مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

میوه‌ای مفید برای پوکی استخوان

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا به نقل از خبرگزاری مهر، مریم تقوی شیرازی متخصص طب ایرانی و از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آلو از میوه های تابستانی است که انواع و رنگ های زیادی دارد. برخی از آنها سبز، زرد یا سیاه و گاهی قرمز هستند. کوچک و بزرگ است. طعم آن ترش، شیرین یا شیرین است.

وی افزود: ذکر آلو در منابع پزشکی ایران با توجه به درجه اسیدی آن متفاوت است. آلوهای شیرین رسیده طعم خنک و ملایمی دارند. اما هرچه اسیدی تر باشد، سردتر می شود.

تقی ادامه داد: آلو را ملین می دانند. آب تازه اثر بدون پرز بیشتری دارد. آلو باعث کاهش دمای بدن می شود. تب، تشنگی، آفتاب زدگی، درماتیت و خارش را تسکین می دهد، به خصوص اگر قبل از غذا مصرف شود.

وی افزود: آلو هر چه شیرین تر باشد ملین بهتر است و هر چه اسیدی تر باشد التهاب و تب را بهتر کنترل می کند.

این متخصص طب ایرانی گفت: اگر معده و هضم سرد، مثلاً ترش، دیر هضم و نفخ است، بهتر است آلو را با آب، عسل یا گلاجند بخورید.

وی افزود: اگر آلو را با شکر به صورت شربت بپزند، حتی اگر دچار سرفه شوید، اسیدیته آلو شما را آزار نمی دهد و سینه را نرم می کند.

تجوی بیان کرد: آلو میوه ای خوشمزه و کم کالری است که حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان های زیادی است. اگر آلو خشک باشد، حاوی کالری و فیبر بیشتری است. فیبر موجود در آلو علاوه بر تسهیل حرکات روده، قند و چربی خون را نیز تنظیم می کند.

وی افزود: یکی دیگر از عملکردهای جالب آلو پیشگیری از پوکی استخوان است. افزودن این میوه متمایز به انواع غذاها مانند خورش ها، سوپ ها و سالادها طعم آن را خوش طعم تر می کند. نان و شیرینی های خانگی با آلو می تواند جایگزین مناسبی برای تنقلات صنعتی با خواص کم برای کودکان باشد. را

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا