مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

مخترع ایرانی موفق به ساخت اولین قلب مصنوعی هیدرو مگنتیک شد

تبلیغات بنری

به گزارش یستا قلب سخت‌ترین و حیاتی‌ترین عضو بدن است و با ۲.۵ میلیارد ضربان، تقریباً ۱.۵ میلیون بشکه خون را در طول زندگی یک فرد به کل بدن پمپ می‌کند. به دلایل مختلف ممکن است این عضو حیاتی نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و به آنچه ناکافی می گویند تبدیل شود که در این صورت نیاز به درمان های پزشکی و جراحی مانند پیوند قلب برای بیمار است.

گاهی اوقات درمان های دارویی و جراحی برای بیماران موثر نبوده و قلب نمی تواند به وظیفه خود عمل کند و یا در برخی از جراحی های قلب نیاز است که قلب برای مدتی متوقف شود که در این صورت باید دستگاه عملکرد قلب انجام شود. مجموعه این عوامل باعث شد محققان و پزشکیان دستگاهی را اختراع کنند که عملکردی مشابه قلب دارد.

اگرچه اختراع قلب مصنوعی یک دستاورد مهم پزشکی برای بشریت محسوب می شود، اما بهترین آنها نتوانست بیش از چند ماه در بدن بیمار باقی بماند و زندگی با بیمار برای بیمار آسان نیست. این پیشرفت ها همیشه با هزینه ها، محدودیت ها و پیچیدگی های قابل توجهی همراه بوده است.

به تازگی یک قلب مصنوعی هیدرومغناطیسی توسط مخترع ایرانی محمد سید حسینی به ثبت رسیده است. این اختراع با توجه به سیستم پیچیده مربوط به ویژگی های قلب انسان طراحی شده است که با سایر اختراعات قبلی تفاوت دارد و کاملا کاربردی است که باعث شده به عنوان بهترین اختراع سال در این زمینه شناخته شود. پزشکی در سال 2023 و برنده مدال طلای مسابقه مخترعان ژنو

سید حسینی روز دوشنبه در مورد این دستگاه اظهار داشت: ساخت این قلب به نوعی فناوری پیشرفته بستگی دارد که از زمان تسلا و اکنون با نبوغ خاصی کشف شده است و آغاز راه جدیدی برای درمان بیماری های انسان و انسان است. ساخت اندام های مصنوعی

وی تاکید کرد: این اختراع برای کسب درآمد نیست و انگیزه خوبی و کمک به مردم است، بلکه برای رشد و توسعه نیاز به حمایت مادی و معنوی دارد.

این مخترع ایرانی درباره مزیت های این اختراع گفت: این قلب مصنوعی 6 مزیت نسبت به سایر قلب های مصنوعی موجود دارد که مهم ترین آن این است که اندازه آن در هنگام کاشت قابل تغییر است و در نتیجه برای هر سن و سالی قابل استفاده است. سن وزن بدون فضای سینه

وی افزود: این قلب نه سیستم انعقادی را تحریک می کند، نه عوارض جانبی مانند تجزیه خون بیمار ایجاد می کند و نه نیازی به استفاده از داروهای ضد انعقاد دارد و در نتیجه از لخته شدن و خونریزی جلوگیری می کند. این قلب همچنین سیستم ایمنی بدن را تحریک نمی کند، بنابراین نیازی به مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی نیست و احتمال پس زدن و عفونت های فرصت طلب کاهش می یابد.

سید حسینی گفت: این قلب مصنوعی دارای عملکرد و ساختار ساده و ابتکاری است که احتمال خرابی یا عدم کارکرد آن را به صفر می رساند و تولید آن در حجم زیاد بدون نیاز به سفارش قبلی یا پرورش آزمایشگاهی و در کمتر از دو امکان پذیر است. ساعت و فوری روی همه افراد قابل نصب است و در جراحی قلب باز قابل نصب است.

به گفته این محقق، پذیرش این قلب مصنوعی برای بدن بیمار بسیار ساده و امکان پذیر است، بیمار احساس بدی ندارد و سازگاری بدن با اندام جدید بسیار آسان است.

سید حسینی درباره یکی دیگر از ویژگی های این قلب مصنوعی گفت: این قلب با هوش کامل طراحی شده و به کمک سیستم های مدرن شارژ مغناطیسی شارژ می شود و با کمک وای فای به سیستم سلامت و تیم جراحی متصل می شود. کمتر از 24 سال سن دارد -کنترل ساعت

وی با بیان اینکه این دستگاه در ایران و سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت اختراع کرده است، افزود: در بحث بازاریابی این اختراع مذاکراتی با معاونت علمی، فناوری و دانش بنیان ریاست جمهوری انجام شد و مقرر شد اجرایی شود. آن را به عنوان یک طرح ملی، معاونت علمی رئیس جمهور و سرمایه گذار باید این طرح را ارائه دهند.

این مخترع ایرانی مهم ترین مشکل بر سر راه این اختراع را تامین منابع مالی ساخت آن دانست و گفت: برای ساخت این نمونه به بیش از 100 میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم تا پس از ساخت اولین نمونه، البته برای تولید انبوه می توان تحقیقات لازم را از این طریق انجام داد. ، منابع مالی کمتری مورد نیاز است.

وی بیان کرد: این اختراع سال گذشته به ثبت رسید و در مسابقات ژنو مدال طلا گرفت و بهترین اختراع سال 2023 اعلام شد اما به دلایل امنیتی جزئیات آن اعلام نشد و من به عنوان مخترع این طرح این اختراع را ترجیح می دهم. در داخل کشور تا زمانی که آماده کار شود.

منبع: یستا

تبلیغات بنری