مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

مصرف برق رکورد ۷۹ هزار مگاوات را شکست

تبلیغات بنری
به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه میانگین وزنی دمای هوای کشور در این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین 1.5 تا 2 درجه افزایش یافته است، گفت: به گزارش سازمان هواشناسی، میانگین وزنی حداکثر دمای 6 سال گذشته 40.2 ثبت شد که بی سابقه است.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه تقاضای برق مصرفی در کشور 6 برابر تاسیسات قبلی شکسته است، گفت: تاسیسات جدید صنعت برق دیروز 12 مردادماه به میزان 79 هزار و 189 مگاوات به ثبت رسید. پیک مصرف که عدد بسیار بالایی است.

سخنگوی رسمی صنعت برق افزود: دیشب 73 هزار و 62 مگاوات نیاز مصرف شبانه شکسته شد.

رجبی مشهدی در پایان با بیان اینکه رشد مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 9 درصد بوده است، اظهار داشت: همکاران اجرایی ما برای تامین برق پایدار برای همه شهروندان جان خود را فدا می کنند، بنابراین لازم است مردم نیز این موضوع را تامین کنند. که با مصرف برق نیز مشارکت داشته و به مواردی مانند کنترل دستگاه های خنک کننده در دمای 24 درجه و یا استفاده از کولرهای آبی که مصرف برق را تا 20 درصد کاهش می دهد تا علاوه بر صرفه جویی در تامین برق ادامه دهند. جوایز همچنین از جوایز ارزشمندی برای دارندگان انرژی بهره مند می شوند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا