تتسو سایتو وزیر حمل و نقل ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان ماه ژوئن گفت: ژاپن پیشنهاد کرد که این قانون از سال 2022 به یک استاندارد بین المللی تبدیل شود.
وی بدون اشاره به تاریخ مشخصی برای اجرای این الزام گفت: برای سیستم های جدید آماده می شویم و برای ارتقای ایمنی خودرو تلاش می کنیم.
این فناوری شتاب را مهار می کند، به این معنی که حتی اگر راننده در فاصله 1 تا 1.5 متری از یک جسم بزرگ، پدال گاز را به طور کامل فشار دهد، خودرو قبل از برخورد با آن می ایستد و یا اگر برخورد اجتناب ناپذیر باشد، شتاب کاهش می یابد. به کمتر از هشت کیلومتر در ساعت.
به گفته این وزارتخانه، هنگامی که این فناوری فعال می شود، صفحه نمایش داخل خودرو نیز هشداری مانند «پای خود را از روی پدال گاز بردارید» نمایش می دهد.
این وزارتخانه پس از تصویب رسمی مقررات سازمان ملل در نوامبر سال جاری، احکام خود را بازبینی خواهد کرد که مدلهای خودروهای جدید را ملزم میکند تا ابتدا این فناوری را روی مدلهای موجود نصب کنند و آن را به خودروهای جدید تعمیم دهند.
این وزارتخانه اعلام کرد که خودروهای دارای گیربکس دستی از شمول قانون جدید مستثنی هستند، زیرا احتمال وقوع تصادفات ناشی از فشردن اشتباه پدال کمتر است.
اکثر خودروهای جدید در ژاپن اکنون به فناوری مشابهی مجهز هستند و برخی از خودروسازان محصولاتی را می فروشند که می توان آنها را تغییر داد و متناسب با خودروهای موجود تغییر داد.
بر اساس گزارش موسسه تحقیقات تصادفات و تجزیه و تحلیل داده های ترافیک، در سال 2023، ژاپن شاهد 3110 تصادف رانندگی ناشی از خطای رانندگان در استفاده از پدال گاز روی ترمز بوده که منجر به مرگ 38 نفر و مجروح شدن 4343 نفر شده است.
jahannews به نقل از یستا
مطالب مرتبط
قاچاق ۴ میلیون لیتر سوخت در خراسان رضوی در یکسال گذشته
نامزدهای انجمن کارگردانان آمریکا ۲۰۲۵ را بشناسید + اسامی
قلعه نویی در بازگشت نظری جویباری به استقلال نقش داشت؟