مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

محل دقیق ظهور حضرت مهدی(عج) کجاست؟

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا ، امام زین العابدین علیه السلام در روایتی می فرمایند: «اما من ابراهیمم که ولادت و مرگ مردم را می دانم». اما سنت ابراهیم علیه السلام این است که ولادت او از مردم پنهان بود و از امام صادق علیه السلام روایت شده است: ابراهیم علیه السلام رشد می کرد. در یک روز پیر شد همانطور که دیگران در یک هفته بزرگ شدند و او در یک هفته مانند او بزرگ شد. یک هفته همانطور که دیگران در یک ماه رشد می کنند و در یک ماه همانطور که دیگران در یک سال رشد می کنند. قائم (علیه السلام) نیز چنین بود، چنان که در اخبار حکیمه رضی الله عنه آمده است.

محل دقیق ظهور مهدی و انتخاب یاران امام زمان (عج)

بر اساس روایات نقل شده از شیعه و سنی، قیام شکوهمند مصلح جهانی از زمین و از مسجد اعظم جنب کعبه و 313 تن از یاران آن که سران لشکر و مملکت هستند آغاز می شود. حضرتش در میان ارکان و مناصب با او خواهد بود و با پیامبر بیعت می کند سپس تعداد 10000 نفر تکمیل می شود و حضور پیامبر اکرم (ص) با لشکری ​​10 هزار نفری از مکه ظهور می کند. مردم و اصلاح جهان آغاز خواهد شد.

مفضل از صادق (علیه السلام) می پرسد: پروردگارا! حضرت مهدی (عج) کجا و چگونه ظهور می کند؟ تنها ظاهر می شود، تنها به کعبه می آید و شب را در آنجا تنها می گذراند.

در روایتی دیگر آمده است: «هنگامی که مهدی بیاید، به مسجد الحرام می‌آید و رو به کعبه می‌کند و پشت به مقام ابراهیم می‌کند». دو رکعت نماز خواند، سپس ندا داد: ای مردم! من یاد امام و یاد نوح و یاد ابراهیم و یاد اسماعیل هستم. من یاد موسی و عیسی و محمد هستم.. من مؤلف قرآن و احیاء کننده حدیث هستم.

منبع: برنا

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا