مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

ماندگاری هوای گرم در کشور تا یکشنبه

تبلیغات بنری
به گزارش جهان نیوز ، انتظارات کلی از نقشه های همدیدی و آینده نگر سازمان هواشناسی به نظر می رسد طی 3 روز آینده در اکثر نقاط کشور هوا آرام و هوای گرم ادامه خواهد داشت. امروز و فردا در اردبیل، گیلان، برخی از مناطق مازندران، شمال شرق آذربایجان و غرب آذربایجان بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

یکشنبه هفته آینده با تشکیل جریانات شمالی بر روی دریای خزر در شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران، رعد و برق، وزش باد و نسبی خواهد بود. کاهش می یابد. در دما.

دوشنبه هفته آینده بارش ها در سواحل دریای خزر تشدید می شود و علاوه بر مناطق مذکور، بارش پراکنده باران در شمال خراسان ادامه دارد.

روز سه شنبه در سواحل دریای خزر و شمال خراسان بارش پراکنده و در جنوب سیستان، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

به گزارش تسنیم، طی 5 روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، جنوب غرب و جنوب کوهپایه های البرز مرکزی وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. طی پنج روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و غرب دریای خزر متلاطم خواهد بود.

بیشینه دمای هوای تهران امروز به 41 درجه و فردا به 42 درجه افزایش می یابد. در همین راستا، روز گذشته اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به افزایش دمای هوا در پایتخت هشدار داد.

هشدار فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری موضعی
زمان پایان: یکشنبه 07/05/1403 ه

نوع خطر: باران شدید، رعد و برق، بادهای شدید موقتی، در مناطقی که در معرض گرد و غبار قرار دارند
ناحیه ضربه:

جمعه 05/05/1403 هجری قمری: شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات استان های البرز، قزوین و زنجان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق و شمال هرمزگان.

شنبه 06/05/1403 شمسی: شمال آذربایجان غربی، شمال شرق آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل، ارتفاعات استان های گیلان و مازندران.

یکشنبه 05/07/1403: نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال و شمال شرق آذربایجان شرقی، جنوب و مرکز اردبیل، ارتفاعات و رشته های استان گیلان و مازندران، ارتفاعات گلستان، قزوین، زنجان و جنوب سیستان. و استان های بلوچستان شرق و شمال هرمزگان.

تاثیر خطر: آبگرفتگی موضعی احتمالی جاده ها، جریان احتمالی آب، رعد و برق، لغزندگی به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، آسیب احتمالی سازه های موقت و خسارت احتمالی به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتا شدید، در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، آسیب احتمالی به تجهیزات شهری و حومه، از جمله سقوط تابلوها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و احتمال شکستگی درختچه ها و درختان قدیمی.

توصیه: از برپایی چادر در سواحل و نهرهای رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های گردشگری طبیعی و کوهنوردی به ویژه در ساعات بعد از ظهر، خودداری از چرای دام و تردد بادیه نشینان در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان حاصل شود. استحکام تأسیسات موقت، پل‌ها، کانال‌ها و کانال‌های آب‌پاشی از محلول‌پاشی و سمپاشی باغ‌ها و مزارع با آفت‌کش‌ها خودداری کنید، محصول را به مناطق سرپوشیده منتقل کنید، در ترافیک احتیاط کنید و خودروها را در کنار ساختمان‌های نیمه‌ساز پارک نکنید. درختان کهنسال

هشدار در مورد افزایش گرادیان فشار
زمان پایان: یکشنبه 07/05/1403 ه
نوع خطر: بادهای نسبتاً شدید تا شدید در مناطق مستعد گرد و غبار
ناحیه ضربه:
جمعه 1403/05/05: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، تهران جنوبی، البرز، کرمانشاه غربی، ایلام، خوزستان.
شنبه 1403/06/05: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان جنوبی، قم، مرکزی، اصفهان، تهران، البرز، همدان، قزوین، زنجان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، جنوب. فارس، گلستان.

یکشنبه 1403/07/05: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان شمالی، گلستان، سمنان، اصفهان، یزد، قم، مرکزی، جنوب تهران، البرز، قزوین، همدان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان. بوشهر، جنوب فارس.

تاثیر خطر: در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری، از جمله سقوط تابلوها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال آسیب دیدن نهال ها و درختان کهنسال. برای شکستن

توصیه: پرهیز از کویر نوردی، احتیاط در ترافیک جاده ای، حرکت با گلایدر و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، پارک خودروها در نزدیکی ساختمان های نیمه کاره و قدیمی. درختان، سموم یا مواد سمی مصرف نکنید. محلول پاشی باغات و مزارع با برگهای برگی و استفاده از حفاظ برای نهال در حین بستن درب سالن های پرورش.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا