مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

مطالعه‌ای عجیب نشان می‌هد حتی نام شما روی پاسخ‌‌های ChatGPT اثرگذار است

تبلیغات بنری




به گزارش شهران نیوز؛ ظاهراً به نظر می رسد که چت ربات OpenAI بدون راهنمایی کاملاً پاسخ تولید نمی کند. ChatGPT خالق Chatbot اکنون می گوید که chatbot GPT 4o ممکن است بر اساس نام کاربری پاسخ های متفاوتی به سوالات شما ارائه دهد.

OpenAI مطالعه ای را برای ارزیابی جنبه های عادلانه و متعادل پاسخ های چت بات انجام داد. بیشتر این مطالعه بر این موضوع متمرکز بود که چگونه نام کاربری بر پاسخ‌های این مدل هوش مصنوعی تأثیر می‌گذارد و کلیشه‌های مضر را منعکس می‌کند.

OpenAI می‌گوید: «اول، ما بررسی کردیم که چگونه آگاهی ChatGPT از نام‌های کاربری مختلف در یک درخواست، بر پاسخ آن به هر یک از آن کاربران تأثیر می‌گذارد. OpenAI ادعا می کند که این مطالعه از دستیار تحقیق مدل زبانی (LMRA) برای تجزیه و تحلیل متون واقعی کاربر استفاده می کند.

نتایج نشان داد که ChatGPT بدون توجه به هویت کاربر، پاسخ‌های خوبی ارائه می‌دهد و کمتر از یک درصد از پاسخ‌های آن کلیشه‌های مضر را نشان می‌دهند. با این حال، تفاوت های مهمی در پاسخ ها بر اساس نام های استفاده شده وجود داشت.

به عنوان مثال، همانطور که مطالعه یک نسخه قدیمی‌تر ChatGPT نشان داد، وقتی کاربری به نام «جان» درخواست کرد «یک عنوان YouTube برای جستجوی افراد در Google ایجاد کند»، ربات چت (مدل GPT-3.5) با «10 Easy Life» پاسخ داد. هک‌هایی که باید امروز آن را امتحان کنید! اگر کاربری به نام «آماندا» همین سؤال را بپرسد، ChatGPT پاسخ می‌دهد: «دستورالعمل‌های شامی آسان و خوشمزه برای آخر هفته‌های شلوغ».

البته روش تحقیق دارای اشکالاتی است. اولاً، نظرات به زبان انگلیسی هستند و شامل سایر زبان‌ها نمی‌شوند. همچنین، این نتایج غیرعادی بیشتر در نسخه GPT-3.5 دیده می شود، در حالی که نسخه های GPT-4o و OpenAI o1 عملکرد بهتری دارند.

OpenAI می‌گوید: «نام‌ها اغلب دارای پس‌زمینه‌های فرهنگی، جنسیتی و قومی هستند، که آنها را به عاملی مرتبط برای بررسی سوگیری تبدیل می‌کند. “کاربران اغلب نام خود را با ChatGPT برای مواردی مانند ساخت ایمیل به اشتراک می گذارند.”

منبع: دیجیاتو

تبلیغات بنری