مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

ماجرای مشاور پزشکیان از اخراج ۱۴۰۰ تا قهر ۱۴۰۳

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز ، در بهمن ماه 1400 هجری شمسی اخباری مبنی بر برکناری محمد فضلی، استاد جامعه شناسی دانشکده هنر و علوم انسانی شهید بهشتی منتشر شد و پس از آن برخی از چهره های اصلاح طلب تلاش کردند که موضوع برکناری فضلی را القا کنند. سیاسی بود و در حالی که در حال تغییر اوضاع بود، موفق به کسب آرای شورای اجرایی نشد.

این موضوع اکنون بار دیگر مطرح شده است زیرا محمد فضلی در میزگرد فرهنگی رسانه ملی به عنوان مشاور با مسعود بزکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری حضور یافت.

محمد فضلی زمانی که صحبت هایی مبنی بر اخراج وی از دانشگاه مطرح شد با کارشناس برنامه وارد درگیری لفظی شد و پس از ثانیه ای میکروفون خود را روی زمین انداخت و برنامه را ترک کرد.

علی شمسی پور سخنگوی رسمی وزارت علوم در سال 1400 هجری شمسی در خصوص علت اخراج محمد فضلی از دانشگاه گفت که بر اساس مقررات و ضوابط جاری استخدامی، قراردادهای اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور به گونه ای تمدید شد که عضو هیأت علمی با فراهم آوردن شرایطی برای تمدید فعالیت خود در مدت معینی متعهد شود و در صورت ناتوانی در کسب امتیاز قانونی ادامه خدمت در پایان قرارداد. مدت قرارداد به پایان می رسد و قرارداد همکاری وی با دانشگاه تمدید نخواهد شد.

به گفته شمسی پور، فضلی به صورت قراردادی در دانشگاه شهید بهشتی کار می کرد و باید شرایطی را فراهم می کرد که بر اساس مقررات استخدامی در مدت زمان مشخصی فعالیت خود را تمدید کند، اما طبق گفته مسئولان دانشگاه شهید بهشتی، وی کار خواهد کرد. وی در پایان مدت قرارداد به دریافت امتیازات قانونی ادامه داد، اما بر این اساس اعضای شورای استخدامی با تمدید همکاری وی با دانشگاه موافقت نکردند.

شمسی پور شب گذشته با انتشار توییتی نوشت: در پی اظهارات کذب اعلام شده در برنامه تلویزیونی یکی از کاندیداها و در دفاع از شأن آموزش عالی کشور، عزل آقای دکتر فضلی را توسط دکتر نصیری قداری. رئیس دانشگاه شهید بهشتی از سوی دولت آقای روحانی منصوب شد و با او برخورد سیاسی نشد.

همانطور که سعداله نصیری خدری، رئیس وقت دانشگاه شهید بهشتی در مصاحبه ای اعلام کرد: در سال 1400 هجری قمری به صراحت اعلام کردم که قرارداد دکتر محمد فضلی از اعضای هیئت علمی سابق این دانشگاه به دلیل تمدید نشدن قرارداد. موقعیت او فقدان صلاحیت های حرفه ای در شهریور 1400 هجری قمری، شورای اجرایی زمان زیادی را صرف بررسی صلاحیت های دکتر الفضلی کرد، اما به این نتیجه نرسید که وی شرایط را تغییر دهد.

وی گفت: به دلیل اینکه شب گذشته به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به عنوان رئیس فعلی دانشگاه از من نام برده شد، برخی از کاربران نیز از من خواستند موضوع را روشن کنم.

لازم می دانم به بیانیه خود در 17 بهمن 1400 که در خبرگزاری ها منتشر شده است اشاره کنم تا پاسخی متاثر از فضای این روزها تلقی نشود. نصیری خدری در 17 بهمن 1400 گفت: یک هیئت علمی برای تغییر وضعیت باید مقالاتی داشته باشد علاوه بر این درخواست ما این است که بدون اخطار شغلی در خارج از دانشگاه نداشته باشند تا در دانشگاه حضور کافی داشته باشند. چرا که طبق مصوبات شورای عالی استان تهران باید اساتید را موظف به حضور در دانشگاه کنیم و چندین بار به دکتر فاضلی تذکر داده شده که به دانشگاه بیایند; علاوه بر این، آنها یک ماده مورد قبول بین المللی نداشتند. نظر مکتوب مدیر گروه را هم داریم که گفت اصلاً در دانشگاه نبودم تا بتوانم درباره آن نظر بدهم.

علی رضا فخری زواره، مدیر سابق امور هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت: طبق قانون، اعضای هیات علمی قراردادی دانشگاه باید بعد از 5 سال تغییر وضعیت دهند، اما بعد از 7 تا 8 سال هم نمی توانند تغییر وضعیت دهند. . شرایط تحصیلی لازم برای ادامه تحصیل وجود دارد و عضو هیأت علمی قراردادی جز با کسب مجوز از دانشگاه نمی تواند با مؤسسه یا سازمان دیگری همکاری کند. از طرفی پیمانکار باید در دانشگاه حضور فعال داشته باشد در حالی که آقای فضیلی دو سال حضور محدودی در دانشگاه دارد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا