مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

متا قوانین مصرف‌کنندگان را با طرح پرداختی «بدون تبلیغ» نقض می‌کند

تبلیغات بنری

کمیسیون اروپا به‌طور فزاینده‌ای از مدل کسب‌وکار متا ناراضی است، زیرا، به گفته اتحادیه، به کاربران اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس این امکان را می‌دهد که به استفاده از فیس‌بوک و اینستاگرام با تبلیغات هدفمند بدون اشتراک ماهانه بدون پرداخت هزینه ادامه دهند. تجربه رایگان

مقامات همکاری حمایت از مصرف کننده (CPC)، گروهی از مقامات ملی که قوانین حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا را اجرا می کنند، پیشنهاد کردند که متا ممکن است قوانین حقوق مصرف کننده را از طریق رویکرد «پرداخت یا تسویه حساب» نقض کند. کمیسیون، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، اقدام این گروه را علیه متا هماهنگ کرد.

شبکه CPC نامه‌ای به متا ارسال کرد که در آن راه‌هایی را که به نظر می‌رسد این شرکت قوانین مصرف‌کننده را نقض می‌کند، تشریح کرد.

این شرکت تا اول سپتامبر فرصت دارد تا به این نگرانی ها پاسخ دهد و راه حل هایی را پیشنهاد دهد. اگر مقامات CPC تشخیص دهند که متا اقدامات مناسبی برای حل مشکلات انجام نمی دهد، ممکن است اقدامات اجرایی علیه شرکت انجام دهند که ممکن است شامل جریمه باشد.

مقامات CPC خاطرنشان کردند که Meta با قول دادن به رایگان بودن پلتفرم در صورت عدم پرداخت هزینه اشتراک، کاربران را گمراه می کند، در حالی که متا در واقع از داده های شخصی آنها با ارائه تبلیغات هدفمند کسب درآمد می کند. آنها همچنین می گویند متا کاربران را با درخواست از آنها برای دسترسی به بخش های مختلف خط مشی رازداری و شرایط خدمات خود برای یادگیری نحوه استفاده از داده های آنها برای تبلیغات شخصی سازی شده، “گیج” می کند.

مقامات ادعا می کنند که متا به کاربرانی که برای مدت طولانی بدون پرداخت هزینه از فیس بوک و اینستاگرام استفاده کرده اند فشار می آورد تا انتخابی سریع انجام دهند، بدون اینکه به آنها هشدار قبلی داده شود، زمان کافی و فرصت واقعی برای ارزیابی تأثیر این انتخاب بر روابط قراردادی آنها با متا داشته باشد. به آنها اجازه می دهد قبل از تصمیم گیری به حساب های خود دسترسی داشته باشند.

متا سال گذشته گزینه‌های «پرداخت یا تسویه» را برای پیروی از قوانین حفاظت از داده اتحادیه اروپا و در عین حال حفظ مدل تبلیغاتی خود معرفی کرد. مقامات حزب کمونیست چین می گویند نگران هستند که بسیاری از مصرف کنندگان تحت فشار بی مورد برای تصمیم گیری سریع بین موافقت با جمع آوری داده ها یا پرداخت هزینه ماهانه هستند، زیرا می ترسند بلافاصله دسترسی به حساب ها و شبکه های خود را از دست بدهند.

این اقدام جدا از سایر تحقیقات اتحادیه اروپا علیه متا در رابطه با مدل “پرداخت یا تسویه” است. در اوایل این ماه، اتحادیه اروپا اعلام کرد که متا ممکن است با این رویکرد قانون بازارهای دیجیتال را نقض کرده باشد. اگر متا مجرم شناخته شود، ممکن است تا 10 درصد از درآمد جهانی سالانه خود را جریمه کند.

علاوه بر این، کمیسیون در ماه مارس اطلاعات بیشتری را در مورد مدل «پرداخت یا تسویه» تحت قانون خدمات دیجیتال از شرکت درخواست کرد. نه تنها کمیسیون، بلکه گروه های حقوق مصرف کننده نیز شکایت هایی را مبنی بر نقض قوانین عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا ارائه کرده اند.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا