وی افزود: در حال حاضر قیمت پروازهای اربعین مشخص نشده است و سازمان هواپیمایی کشوری این قیمت را اعلام خواهد کرد.
به گزارش تسنیم، قیمت مصوب پرواز رفت و برگشت تهران به نجف و بغداد در سال گذشته 8 میلیون تومان و مشهد به این دو شهر 9.5 میلیون تومان بوده است. یک میلیون تومان بود.
وزیر راه و شهرسازی همچنین یادآور شد: یک سال و نیم در وزارت راه و شهرسازی تلاش کردیم تا قیمت بلیت هواپیما ساماندهی شود. گستره و تقاضا در این بخش با هم سازگار نیست و بر اساس برآورد اولیه وزارت راه و شهرسازی سه برابر عرضه موجود در بازار تقاضا داریم.
بذرباش ادامه داد: بیش از 100 فروند هواپیما در دولت سیزدهم به ناوگان اضافه شد و تعدادی از آنها از خدمت خارج شدند. ما باید این بخش را با یک سری اقدامات متعادل کنیم تا پروازهای داخلی و خارجی متعادل شود.
وی تاکید کرد: در خصوص قیمت گذاری دولتی در حوزه حمل و نقل هوایی یکی دو شرکت موضوع را به دیوان عدالت اداری مطرح کرده اند. منظور اداره کل دفتر آزادسازی قیمت ها، برنامه پنجم بود که این برنامه 6 سال پیش به پایان رسید. بنابراین این احکام تبدیل به قانون نمی شوند مگر اینکه به قانون دائمی تبدیل شوند.
وی با تاکید بر اینکه تصمیم آزادسازی بلیط هواپیما از ابتدا درست نبوده و آزادسازی نسبت به مردم ناعادلانه بوده است، گفت: آزادسازی زمانی معنا پیدا می کند که دامنه و تقاضا متناسب باشد. همکاران وزارت راه از اتمام برنامه پنجم خبر دادند. گفتند آزادسازی چند ماه است که در دولت اول روحانی اجرا شده و باید ادامه پیدا کند.
وی تصریح کرد: از رئیس قوه قضائیه پیگیری کردیم و رای توقف تصمیم دادگاه را نیز گرفتیم. در حال حاضر شرکت های هواپیمایی 600 تومان هزینه سوخت می گیرند که یک پنجم سوخت به دست مردم می رسد. این عمل باید اصلاح شود.
وی بیان کرد: با نرخ های قبلی هیچ شرکتی متحمل زیان نمی شود و برخی شرکت ها با سود بسیار بالا با نرخ 600 هزار تومان به ازای هر بلیت هواپیما فعالیت می کنند و در شرکت های هواپیمایی داخلی نظارتی بر میزان ضرر و زیان انجام نشده است.
jahannews به نقل از یستا
مطالب مرتبط
افغانستان و ایران تفاهمنامه اتصال شبکههای اینترنت امضا کردند
آیا مدارس اصفهان فردا چهارشنبه (۵ دی ۱۴۰۳) تعطیل است؟
خروج نیروهای فرانسوی از جمهوری چاد (یکم دی ۱۴۰۳)