مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

هشدار زرد هواشناسی برای ۱۱ استان کشور

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس پیش بینی های کلی نقشه های همدیدی و آینده نگر سازمان هواشناسی امروز و فردا یکشنبه در نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل. و مرکزی، باران شدید، رعد و برق و وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و غبار پیش بینی می شود.

روز دوشنبه در نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، در ارتفاعات استان های مازندران، گلستان، تهران، البرز و سمنان، در ارتفاعات کرمان و هرمزگان و برخی از نقاط استان فارس وجود خواهد داشت. افزایش ابرها باشد. رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطقی که در معرض گرد و خاک قرار دارند دور از انتظار نیست.

روز سه شنبه علاوه بر نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، ارتفاعات مازندران، گلستان، تهران، البرز و سمنان، ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب. کرمان و برخی مناطق فارس بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود

روز چهارشنبه در برخی از مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و برخی از مناطق گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز در استان های گیلان، مازندران، البرز، تهران، سمنان، گلستان، نیمه جنوبی سیستان و. بلوچستان، هرمزگان و کرمان جنوبی. در شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، برخی مناطق مرکزی کشور و کوهپایه های جنوبی البرز وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می شود. تنگه هرمز و دریای سرخ دریای عمان امروز یکشنبه و دوشنبه متلاطم و متلاطم خواهد بود.

هشدار فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری محلی

زمان پایان : یکشنبه 1303/04/17

نوع خطر: باران شدید، رعد و برق، بادهای نسبتاً شدید تا موقت در مناطق مستعد گرد و غبار.

ناحیه ضربه:

شنبه 16/04/1403: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه غربی و جنوب کرمان، شرق به غرب و شمال هرمزگان، نیمه شرقی فارس، جنوب یزد، شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال غرب آذربایجان. و استان اردبیل و ارتفاعات مازندران و تهران. و البرز

یکشنبه 17/04/1403: جنوب سیستان و بلوچستان، شرق، غرب و شمال هرمزگان، نیمه غربی کرمان، نیمه شرقی فارس، جنوب اصفهان، جنوب و غرب یزد، شمال غرب آذربایجان، شمال شرق آذربایجان. و استان های اردبیل و ارتفاعات استان های مازندران، تهران و البرز.

تاثیر خطر: آبگرفتگی موضعی احتمالی جاده ها، جریان احتمالی آب، رعد و برق، لغزندگی به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، آسیب احتمالی سازه های موقت و خسارت احتمالی به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتا شدید، در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت پایین هوا، آسیب احتمالی به تجهیزات شهری و حومه از جمله سقوط تابلوها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و احتمال شکستگی درختچه ها و درختان قدیمی.

توصیه: از برپایی و برپایی چادر در سواحل و نهرهای رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های گردشگری طبیعی در ساعات بعد از ظهر، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و خودداری از چرای دام و حرکت بادیه نشینان. سواحل رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی دهانه پل ها، کانال ها و کانال های آب و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، خودداری از سمپاشی و سمپاشی باغات و مزارع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در ترافیک و پارک نکردن خودروها در کنار ساختمان های ناتمام و درختان کهنسال و استفاده از گارد برای نهال، بسته نگه داشتن درب سالن های پرورش. را

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا