مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

هشدار فعالیت سامانه بارشی در چند استان

تبلیغات بنری

به گزارش یستا، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگر سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می شود.

از امروز تا پنجشنبه 31 شهریورماه در ارتفاعات مرکزی البرز در بعدازظهر و شب بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. این وضعیت فردا در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ادامه داشت.

روز جمعه در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و بخش هایی از شمال غرب بارش پراکنده با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

امروز و فردا وزش باد شدید در شرق کشور و بخش هایی از مرکز کشور فعال و گاهی موجب گرد و خاک می شود. از امروز تا چهارشنبه افزایش نسبی دما در شمال کشور آغاز می شود.

هشدار فعالیت سامانه بارشی و وزش بادهای موسمی ناپایدار

زمان پایان: دوشنبه 1303/06/19

نوع خطر: باران شدید، رعد و برق و باد شدید موقتی

ناحیه ضربه:
دوشنبه 19/06/1403: ارتفاعات استان های مازندران و تهران، شمال هرمزگان و جنوب غرب کرمان.

تأثیر خطر: احتمال آبگرفتگی موضعی معابر، جریان احتمالی آب، رعد و برق، لغزندگی به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، آسیب احتمالی سازه های موقت و آسیب احتمالی به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتاً شدید، آسیب احتمالی تجهیزات شهری و برون شهری. از جمله علائم سقوط و احتکار تبلیغات، داربست، سازه های موقت و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاع.

توصیه: از برپایی و چادر زدن در حاشیه و نهرهای رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنید، در فعالیت های گردشگری طبیعی و کوهنوردی به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب احتیاط کنید و از چرای دام و حرکت بادیه نشینان در حاشیه رودخانه ها خودداری کنید. و مناطق مرتفع لایروبی دهانه پل ها، کانال ها و توده های آبی، خودداری از سمپاشی محلول و سموم در باغ ها و مزارع و انتقال محصول به مکان های سرپوشیده.

هشدار در مورد افزایش گرادیان فشار

زمان پایان: دوشنبه 1303/06/19

نوع خطر: وزش باد نسبتاً شدید در مناطقی که در معرض گرد و غبار هستند و احتمال وقوع طوفان گرد و غبار وجود دارد.

ناحیه ضربه:

دوشنبه 19/06/1403: خراسان جنوبی، رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان و گلستان.

تاثیر خطر: وزش باد شدید، در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت پایین هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری، از جمله علائم سقوط، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال شکستگی. درختچه ها و درختان کهنسال

توصیه: اطمینان از استحکام سازه های موقت، پرهیز از کویر نوردی، احتیاط در ترافیک جاده ای، انجام پروازهای سبک اعم از گلایدر، هلیکوپتر و غیره، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، پارک خودروها در نزدیکی نیمه خودروها. -ساختمان ها درختان پیش ساخته و کهنسال.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا