مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

ماجرای خبر کانال عبری درباره شهادت سیدجواد هاشمی

تبلیغات بنری

به گزارش یستا دیشب سروصدا توجه همه را به خود جلب کرد. بسیاری از وب سایت ها و کانال های مجازی شروع به انتشار اخبار ضد و نقیض کردند.

رژیم صهیونیستی تلاش کرد مراکز نظامی در برخی مناطق تهران، خوزستان و ایلام را هدف قرار دهد. حملاتی نیز صورت گرفت، اما به دلیل تدابیر دفاعی و تدارکات پیش بینی شده، هنوز نتیجه خاصی از این حملات گزارش نشده است.

برخی منابع به خبرگزاری تسنیم گفتند: برآوردهای اولیه حاکی از ضعیف بودن تحرکات رژیم صهیونیستی در تهران، خوزستان و ایلام در صبح شنبه است.

اما در این میان، شوخی‌هایی نیز رخ داد، از جمله با کانال‌های عبری. صفحات به طور تصادفی حذف شد و سید جواد هاشمی بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون در این شبکه ها به شهادت رسید. ماجرا از این قرار است: یک کانال تلگرامی به شوخی گفته است که سیدجواد هاشمی، فرمانده سپاه پاسداران ایران در این حملات کشته شده است. یک کانال اسرائیلی در تلگرام هم تایید کرد!

با سیدجواد هاشمی تماس گرفتیم و او در همان لحظه اول خندید و گفت: من به دست اسرائیلی ها شهید نشدم و این شد! از صبح 200 پیام داده اند شهید مبارک! من 33 بار در فیلم و سریال شهید شدم و این برای سی و چهارمین بار است.

این بازیگر در واکنش به اتفاقات دیشب این نکته را مطرح کرد: چندین بار پست گذاشته و اعتقادم را در مورد وحشیگری اسرائیل و ظلم به کودکان غزه بیان کرده ام. چگونه کودکان مظلوم غزه و لبنان می توانند زیر آوار بمانند و صدای آنها را کسی نشنود؟ این بی عدالتی و انصاف را به کجا ببریم؟ از داستان های سیاسی که بگذریم، کودکان آزار دیده غزه و لبنان چه گناهی کرده اند که این همه ترس و لرز را تجربه کرده اند؟

وی ادامه داد: من از جنبش فلسطین حمایت کامل کردم و اگر این کار را نمی کردم از انسانیت دور بودم. من این را در مورد اوکراین و هر مکان دیگری که در آن جنگ است، می گویم و غیرنظامیان، کودکان، کودکان و نوجوانان، و هرکسی که در جنگ مسلح نباشد، بی دفاع است. هیچ کس حق ندارد از کسانی که می کشند و بشریت را زیر سوال می برند دفاع کند.

سیدجواد هاشمی این روزها با فیلم «شهر گربه ها 2» به سینما آمده است و انتظار دارد مسئولان آثار کودکان را ارزیابی کنند و در تخصیص سالن ها و نمایش ها همه سلیقه ها را در نظر بگیرند. او حتی در مورد سریالی که در شبکه نمایش خانگی پخش می کرد، نکته ای را مطرح کرد و آن این بود که هیچکس روی سکوها حاضر نیست برای یک نوزاد هزینه کند، به خصوص یک تجارت گران قیمت و ماندگار. امروزه در این فضا آثار ارزان قیمتی برای کودکان و نوجوانان ساخته می شود که ماندگاری ندارند.

الهاشمی این روزها آماده پخش فصل چهارم سریال «زخمکاری» است، وی همچنین در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، گفت: تاکنون درباره مجوز ساخت فصل چهارم «خراجی ها» با او صحبتی نشده است. که چندی پیش صادر شد.

منبع: تسنیم

تبلیغات بنری