره نحوه این همکاری افزود: ما می‌خواهیم ارتباط اتحادیه با سایر بخش‌های بازار را تقویت کنیم از یک سو صنعت نیازمند حضور فناورانه شرکت‌های عضو النصر است و الکامپ می‌تواند این امر را فراهم کند. از طرفی اولین جایی که می تواند سرمایه گذاری خارجی را به خوبی رصد کند، اتاق بازرگانی است و ما در این مدت این قابلیت ها را در اختیار اتحادیه قرار می دهیم.

به گزارش ابی، اعضای کمیته های 20 گانه اتاق بازرگانی تا سه روز دیگر در اردوی بیست و هفتم حاضر می شوند تا اعضای اتحادیه از توانایی ارتباط با این اعضا استفاده کنند.

معضل عدم برگزاری نمایشگاه در سال 1403 هجری قمری و یا برگزاری بلافاصله پس از انتخابات

رضا حیدری، عضو هیئت مدیره شرکت نصر تهران و دبیر شرکت الکام 1403، «الکام استارز»، «الکامپیچ»، «تینواستارز»، «تون تک»، «آلکام تالکز» و «الکام اینسورتک» را به‌عنوان اسپین‌آف‌های کلیدی الکامپ در سال جاری معرفی کرد. 9 مجتمع علمی و فناوری کشور نیز در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت. علاوه بر این، 500 شرکت خصوصی و استارت آپ در الکامپ حضور دارند.

محمد ثروتی، مدیر اجرایی این نمایشگاه در پاسخ به انتقاداتی که درباره زمان برگزاری اردوی 1403 وجود داشت، گفت: اگر اردو را به دلیل انتخابات به تعویق می انداختیم تا سال آینده باید یکی را انتخاب می کردیم برگزاری نمایشگاه در سال 1403 و برگزاری آن در این تاریخ.

Comstars پس از 4 سال بازگشت

آرش برهمند، مدیر الکام استارز، با یادآوری بازگشت این بخش به الکام پس از چهار سال وقفه، گفت که کانترهای استارت آپی نیز امسال به الکام بازگشتند. الکامستارز امسال با حدود صد تیم همکاری می کند.

برهمند توضیح داد: Alcomstars در درجه اول یک رویداد انگیزشی و آموزشی است و هدف آن تولید یک استارتاپ عالی نیست. اگر چنین اتفاقی بیفتد، نتیجه یک تصادف است».

نقش محوری زنان و غیرطحرانی ها در کمپیچ

مهدی نیازی مدیر کمپیچ

مهدی نیازی مدیر بخش کامپچ در این نمایشگاه از در نظر گرفتن فضایی مشابه فضای نمایشگاهی برای سرمایه گذاران در این بخش خبر داد. وی افزود: سوالات و معیارهایی برای پذیرش این ایده ها تدوین شده است که امسال دو محور اصلی در کمپیچ داریم یکی فعالیت خارج از مرکز است که برای استارتاپ ها و تیم های خارج از تهران قابلیت ویژه ای در نظر گرفتیم تا بتوانند محور دیگر حضور زنان در صحنه است.

ضبط این اردو تا دوم تیرماه آینده ادامه دارد و حدود 70 تیم از جمله تیم های تنوستارس روی صحنه خواهند رفت.

به گفته نیازی، بیشتر فعالیت های اداری کمپیچ در خارج از تهران انجام می شود و علاوه بر این نسبت به دوره های گذشته تیم های بیشتری از استان های دیگر دعوت شده است. در طول این رویداد، داوران تیم های استارتاپی را ارزیابی می کنند. استارت آپ های بزرگ نیز هدایایی دریافت می کنند.

فضای الکامپ برای افراد دارای معلولیت مناسب است

آنته میناسیان، مدیرعامل مجتمع خیریه آموزشی رعد، ایده بخش “TuanTech” را توضیح داد: ایده ToanTech پرداختن به این موضوع است که چگونه فناوری و دنیای فناوری بر زندگی افراد دارای معلولیت تأثیر می گذارد. ”

از شرکت‌هایی که خدمات خود را در دسترس قرار داده‌اند و شرکت‌هایی که چنین قابلیت‌هایی را ندارند، خواسته شد برای مشاوره و ایده از غرفه Twantic بازدید کنند.

وی با اشاره به آمارهای جهانی که حاکی از معلولیت 10 تا 15 درصد جمعیت است، ابراز امیدواری کرد فضای فیزیکی کمپ با حضور افراد دارای معلولیت مناسب شود.

Tinostars به ​​صورت آنلاین نیز برگزار می شود

مشکات اسدی، مدیر دپارتمان Tinostars در Alcamp، با اشاره به حضور Tinostars در Alcamp از سال 2018، گفت: “Tinostars از روز اول با مسئولیت اجتماعی برای مردم شکل گرفت و رشد کرد.” در راستای مسئولیت اجتماعی خود.

وی درباره روند پذیرش تیم‌ها در این رویداد گفت: ایده‌های دانشجویان پس از ثبت نام نمی‌توانند در غرفه‌ها حضور داشته باشند و حداقل یک ماه باید مراحل توجیهی خود را طی کنند در حال حاضر 20 تیم اعلام آمادگی کرده‌اند فرآیند جهت گیری فشرده از 5 ژوئیه انجام خواهد شد. در این فرآیند حدود 35 مربی و داور این تیم ها را همراهی می کنند.

به گفته Esdi امسال Tinostars به ​​صورت آنلاین نیز برگزار می شود.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا