مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

موافقت آمریکا با فروش موشک و پهپاد به تایوان

تبلیغات بنری

به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی صدها موشک و پهپاد به ارزش 360 میلیون دلار به تایوان را تایید کرده است.

این آژانس در بیانیه‌ای افزود: فروش این سلاح‌ها به تایوان به بهبود امنیت تایوان و حفظ ثبات سیاسی، تعادل نظامی و توسعه اقتصادی در این منطقه کمک می‌کند.
بر اساس این گزارش، این تسلیحات شامل مهمات ضد نفر Switchblade 300، زره و تجهیزات مربوطه به ارزش 2.60 میلیون دلار و پهپادهای ALTIUS 600M-V و تجهیزات مربوطه به ارزش حدود 300 میلیون دلار خواهد بود. مهمات کروز موشک های هدایت شونده کوچکی هستند که می توانند قبل از اصابت به یک هدف در اطراف آن پرواز کنند.

وزارت دفاع تایوان از دولت آمریکا به ویژه تلاش های واشنگتن برای افزایش فروش تسلیحات به تایوان قدردانی کرد. تایوان قبلاً از تاخیر در ارسال تسلیحات وعده داده شده توسط واشنگتن شکایت کرده بود.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای اعلام کرد: در مقابل عملیات نظامی متعدد پکن در اطراف جزیره تایوان و فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان، امکان شناسایی و حمله به موقع فراهم شده است. تایپه و ارتش تایوان می توانند به سرعت به تهدیدات دشمن پاسخ دهند

بر اساس این بیانیه، صلح و ثبات در تنگه تایوان نیازمند حسن نیت چین است. ما امیدواریم که ارتش آزادیبخش خلق چین عملیات نظامی تهاجمی خود را در اطراف تایوان متوقف کند و در دستیابی به ثبات در منطقه کمک کند.

در همین حال، چندی پیش، ویلیام لای، رئیس جمهور جدید تایوان که ژانویه گذشته به این سمت انتخاب شد، گفت: کردستان که به دنبال تقویت تفاهم، تعامل متقابل، صلح و آشتی با چین از طریق معاملات، همکاری، ایجاد منافع مشترک و حرکت به سمت صلح و رفاه مشترک است.. ولی چین لای را یک «مشکل‌ساز» و «جدایی‌خواه» توصیف کرد..

رئیس جمهور جدید تایوان خواستار گفتگو با مقامات چینی شد و افزود: از مقامات پکن می خواهم فشارهای سیاسی و نظامی بر تایوان را متوقف کنند، مسئولیت جهانی خود را در قبال تایوان بر عهده بگیرند و صلح و ثبات را در سراسر تنگه تایوان حفظ کنند. و در منطقه، ما باید سخت تلاش کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که جهان از ترس جنگ رها شده است.

در سال‌های اخیر، واشنگتن و تایپه همکاری نظامی خود را در بحبوحه حملات روزانه چین به منطقه دفاع هوایی تایوان و تمرین‌های نظامی چین در نزدیکی این جزیره افزایش داده‌اند.

تایوان و چین پس از جنگ داخلی در سال 1949 که مائو تسه تونگ را به قدرت رساند از هم جدا شدند. از آن زمان، چین تایوان را یکی از سرزمین های خود می داند که چین باید در نهایت به آن ملحق شود. طی چهار سال گذشته، دولت چین تمرینات نظامی منظمی را در اطراف تنگه تایوان انجام داده است که مهمترین آنها تمرینات نظامی در مقیاس بزرگ در سال های 2022 و 2023 است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن به شدت نگران رزمایش‌های نظامی چین در تنگه تایوان و اطراف آن است و از چین می‌خواهد با خویشتنداری عمل کند..

چین همیشه مدعی است که تایوان باید تحت حاکمیت این کشور باشد و در چند سال گذشته تلاش کرده تایوان را تحت سلطه خود درآورد، اما دولت تایوان همیشه اعلام کرده است که دارای حاکمیت مستقل است و مردم این کشور باید سرنوشت خود را تعیین کنند. . .

در سال 1979، همزمان با برقراری روابط دیپلماتیک رسمی با دولت چین، ایالات متحده روابط خود با تایوان را کنار گذاشت. اگرچه ایالات متحده بر سیاست “چین واحد” پافشاری می کند، اما از ادعای حاکمیت چین بر تایوان حمایت نمی کند و همچنان یکی از حامیان اصلی نظامی تایپه است. چین که همیشه تایوان را بخشی از خاک چین می‌دانست، بارها از واشنگتن خواسته است که فروش سلاح به تایوان را متوقف کند..

چند روز پیش، دولت آمریکا حدود 8 میلیارد دلار در لایحه کمک خارجی برای مقابله با چین به تایوان اختصاص داد..

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا