مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۱ استان

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز ، پیش بینی های کلی نقشه های جامع و آینده نگر سازمان هواشناسی نشان می دهد که امروز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی. ، بارش باران و رعد و برق و وزش باد با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

همچنین در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، دامنه های زاگرس مرکزی و استان های گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود. شدت بارندگی امروز برای شمال شرق آذربایجان، اردبیل و غرب گیلان است.
فردا پنجشنبه در شمال غرب دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز ابر و رگبار پراکنده باران و در سواحل دریای خزر و شمال خراسان بارش باران، وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود. کاهش دما ادامه خواهد داشت. بارش شدید باران در شرق گیلان و غرب مازندران می بارد.

در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در شمال غرب آذربایجان، شرق آذربایجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

بارش باران در این مناطق یکشنبه هفته آینده به شکل ضعیف تری ادامه دارد و در شرق و شمال شرق کشور وزش باد و کاهش نسبی دما خواهد بود.

تا روز جمعه طی ساعاتی در شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود. از اواخر وقت چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و دریای خزر متلاطم خواهد بود.

هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش های شدید محلی

زمان اتمام: چهارشنبه 04/06/1403 ه
نوع خطر: باران شدید، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و غبار در برخی نقاط، تگرگ در برخی نقاط.

ناحیه ضربه:

چهارشنبه 06/04/1403: آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و سمنان، تهران، البرز، قزوین.

تأثیر ریسک: آسیب به محصولات کشاورزی

توصیه: زهکشی و پاکسازی مسیر آبی باغات و مزارع در اثر بارندگی و عدم آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی، آبیاری در اراضی شور پس از بارندگی برای شستشوی نمک از محیط ریشه، تسریع در فرآیند رسیدن. انتقال محصولات برداشت شده به مناطق سرپوشیده، کنترل دما و رطوبت انبارها به دلیل افزایش رطوبت، جلوگیری از آسیب بیماری های قارچی، بسته نگه داشتن درهای گلخانه در هنگام بارندگی، عدم استفاده از آب باران برای دام، عدم کوددهی استخرهای پرورش ماهی گرم آبی و کاهش تغذیه به نصف مقدار نرمال و دریچه های ورودی و خروجی حوضچه ها را با توجه به وقوع بارندگی تنظیم کنید و از عبور چوپانان و بادیه نشینان از ارتفاعات و توقف در حاشیه رودخانه جلوگیری کنید. رودخانه ها و مسیل ها با توجه به وقوع بارندگی و جداسازی و حفاظت کندوهای زنبورعسل از باران.

هشدار نارنجی برای ادامه فعالیت سامانه بارشی
زمان اتمام: شنبه 04/09/1403 ه

نوع خطر: باران شدید، رعد و برق، بادهای نسبتاً شدید تا موقت در مناطق مستعد گرد و غبار.

ناحیه ضربه:

چهارشنبه 06/04/1403: آذربایجان غربی، کردستان، همدان، قزوین، البرز، تهران، خراسان مرکزی و شمالی رضوی.

پنجشنبه 07/04/1403: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی، کردستان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، شمال اصفهان، قم و نیمه شمالی ایران. سمنان.

جمعه 04/08/1403: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و استان های شمالی سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان.

شنبه 1403/09/04: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال شرق تهران، ارتفاعات خراسان شمالی و سمنان.

تاثیر خطر: سیل احتمالی موضعی جاده، جریان احتمالی آب، رعد و برق، احتمال بارش تگرگ، لغزندگی به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، آسیب احتمالی سازه های موقت و خسارت احتمالی به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتا شدید، در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت نامناسب هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط تابلوها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و احتمال شکسته شدن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: از برپایی و برپایی چادر در سواحل و نهرهای رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های گردشگری طبیعی در ساعات بعد از ظهر، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و خودداری از چرای دام و حرکت بادیه نشینان. سواحل رودخانه ها و مناطق مرتفع، حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی دهانه پل ها، کانال ها و کانال های آب و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، خودداری از سم پاشی و سمپاشی باغات و مزارع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در ترافیک و پارک نکردن خودروها در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و سمپاشی باغات و مزارع با سم یا کاغذ و استفاده از حفاظ برای نهال ها و بسته نگه داشتن درب سالن های پرورش.

هشدار در مورد افزایش گرادیان فشار
زمان اتمام: شنبه 04/09/1403 ه
نوع خطر: بادهای نسبتاً شدید تا شدید که در مناطق مستعد گرد و غبار می وزد

ناحیه ضربه:
چهارشنبه 06/04/1403: خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، سمنان، اصفهان، یزد، بوشهر، فارس، خوزستان، همدان، مرکزی، قزوین.

پنجشنبه 1403/07/04: خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان، کردستان، اصفهان، قم، قزوین. البرز و تهران.

جمعه 1403/08/04: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، اصفهان، یزد، تهران، کرمانشاه، همدان، تهران مرکزی و جنوبی.
شنبه 1403/09/04: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، اصفهان، قزوین، البرز، تهران، قم، زنجان، فارس.
خطرات ضربه: در مناطق در معرض گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری، از جمله سقوط تابلوها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال آسیب دیدن نهال ها و درختان قدیمی. شکستن

توصیه: پرهیز از کویر نوردی، احتیاط در ترافیک جاده ای، حرکت با گلایدر و هلیکوپتر، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، پارک خودروها در کنار ساختمان های ناتمام و درختان کهنسال. و از مصرف سموم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از حفاظ برای نهال ها در حین بستن درب سالن های پرورش خودداری شود.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: اواخر چهارشنبه 04/06/1403 ه

زمان اتمام: ظهر روز پنجشنبه 04/07/1403 ه

نوع خطر: سرعت باد شمالی به 32 گره می رسد و ارتفاع موج در ساحل بین 1 تا 2 متر و در زیر دریا بین 2 تا 3 متر است.

حوزه نفوذ: مناطق غربی و مرکزی دریای خزر و مناطق ساحلی و دریایی استان‌های گیلان و مازندران.

تاثیر خطرات: غرق شدن شناگران، آسیب به قفس و تورهای ماهیگیری پاره شده، آسیب به قایق ها و شناورهای کوچک، آسیب احتمالی به تاسیسات دریایی.

توصیه: ممنوعیت شنا، ممنوعیت تردد قایق های سبک و تفریحی، ممنوعیت فعالیت های ماهیگیری، ممنوعیت ورود و خروج کشتی ها به بندر، ممنوعیت تردد کشتی های تجاری، ممنوعیت فعالیت برای حمایت از صنایع دریایی و آماده سازی. برای مقابله با آسیب های احتمالی فعالان دریایی.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا