مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

«هدهد» چه پیام‌هایی به تل‌آویو مخابره کرد

تبلیغات بنری

به گزارش پایگاه خبری «جهان نیوز»، مقاومت اسلامی لبنان روز سه شنبه 27 خرداد از پرواز موفقیت آمیز پهپاد ایرانی «هوپو» یا «مهاجر-4» بر فراز سرزمین های اشغالی و گرفتن عکس از مناطق حساس رژیم صهیونیستی خبر داد. این پهپاد پیشرفته علاوه بر پرواز بر فراز مراکز نظامی، از نقاط حساس امنیتی نیز عکس و فیلم می گرفت. یکی از شاهکارهای فیلم «نقابدار» با نفوذ به آسمان رژیم صهیونیستی، به تصویر کشیدن مرکز وابسته به شرکت نظامی «رافائل» است. در پروتکل‌های امنیتی رژیم صهیونیستی، رسانه‌ها و مطبوعات مجاز به انتشار عکس‌های هوایی و محیطی از مراکز حساس نظامی بدون تأیید هیئت وزیران نیستند.

روزنامه القدس العربی درباره موفقیت های اخیر اطلاعاتی حزب الله لبنان نوشت: اطلاعات حزب الله توانست تصاویر بسیار واضح و دقیقی از همه چیز در بندر اشغالی حیفا به لانه خود بیاورد. عملیات هدهد تنها عملیات منحصر به فرد حزب الله نیست. حزب الله سلاح های جدیدی را وارد انبارهای خود کرده است که تنها بخش کوچکی از آنها فاش شده است. علاوه بر همه اینها، نیروی اطلاعاتی حزب الله و شبکه های مخفی بسیار توسعه یافته آن منتظر هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به خاک لبنان هستند. کارزاری که با نفوذ طوفانی به شمال فلسطین اشغالی مواجه خواهد شد.

همانطور که روزنامه رای الیوم در این باره نوشت: فیلم 9 دقیقه ای مقاومت لبنان در برابر عملیات هوپو اوضاع سیاسی و نظامی منطقه را تغییر داد. در حالی که برخی افراد بی غرض به این دستاورد اطلاعاتی توجهی نکردند، رسانه های صهیونیستی این عملیات را یک تحول عظیم امنیتی و نقطه عطفی در عملکرد نیروهای مقاومت لبنان توصیف کردند. این عملیات به رهبری لبنان همزمان با سفر نماینده رئیس جمهور آمریکا به لبنان انجام شد. این سفر قرار بود پیامی تهدیدآمیز در مورد احتمال گسترش حملات تل آویو به لبنان بدهد، اما هوپو به این تهدیدها پاسخ داد. هواپیمای «حدود» نیز پیام هایی را به رژیم صهیونیستی ارسال کرد. نفوذ مقاومت لبنان و ناتوانی رژیم صهیونیستی در رصد این پهپاد، چالشی برای پیام‌های آمریکا علیه بیروت و یادآوری قوانین بازدارندگی نظامی مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی است.

روزنامه لبنانی الاخبار درباره حزب الله نوشت: به نظر می رسد تهدیدهای رژیم صهیونیستی به لبنان و جنگ افروزی علیه حزب الله نتیجه معکوس داشته است، به گونه ای که سیل هشدارها و نگرانی ها در محافل سیاسی و نظامی این رژیم در خصوص احتمال وقوع این اتفاق به وجود آمده است. جنگ متوقف نمی شود این محافل معتقدند چنین اشتباهی مساوی است با خودکشی دسته جمعی در سرزمین های اشغالی. این در حالی است که حیفا هنوز از شوک عملیات مرزی حزب الله بیرون نیامده است. آمیتسیا برام، استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه حیفا، اعتراف کرد که موشک های حزب الله بخش زیادی از حیفا را ترک نخواهند کرد.

روزنامه الثوره سوریه درباره مقاومت فلسطین نوشت: در طول جنگ غزه، اصطلاح «نابودی نیروهای صهیونیست از صفر» رواج داشت. واژه ای که دردناک ترین عبارت در فرهنگ لغت ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می رود و در بیانیه های رسمی ارتش تل آویو به آن اشاره شده و حکایت از وقوع حادثه ای جدی در غزه دارد.
کشته شدن نظامیان صهیونیست از فاصله صفر در اردوگاه شبوره در شهر رفح آخرین حادثه سخت اعلام شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی نخواهد بود، بلکه درگیری های دیگری نیز در همین فاصله و شاید فاصله زیر صفر رخ خواهد داد.

روزنامه مقرّب عراقی به واکنش ایران علیه کانادا می پردازد: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اقدام دولت کانادا با تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران را یک اقدام سیاسی توصیف کرد. وی افزود: چنین اقدام تند دولت کانادا یک اقدام خصمانه و خلاف اصول حقوق بین الملل از جمله برابری حاکمیت و عدم مداخله در امور داخلی دولت ها تلقی می شود.

روزنامه العربی الجدید درباره نتانیاهو نوشت: از یکشنبه گذشته درگیری های شدیدی بین نتانیاهو و ارتش رژیم صهیونیستی آغاز شده است. علاوه بر استعفای بنی گانتز و گادی آیزنکوت از شورای نظامی رژیم صهیونیستی، از تمامی رده های ارتش شنیده می شود که تعداد کشته ها و مجروحان افزایش یافته و به نیروهای بیشتری نیاز است. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش نیز به گروه شورشی علیه نتانیاهو پیوست و اعلام کرد که صحبت از نابودی حماس صهیونیست ها را وسوسه می کند.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط درباره روسیه و کره شمالی نوشت: دیدار اخیر مقامات روسیه و کره شمالی نشان می دهد که تقویت روابط دوجانبه به ویژه پس از جنگ روسیه و اوکراین بسیار مهم است، به ویژه اینکه پیونگ یانگ به طور گسترده و علنی به مسکو ارسال کرده است. از محموله های بزرگ سلاح های کلاسیک و موشک های بالستیک پشتیبانی کرده است. آیا با تغییر ژئوپلیتیک جدیدی به نام محور مقاومت پوتین در شرق آسیا در برابر هژمونی آمریکا و غرب مواجه هستیم؟

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا