مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

نسخه طب سنتی برای درمان گرمازدگی

تبلیغات بنری

به گزارش سایت «یستا» به نقل از «ایسنا»، در حالی که بسیاری از مردم چشم انتظار فرا رسیدن فصل گرم تابستان هستند، گرمای بیش از حد در تابستان برای همه مناسب نیست.

در واقع با افزایش گرما و رطوبت، علائم گرمازدگی در انسان افزایش می یابد.

در این حالت فرد علائمی مانند تب مرموز، حالت تهوع، اسهال، تعریق، سرگیجه و سنگینی سر را تجربه می کند.

چند معجزه طب سنتی در درمان آفتاب زدگی

برخی از افراد علائم تنفسی مشابه سرماخوردگی یا آنفولانزا دارند. اگرچه علائم گرمازدگی می تواند در همه افراد رخ دهد، اما در کودکان و بزرگسالان بیشتر شایع است.

در مواردی که فرد دچار گرمازدگی شدید می شود، ممکن است متوجه علائمی مانند تیره شدن ادرار، افزایش ضربان قلب، گیجی، سردرد شدید، قرمزی و خشکی پوست و غش شود در اسرع وقت. شاید.

اما در موارد خفیف گرمازدگی می توان از داروهای سنتی یا گیاهان دارویی برای کنترل آن استفاده کرد.

تابستان در طب سنتی چینی به عنصر آتش معروف است یا به عبارتی تابستان توسط عنصر آتش اداره می شود که در طبیعت و در بدن انسان خود را نشان می دهد.

از علائم عنصر آتش در تابستان در بدن می توان به گرمای زیاد، تعریق زیاد، خشکی دهان و گلو، یبوست و تپش قلب اشاره کرد.

در حالی که علت علائم ذکر شده در تابستان در طب سنتی چینی، آفتاب زدگی یا گرمای تابستان است که یک عامل خارجی است، در طب جدید ممکن است این علائم به یک عامل ویروسی یا باکتریایی داخلی نسبت داده شود.

اگر علائم خفیف گرمازدگی را مشاهده کردید، می توانید از برخی از راه حل ها یا درمان های سنتی زیر استفاده کنید:

هندوانه: مصرف هندوانه می تواند به جبران آب از دست رفته کمک کند و در عین حال ادرار آور است، به خصوص قسمت های سفیدتر نزدیک به پوست هندوانه که با افزایش ادرار به دفع مواد زائد و گرما از بدن کمک می کند.

مصرف ماش: در طب سنتی به عنوان مدر ملایم شناخته شده است. در طب سنتی برای این منظور دانه های خشک ماش را در آب جوش خیس کرده و سپس آب آن را مصرف می کنند.

نوشیدنی های حاوی املاح بنوشید: در تابستان با افزایش دمای هوا، تعریق زیاد باعث از دست دادن آب و مواد محلول در بدن می شود.

علاوه بر خوردن هندوانه ذکر شده در بالا، نوشیدن مقدار زیادی آب یا آب میوه مانند آب نارگیل یا آب حاوی املاح (مانند نمک پتاسیم، سدیم و کلر) می تواند به تعادل بدن کمک کند. برای تامین الکترولیت بدن می توانید مقدار کمی سرکه سیب را در آب ریخته و بنوشید.

از روغن های گیاهی استفاده کنید: در صورت آفتاب سوختگی می توانید از مخلوط روغن چای، روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید. این روغن ها ضمن تسکین درد، از ایجاد تاول جلوگیری کرده و به لایه برداری پوست نیز کمک می کنند.

در طب سنتی ایران یکی از شش اصل اساسی حفظ سلامت و تندرستی توجه به تغییر آب و هوا و فصول سال است یعنی برای جلوگیری از گرمازدگی باید اقدامات مربوط به فصول گرم سال را در نظر گرفت. کشور. سال مخصوصا تابستان برخی از توصیه های رایج در طب سنتی ایران برای پیشگیری از گرمازدگی عبارتند از:

افرادی که مزاج گرم و خشک دارند بیشتر در معرض گرمازدگی هستند، بنابراین این افراد باید از مصرف تمام غذاها و نوشیدنی هایی که دمای بدن را بالا می برد و باعث کم آبی بدن می شوند، پرهیز کنند و حتی الامکان از غذاهای آب پز ساده و بدون ادویه استفاده کنند.

غذایی که در وسط روز خورده می شود نباید سنگین باشد و به طور کلی غذاها باید سبک و راحت هضم باشند، سوپ آلو، سوپ جو، سوپ گور و شیر خیار گزینه های مناسبی هستند.

افراد مستعد گرمازدگی باید استراحت کافی و ضروری داشته باشند تا مزاج خود را خنک کنند و اگر استراحت کافی نداشته باشند، بدن گرمتر و خشک‌تر شده و هیدراتاسیون بدن کاهش می‌یابد.

حمام کردن، شنا کردن، پوشیدن لباس‌های نازک و گشاد، ورزش‌های سبک، قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و مصرف غذاها و نوشیدنی‌های خنک و مرطوب (برای کسانی که طبع گرم دارند) از دیگر عوامل پیشگیری از گرمازدگی هستند.

شربت تخم مرغ، شربت نعناع، ​​شربت هندوانه، خیار یا خیار با گشنیز، شربت آبلیمو، گیلاس، گلاب، لیمو، تخمه خیار (خیار، کدو، هندوانه، هندوانه)، عناب و زرشک با شکر و کره ترش. درمان آفتاب‌سوختگی مناسب است.

به مردم توصیه می شود از مصرف بیش از حد آجیل و دانه ها خودداری کنند، زیرا باعث افزایش دمای بدن می شوند. در مسافرت خوردن عصاره میوه و جو و استشمام عطر گل رز مفید است، زیرا آرامش بخش است و از تنش های عصبی ناشی از گرما جلوگیری می کند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا