مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

نوآوری های فقهی بانک توسعه تعاون در تطبیق عملیات بانکی با موازین شرعی اثر مثبت دارد

تبلیغات بنری

محمد شیخ الحسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون وی در این دیدار گفت: اسلام دینی پویا و پویا است و در دانش مالی اسلامی و بانکداری اسلامی راهکارها و عملیات های مختلفی وجود دارد چرا که موجب رشد، توسعه و فعالیت های اقتصادی سالم می شود.

شیخ الحسینی گفت: تمامی عملیات بانک اعم از تهیه و تخصیص منابع و پرداخت تسهیلات بر اساس موازین فقهی و شرعی و با رعایت موازین شرعی است. عقود اسلامی انجام عملیات بانکی و اعتباری بر اساس احکام اسلامی از نظر نحوه صحیح مصرف، سود حاصل از تولید و استفاده از قراردادها مستلزم دقت و توجه است که بانک توسعه تعاون او توانست به خوبی در این زمینه ها وارد شود.

او اضافه کرد: خدمات بانکداری اسلامی این امر تنها با حذف ربا محقق نمی شود و لازم است نظام بانکداری اسلامی به سمتی برود که مبانی اقتصاد اسلامی را در بر گیرد. از شاخص ها خدمات بانکداری اسلامی علاوه بر حذف ربا می توان به مزایای ویژه آن از جمله انجام معاملات و عقود بر اساس عقود اسلامی، شفافیت و توجه به اخلاق بانکی اشاره کرد.

این مقام بانکی تایید کرد: بانک توسعه تعاون در برنامه ها و عملیات، علاقه وافری به اعمال حداکثری موازین فقهی دارد. بانک توسعه تعاون از نظر استقرار و حضور مستشاران فقهی و ناظران شرعی در شبکه بانکی، حجت‌الاسلام والمسلمین صباغیان، ناظران شرعی بانک در این زمینه خبره هستند و بانک نیز از استعدادهای مناسب برای ارتقای فقهی برخوردار است. نوآوری ها که تدوین سیاست های اعتباری با نگاهی جامع به مسائل فقهی از جمله دستاوردهای سالانه بانک است

وی ادامه داد: ما شاهد آن هستیم بانک توسعه تعاون ما در استفاده از روش های نوین تامین مالی در سراسر شبکه بانکی پیشگام بوده ایم و می دانیم که دانش مالی و خدمات بانکداری اسلامی چشم انداز جامعی از رابطه بازار پول و بانکداری دارد و از این رو این بانک مشتاق بود تا با تکیه بر نوآوری های فقهی رابطه و تعامل بازار پول و سرمایه را مورد توجه قرار دهد و در کاهش تورم نیز به موفقیت های خوبی دست یافت.

شیخ الحسینی از بررسی عقد مرابحه با کمک گرفتن از کارشناسان و کمیته فقهی بانک یاد کرد و گفت: بانک توسعه تعاون در تبیین قوانین و مقررات شرعی و بانکی گام های موثری بردارید.

لازم به ذکر است در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی میانگین و طبقه بندی تسهیلات، پیگیری ثبت نام و واریز سود نقدی سهام شازند و تشکیل شرکت ارائه شده است. . شرکت تامین مالی سرمایه بانک و همچنین جذب منابع. صندوق کارآفرینی امید سایر شرکت های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا