به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، پریسا تبریز، نایب رئیس کروم، پیش از اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگاران گفت: درخواست های زیادی برای افزودن رابط کاربری مکالمه بیشتر به تاریخچه کروم وجود داشته است تا مردم نداشته باشند. برای تایپ آدرس های اینترنتی برای به خاطر سپردن.
این ویژگی در حال حاضر فقط برای کاربران دسکتاپ کروم در ایالات متحده در دسترس است و به طور پیش فرض فعال خواهد شد. همچنین با وب سایت هایی که در حالت ناشناس مرور کرده اید کار نخواهد کرد.
در زمینه حفظ حریم خصوصی، این شرکت همچنین می گوید که از پیامدهای هوش مصنوعی گوگل در تجزیه و تحلیل تاریخچه مرور شما برای ارائه پاسخ به شما آگاه است. تبریز گفت که این شرکت به طور مستقیم از تاریخچه مرور یا برگه ها برای آموزش مدل های زبان بزرگ خود استفاده نمی کند. او گفت: «هر چیزی که به سابقه مرور مربوط می شود، داده های بسیار شخصی و حساس است. “ما می خواهیم بسیار مراقب باشیم و مطمئن شویم که حریم خصوصی از ابتدا و با طراحی مناسب تضمین می شود.”
علاوه بر این، گوگل همچنین دو ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را به کروم اضافه می کند. گوگل سرانجام لنز را که در حال حاضر در نسخه های اندروید کروم و نسخه آیفون موجود است، به نسخه دسکتاپ، البته در حال حاضر در ایالات متحده، آورده است. طبق یک پست وبلاگ گوگل در مورد این ویژگی، “این بدان معناست که شما به راحتی می توانید هر چیزی را که در وب می بینید انتخاب کنید، جستجو کنید و سوال بپرسید بدون اینکه برگه فعلی خود را ترک کنید.”
با انتخاب نماد آن در نوار آدرس و سپس کلیک بر روی هر صفحه وب که میخواهید جستجو کنید، میتوانید لنز گوگل را در دسکتاپ کروم خود فعال کنید. به عنوان مثال، با کلیک بر روی تصویر یک گیاه در یک صفحه وب با استفاده از Google Lens یک نوار کناری مستقیماً در صفحه وب باز می شود و آن را تشخیص می دهد. سپس می توانید سؤالاتی مانند: “این گیاه برای زنده ماندن به چه مقدار نور خورشید نیاز دارد؟” بدون خروج از صفحه ای که در آن هستید، بپرسید و پاسخ های تولید شده توسط هوش مصنوعی را دریافت کنید.
لنز همچنین میتواند متن درون ویدیوها را تجزیه و تحلیل کند، به این معنی که میتوانید هر متنی را که در کادر نمایش داده میشود مستقیماً مکث کرده و انتخاب کنید (مانند معادله ریاضی) و به سرعت یک عنوان در نوار کناری با اطلاعات بیشتر ایجاد کنید.
گوگل همچنین Tab Compare را اضافه می کند، ویژگی که به شما یک نمای کلی تولید شده توسط هوش مصنوعی از محصولات نمایش داده شده در چندین برگه در یک مکان را می دهد. گوگل می گوید که به شما امکان می دهد به راحتی مقایسه کنید و بدون پیمایش بین چندین برگه، تصمیم آگاهانه بگیرید.
parseek به نقل از یستا
مطالب مرتبط
کریم باقری سرمربی پرسپولیس کیست؟ + بیوگرافی و سوابق تیم ها
هشدار هواشناسی درباره آلودگی هوای مشهد در روزهای دوشنبه و سهشنبه (۳ و ۴ دی ۱۴۰۳)
ویدئو| گردش شبانه و قهوه نوشی وزیر خارجه ترکیه و ابومحمد الجولانی در دمشق