مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

میشل بارنیه نخست‌وزیر فرانسه شد

تبلیغات بنری

به گزارش خبرگزاری جهان به نقل از ایسنا، بنی 73 ساله مذاکرات بین اتحادیه اروپا و انگلیس در خصوص خروج این کشور از این اتحادیه از سال 2016 تا 2021 را رهبری می کرد. پیش از آن، این سیاستمدار محافظه کار در جلسات مختلف فرانسوی شرکت کرده بود. دولت ها و همچنین کمیسر اتحادیه اروپا بود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از نخست‌وزیر بالقوه را در نظر گرفته است که هیچ‌کدام از آنها حمایت کافی برای ایجاد یک دولت باثبات را دریافت نکرده‌اند و هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت بارنیه بتواند اصلاحات را از طریق پارلمان به تصویب برساند. اما حداقل حزب راست افراطی «مجلس ملی»، یکی از بزرگ‌ترین احزاب پارلمان پس از انتخابات مقدماتی ژوئیه، اوایل روز پنجشنبه گفت که اگر بارنیه شرایط خاصی را داشته باشد، فوراً رد نمی‌کند.

بارنیه یک سیاستمدار معتدل و سرسخت طرفدار اروپا است، اما در طول تلاش ناموفق خود در سال 2021 برای برنده شدن بلیت ریاست جمهوری برای حزب محافظه کارش با اعلام اینکه مهاجرت خارج از کنترل است، لفاظی های خود را سخت تر کرد، دیدگاهی که مجلس ملی نیز آن را تأیید کرد.

قمار ماکرون برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ژوئن نتیجه معکوس داد، ائتلاف میانه رو او ده ها کرسی را از دست داد و هیچ حزبی اکثریت مطلق را به دست نیاورد. ائتلاف چپگرای جبهه مردمی نوین در وهله اول قرار گرفت، اما مکرون درخواست آنها برای تشکیل دولت را رد کرد، در حالی که احزاب دیگر گفتند که فوراً علیه او رای خواهند داد. در عوض، او هفته ها منتظر ماند تا انتخاب خود را اعلام کند.

حتی اگر فلج سیاسی علیرغم انتصاب دولت جدید ادامه یابد، مکرون نمی تواند انتخابات زودهنگام جدیدی را قبل از ژوئیه سال آینده برگزار کند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا