مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

منتقد تئاتر، در انتظار پیوند کلیه تا یک ماه آینده

تبلیغات بنری

به گزارش یستا امین شلیکران از نزدیکان رضا آشوتی، نمایشنامه نویس، روزنامه نگار و منتقد تئاتر درباره حمایت های صورت گرفته در دوران درمان این هنرمند گفت: بیمه تکمیلی آقای آشوتی توسط صندوق امانت هنری در دی ماه 1401 انجام شد و الحمدلله این بیمه است. هنوز در محل است و بخشی از هزینه های درمانی او تحت پوشش بیمه تکمیلی است.

وی افزود: صندوق امانی هنری در سال گذشته و امسال در چند نوبت برای درمان این هنرمند کمک نقدی کرد. در مواردی که فرآیند درمان تحت پوشش بیمه نبوده و نیاز به پرداخت فوری هزینه بوده است، مبالغ مورد نیاز نیز توسط صندوق هنر پرداخت می شد.

شلیکران درباره دیگر حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این هنرمند گفت: بر اساس پیگیری های آقای عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا ظفرجندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. و نیکنام حسینی پور مشاور وزیر فرهنگی و رئیس مرکز روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرد یکی از مراکز درمانی مهم در زمینه پیوند اعضا است و آمادگی خود را برای انجام کلیه به صورت مکتوب نوشته است. پیوند ردا شفیطی در کمتر از. ماه

وی در عین حال خاطرنشان کرد که تنها مانع بستری شدن آقای آشویت در بیمارستان برای انجام پیوند عضو، عفونت خونی است که دست، پا و قسمتی از قلب وی را درگیر کرده است. به گفته پزشکیان، درمان این عفونت تقریباً 3 هفته طول می کشد و این تنها دلیل عدم انجام پیوند کلیه است.

شلیکران در پایان با تشکر از مسئولان وزارت فرهنگ که پیگیر بیماری این هنرمند هستند، گفت: از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر ویژه دارم چرا که پیگیر پیگیر بیماری آقای آشویت بودند. وضعیت پزشکی شرایط در تمام این مدت با دستگاه های مربوطه هماهنگی کرده اند تا مشکلی در روند درمان ایجاد نشود. آقایان حسین کرمان پور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و امید رضایی رئیس بیمارستان لوکمان نیز پیگیری های زیادی برای فراهم آوردن شرایط برای انجام پیوند کلیه انجام دادند که از این بابت تشکر می کنم. آنها به نمایندگی از این هنرمند و خانواده اش.

رضا آشفیتی سال هاست که به عنوان منتقد تئاتر و سینما در نشریات و روزنامه های مختلف فعالیت می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری