مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

قول وزیر آموزش و پرورش برای جذب آموزشیاران نهضت به صورت «حق‌التدریس» در صورت نیاز

تبلیغات بنری

به گزارش یستا; علی رضا کاظمی در مراسم آغاز فعالیت های ورزشی گروهی و افتتاحیه مسابقات فرهنگی ورزشی دانش آموزان با اشاره به اینکه معتقدم در بخش تجهیزات و هزینه های بودجه اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: منابع نسبتا خوبی در اختیار مردم قرار گرفته است. که در بودجه دیده شد اما هنوز بودجه به طور کامل بسته نشده است.

وی افزود: در دولت تفاهم نامه های آن در شرف اتمام است و اقلام بودجه باقی مانده و قسمت مهمی از نظرات نمایندگان در کمیته های مختلف است. طبیعتاً بحث افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه را در همه بخش‌ها دنبال می‌کنیم، اما محدودیت‌های کشور را هم می‌دانیم و نباید از بودجه انتظارات غیرقابل تحقق داشته باشیم.

الکاظمی در پاسخ به این سوال که آیا امسال با کسری بودجه مواجه هستید یا خیر، گفت: طبیعتاً باید کسری بودجه را از تهیه کنندگان بودجه بپرسید که قطعاً این موضوع بر عهده سازمان بودجه است امسال جواب می دهد این حوزه اما منابع بودجه ای که به آموزش و پرورش اختصاص می یابد باید با تخصیص های خوبی در اختیار این سازمان قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تجمع معلمان نهضت سوادآموزی در روزهای اخیر و درخواست آنها برای تعیین وضعیت استخدامی، گفت: جذب در آموزش و پرورش تنها از طریق آزمون انجام می شود و همه می دانند که این قانون در شورای عالی تصویب شده است. انقلاب فرهنگی قانون برای کسانی که سابقه تدریس دارند امتیازات ویژه ای از جمله خرید خدمات آموزشگاه های غیردولتی و حرکتی در نظر گرفته است، اما سعی می کنیم در صورت امکان و نیاز شرایط استخدام آنها را در قالب شهریه فراهم کنیم. استخدام فقط از طریق امتحان است

اطلاعیه اجرای پروژه “هر کلاس یک مهارت دارد”

وی تصریح کرد: یکی از بخش های مهمی که می تواند به ارتقای کیفیت آموزش کمک کند، فعالیت های غیررسمی است که اتفاقاً در فعالیت های غیررسمی به بهترین وجه به دانش آموزان منتقل می شود، چه فعالیت های فرهنگی و آموزشی و چه فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی. . امروز به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی طرح های ارزشمند تربیت بدنی زیادی آغاز شد که یکی از آنها المپیک درون مدرسه ای، مسابقات بین کلاس ها و تشکیل تیم های درون مدرسه ای بود که می توانند شور و نشاط و فعالیت ایجاد کنند. . پویایی در بین دانش آموزان

الکاظمی ادامه داد: این امر فضای مدرسه را سرشار از نشاط و شور می کند که از امروز آغاز شده است. ما همچنین طرح جدیدی داریم که به تازگی در هر سطح مهارت اعلام شده است. سعی داریم با کمک معلمان در هر کلاس و در هر مقطع آموزشی این طرح را اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید از این برنامه رهبری و توانمندی های معلمان بهره برداری شود تا هر دانش آموز در هر صنف ورزش را بیاموزد و در طول دوره های آموزشی مهارت های مختلفی را در سطح دانش بیاموزد، زیرا این امر آموزش های زیادی را به دنبال خواهد داشت. برای ما طرح شهید طغانی طرح بسیار خوبی بود که در آموزش و پرورش اجرا شد و امروز هم اجرا می شود. طرح شهید سلیمانی برای ایجاد زمین های چمن مصنوعی و زیرساخت های لازم برای ورزش در حال انجام است و نتایج خوبی نیز به دنبال دارد.

استخدام بیش از 4000 معلم تربیت بدنی

وی خاطرنشان کرد: کاری که می توانیم انجام دهیم تقویت این حوزه است. در آزمون استخدامی کیفی که در ابتدای مهر انجام شد خوشبختانه بیش از 4000 معلم تربیت بدنی مقطع ابتدایی جذب شدند. این نشان می دهد که رویکرد ما تقویت مرحله ابتدایی و توجه ویژه به این مرحله با هدف استفاده از فعالیت های تربیت بدنی خوب است.

الکاظمی بیان کرد: یکی از آسیب هایی که در کودکان می بینیم ناشی از کم تحرکی و چاقی مفرط است که منجر به بسیاری از بیماری ها و آسیب ها مانند دیابت، فشار خون، تنبلی و… می شود و راه حل آن ورزش است. تمام طرح هایی که در آموزش و پرورش اجرا می کنیم با هدف کنترل چاقی در کودکان است و در این زمینه دوستان آموزش و پرورش برنامه هدفمندی را تهیه کرده اند که می تواند این فعالیت را رصد، مداخله و کنترل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری