مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

هلاکت یا استعفا؛ سرنوشت مبهم فرمانده یگان 8200 ارتش اسرائیل رمزگشایی از زخمِ کاری عملیات اربعین حزب‌الله

تبلیغات بنری

گروه بین الملل یستا: مدت زیادی از عملیات اربعین حزب الله لبنان علیه سرزمین های اشغالی نمی گذرد. این عملیات که در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم اشغالگر قدس با ترور شهید «فواد شکر» از رهبران ارشد حزب الله لبنان انجام شد، شامل بیش از 320 موشک و البته بود. ده‌ها پهپاد به پایگاه‌های اطلاعاتی و نظامی متعلق به رژیم قدس اشغالی پرتاب شدند.

اندکی پس از عملیات مذکور، مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل و البته کانال های رسانه ای و تبلیغاتی آنها رویکرد مکرر خود را در پیش گرفتند و از خسارات کم این عملیات و بی اهمیت بودن آن صحبت کردند. طبیعتاً این رویکرد رژیم اشغالگر قدس در شرایطی اتخاذ شد که سیاست سانسور شدید در سرزمین‌های اشغالی حاکم بود. با این حال، همانند گذشته و مانند آنچه در دوره پس از اجرای عملیات وعده صادق ایران شاهد بودیم، شاهد آشکار شدن تدریجی حملات مرگبار عملیات حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی و اهداف حساس اشغالگر هستیم. سیستم اورشلیم

در همین راستا، اندکی پس از عملیات اربعین که توسط حزب الله لبنان انجام شد، برخی رسانه های عربی مانند خبرگزاری الوطن مصر یا شبکه المنار لبنان در گزارش های خبری گزارش دادند که فرمانده یگان 8200 ارتش رژیم صهیونیستی یوسی سارل به هلاکت رسید، یگان 8200 ارتش اسرائیل یکی از مهم ترین نهادهای مرتبط با سرویس های جاسوسی رژیم اشغالگر قدس است که در حوزه سایبری و مکانیزم های نظامی و اطلاعاتی این رژیم فعال است. صهیونیست ها به شدت بر داده های آن تکیه می کنند.

نکته مهم این است که پایگاه این یگان اطلاعاتی مهم در گالیلوت در سرزمین‌های اشغالی در عملیات اربعین حزب‌الله لبنان از اهداف این حرکت بود و سید حسن نصرالله از اصابت مستقیم موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله خبر داده بود. به این ستاد. در همین راستا اخیراً در اخباری ادعا شده بود که رهبر یگان 8200 صهیونیستی نزدیک است. این خبر پس از چند روز بلاتکلیفی در مورد سرنوشت مرموز یوسی سارل منتشر شد.

بنابراین در تحلیل رویداد مذکور توجه به 3 نکته حائز اهمیت است.

اول: وضعیت صهیونیست ها بسیار بحرانی است
انتشار اخبار مختلف مبنی بر کشته شدن یا استعفای سرکرده یکی از مهمترین سازمان های مرتبط با جاسوسی و جاسوسی رژیم صهیونیستی و پوشش گسترده رژیم اشغالگر اسرائیل در این زمینه حاکی از آن است که برعکس. عملیات اربعین که توسط حزب الله لبنان از طریق تبلیغات محور عبری-غرب ترویج می شود، توانست به معنای واقعی کلمه شوک های مهلکی را بر رژیم اشغالگر قدس وارد کند.

آسیب هایی که صهیونیست ها را مجبور به جنگ روانی و جعل روایت های کج و معوج کرد تا بتوانند از افشای حقایق تلخ علیه خود جلوگیری کنند. با این حال، حتی با اتخاذ این رویکرد نیز می توان متوجه شد که اعتبار صهیونیست ها همچنان رو به افول است. این موضوعی است که نشان می دهد اوضاع خارج از کنترل رژیم صهیونیستی است و این رژیم در شرایط بحرانی قرار دارد.

دوم: موفقیت حزب الله لبنان در تثبیت موازنه قوا
اینکه بعد از عملیات اربعین حزب الله لبنان اخبار متفاوتی از سرنوشت اسرارآمیز فرمانده یگان 8200 ارتش رژیم صهیونیستی می بینیم، در نوع خود مؤید این فرضیه است که مقاومت اسلامی لبنان با موفقیت صهیونیسم را شکست داده است. مهاجمان برای مقابله با این که اقدامات تروریستی آنها هزینه های سنگینی را برای آنها به همراه خواهد داشت، این پیشنهاد را ارائه کردند. محاسباتی که پیش از این عادت به مقابله با آنها نداشت و به شیوه خود، حاکی از شکل گیری معادلات و روابط بازدارندگی جدید علیه رژیم اشغالگر قدس در سطح منطقه است.

فراموش نکنیم که یگان 8200 ارتش رژیم صهیونیستی از جمله یگان هایی بود که مستقیماً در ترور فواد شکر نقش داشت و حزب الله لبنان نیز با هدف قرار دادن محل بسیار حفاظت شده این یگان در گالیله پیامی هدفمند برای صهیونیست ها ارسال کرد. . این موضوعی است که بدون شک در محاسبات آینده صهیونیست ها در مقابله با جنبش مقاومت نقشی عینی خواهد داشت.

سوم: تشدید فشارهای داخلی بر رژیم اشغالگر قدس
در نهایت باید گفت که افشای داستان های مختلف از سرنوشت فرمانده یگان 8200 ارتش رژیم صهیونیستی پس از اجرای عملیات اربعین توسط حزب الله در لبنان، تیری به بازوی این سازمان مهم و حساس در لبنان است. سامانه سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در جریان تحولات چند ماه گذشته در منطقه بوده است

واحد 8200 ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این به دلیل ناتوانی در حفاظت از اسناد مهم و محرمانه رژیم قدس اشغالی، دسترسی هکرها به آنها و افشای این اسناد در شبکه های اجتماعی با انتقادات مختلفی مواجه شده بود. اکنون که حزب الله لبنان موفق شده مقر مهم این یگان در گالیله را هدف قرار دهد و سرنوشت مرموز رهبر این یگان را مشخص کند، بار دیگر به ساکنان فلسطین اشغالی و همپیمانان صهیونیست ها یادآوری می کند که بهتر است بگوییم. افسانه ها و افسانه های قدرت شگفت انگیز رژیم اشغالگر اورشلیم را باور نکنید و در واقعیت به باد وابسته نباشید.

معادله ای که حامل پیام های معناداری است، به ویژه در شرایط کنونی که شاهد اعتراضات و اعتصابات گسترده در سرزمین های اشغالی علیه نتانیاهو و دولت او هستیم، حول محور ضرورت توقف فوری جنگ غزه.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا