این پیام ها شبیه پیامک های واقعی اپل هستند. آنها معمولاً حاوی این هستند که افراد برای حل یک مشکل فوری باید به حساب های خود وارد شوند.
اما صفحه ورود آنها را به یک وب سایت جعلی iCloud هدایت می کند و سپس اطلاعات ورودی آنها را می دزدد. پس از این اتفاق، مهاجمان ممکن است بتوانند به تمام اطلاعات ذخیره شده در حساب کاربر دسترسی داشته باشند.
اپل خاطرنشان می کند که این مهاجمان می توانند از “تاکتیک های پیچیده” برای فریب دادن افراد برای ارائه اطلاعات شخصی مانند ورود به سیستم، کدهای امنیتی و اطلاعات مالی استفاده کنند.
این تاکتیکها میتوانند ایمیلهایی باشند که به نظر میرسد از طرف اپل آمدهاند، یا تماس تلفنی که ادعا میشود از پشتیبانی اپل است. آنها همچنین ممکن است به عنوان پنجره های بازشو ظاهر شوند که نشان می دهد دستگاه دارای یک مشکل امنیتی است که باید برطرف شود.
با استفاده از تکنیکی به نام “جعل” در این ایمیل ها و تماس ها، ممکن است به نظر برسد که مهاجمان از یک شماره تلفن قانونی تماس می گیرند. آنها همچنین ممکن است اطلاعات شخصی را به اشتراک بگذارند که آنها را معتبر جلوه دهد.
اپل توصیه می کند که هر کسی که پیام مشکوکی دریافت می کند باید با اپل تماس بگیرد. این شرکت هشدار می دهد: «می توان فرض کرد که این یک کلاهبرداری است.
کاربران نباید اطلاعات شخصی یا امنیتی خود را در صفحه وب که به آن هدایت می شوند به اشتراک بگذارند یا وارد کنند. ایمن ترین راه استفاده از احراز هویت دو مرحله ای و ایمن نگه داشتن آن است که به جلوگیری از دسترسی مهاجمان به حساب شما حتی در صورت دریافت رمز عبور شما کمک می کند.
این شرکت همچنین توصیه می کند هرگز از کارت های هدیه اپل برای پرداخت استفاده نکنید و از معتبر بودن ایمیل های خود مطمئن شوید. نرم افزار را فقط از منابع مطمئن دانلود کنید و از دنبال کردن پیوندها یا باز کردن یا ذخیره پیوست ها در هیچ پیام مشکوکی خودداری کنید.
اپل میخواهد ایمیلها، پیامها و تماسهای مشکوک به شرکت گزارش شود. در همان سند پشتیبانی فهرستی از ایمیلها وجود دارد که میتوان از آنها برای ارسال گزارش استفاده کرد.
parseek به نقل از یستا
مطالب مرتبط
افغانستان و ایران تفاهمنامه اتصال شبکههای اینترنت امضا کردند
آیا مدارس اصفهان فردا چهارشنبه (۵ دی ۱۴۰۳) تعطیل است؟
خروج نیروهای فرانسوی از جمهوری چاد (یکم دی ۱۴۰۳)