مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

نگاهی بر هنر‌های تجسمی معاصر ایران در فرهنگسرای نیاوران

نگاهی بر هنر‌های تجسمی معاصر ایران در فرهنگسرای نیاوران

تبلیغات بنری



نمایشگاه هنرهای تجسمی معاصر ایران با نمایش آثار هنرمندان مکتب سقانه و هنرمندان جوان تجسمی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

نگاهی به هنرهای تجسمی معاصر ایران در فرهنگسرای نیاورانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مجموعه آثار تجسمی 30 هنرمند معاصر ایران در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمد.
این نمایشگاه با همکاری صندوق امانات هنر، فرهنگسرای نیاوران و خانه هنر دل افکن شامل نزدیک به 70 اثر از هنرمندان مکتب سقانا از جمله آیدین آغداشلو، صادق تبریزی، رضا بانکیز و… و هنرمندان جوان در رشته های مختلف است. . حوزه های طراحی، آثار حجمی و خوشنویسی در گالری های فرهنگسرای نیاوران ارائه شد.

غلامرضا نامی مدیر نمایشگاه هدف اصلی از برگزاری این رویداد را ایجاد انگیزه در هنرمندان جوان عنوان کرد و گفت: هنرمندان امروزی با اشتیاق فراوان کار می کنند. آثار نسل جوان نشان می دهد که استعدادهای هنری زیادی در کشور وجود دارد که با آموزش و راهنمایی مناسب می توانند جایگزین خوبی برای هنرمندان کارکشته باشند.

وی افزود: دانشگاه ها باید از اساتید آگاه و تحصیلکرده استفاده کنند. همچنین برخی از هنرمندان جوان که معتقدند سفر صد ساله را می توان در یک شب طی کرد، باید دیدگاه خود را تغییر داده و با برنامه ریزی صحیح و حوصله مسیر پیشرفت را طی کنند.

مریم دل افکین، مدیر اجرایی گالری هام گفت: با برنامه ریزی چندین کارگاه تخصصی، هدف ما این است که هنرمندان جوان از نظرات پیشکسوتان بهره ببرند. این کارگاه ها، سوالات جوانان و پاسخ آنها از اساتید تاثیر مهمی در شناخت هنر معاصر خواهد داشت.

لازم به ذکر است نمایشگاه هنرهای تجسمی معاصر ایران تا ۱۴ تیرماه در فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه مندان است.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا