مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

علت ورود عمو قناد به کار کودک

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، مراسم یادبود مجید قند هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون روز شنبه 11 تیرماه با حضور جمعی از نخبگان از اهالی هنر علاوه بر مراسم افتتاحیه نمایشگاه. موسسه هنرهای نمایشی سفیران صلح هم اکنون در تالار دکتر فرهاد نظیرزاده کرمانی تالار ایرانشهر واقع شده است.

در ابتدای این برنامه حمید نصر آبادیان مدیر موسسه سفیران صلح توضیحاتی را در خصوص فعالیت های این مکان ارائه کرد و تاکید کرد که جامعه ما به شدت نیازمند آرامش است و این موسسه در تلاش برای فرهنگ سازی صلح است. از طریق هنر نمایش، به ویژه تئاتر فیزیکی، که نیازی به زبان ندارد.

قطب الدین صدیقی هنرمند پیشکسوت کشور درباره مجید قند گفت: تشکر مجید باعث خوشحالی من شد، زیرا جامعه ما خیانتکار است و زود همدیگر را فراموش می کنیم و یک خانواده هستیم و حق نداریم از یکدیگر جدا شویم. دیگر.” غافل.”

وی افزود: گروه های تئاتر مانند قدیم در درجه اول یک خانواده بودند اما این را به ما یاد ندادند. متأسفانه در حوزه هنری ما عرضه کم و تقاضا زیاد است و از سوی دیگر سیاست های نادرست مدیران، هنرمندان را در مقابل هم قرار داده است. بنابراین ما یاد نگرفتیم که قدر یکدیگر را بدانیم.

این هنرمند با اشاره به ویژگی های کار نمایشی گفت: کار نمایشی یک کار جمعی است و اگر اصول آن را در زندگی روزمره خود وارد نکنیم هیچ سودی نخواهد داشت. ما باید یاد بگیریم که یکدیگر را درک کنیم و به یکدیگر احترام بگذاریم. دامنه درک و احترام به دیگران تا احترام به ادیان و فرهنگ های دیگر گسترش می یابد. برای همه در دنیا به اندازه کافی وجود دارد و هیچکس از دست نمی دهد.

پس از سخنان صادقی، مراسم یادبود مجید قند پخش بخش هایی از برنامه های نوستالژیک کودک از دهه 60 مانند از مدرسه تا مدرسه را آغاز کرد.

الحلوانی در این قسمت از برنامه گفت: الحمدلله! از همه آدم های خوب اطرافم که راهنماییم کردند. من چیزی از خودم نداشتم. من از مادرم ممنونم زیرا او برای من خیلی زحمت کشید. 7 ساله بودم که پدرم فوت کرد. دوست داشتم بچه ها را خوشحال ببینم، به همین دلیل وارد زمین بچه ها شدم.

وی افزود: از سه فرزندم که به خوبی هدایت شده اند و در حال فعالیت در عرصه هنر هستند سپاسگزارم. خدا را صد هزار مرتبه شکر می کنم که انسان های بزرگوار همیشه در کنارم بودند. من همیشه از این بابت سپاسگزار بوده ام.

این مجری پیشکسوت صدا و سیما در پایان خاطرنشان کرد: عزیزان زیادی در کنار خود داشتیم تا اینکه توانستیم بخش کودک تلویزیون را راه اندازی کنیم. در آن زمان دو شبکه بیشتر نبود.

همه سعی کردند زندگی را شاد کنند. هم آنهایی که الان در بین ما هستند و هم آنهایی که نیستند. یادشان را گرامی می داریم.

پس از صحبت های مجید قند، علی فروتن، همکار قند و یکی از عموهای ویتلی که اولین کار حرفه ای خود را با مجید قند انجام داد، گفت: من خوش شانس بودم که شاگرد آقای قند بودم و همکار شدیم.

وی افزود: سال 71 که وارد تلویزیون شدم اولین همکاری ام با مجید قند بود. او در برنامه کودک خیلی چیزها را پایه ریزی کرد و در این مدت ساختارشکنی زیادی انجام داد.

فروتن با اشاره به بیماری قناد گفت: خداوند دوباره او را به ما داد و خوشحالیم که حالش خوب است و به ما انرژی می دهد و من از طرف خانه تئاتر از او تشکر می کنم.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا