مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

عروسی‌هایی که به عزا تبدیل می‌شود

تبلیغات بنری

به گزارش یستاآخرین حادثه شامگاه پنجشنبه در روستای زنگنه از توابع ششده و قره بالاج از توابع فسا در استان فارس رخ داد. آن شب عروسی بزرگی در یکی از خانه های روستا برگزار شد و اکثر اهالی به آن دعوت شدند. همه به خصوص بچه ها سرگرم بودند و همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه ناگهان مردی شروع به تیراندازی به هوا کرد.

این رسم اشتباهی بود که پیش از این بارها در مراسم ختم و عروسی در این روستا انجام می شد. این مرد این بار اسلحه به دست گرفت و برای خوشایند مهمانان شلیک کرد اما ناگهان یکی از گلوله ها به شانه دختر بچه 7 ساله اصابت کرد. ناگهان عروسی به هم خورد و همه دور دختر بچه را گرفتند. بر اثر اصابت گلوله خونریزی شدیدی داشت و او را به بیمارستان کارابلج بردند اما شدت جراحتش به حدی بود که دقایقی بعد جان باخت و به همین دلیل این عروسی ماتم شد.

رسمی که ادامه دارد

کشته شدن دختر 7 ساله واسایی در تیراندازی در مراسم عروسی اولین حادثه امسال نیست و پیش از این افراد زیادی در شهرهای مختلف در مراسم عزاداری و عروسی جان خود را از دست داده اند. در زیر به برخی از این حوادث تلخ اشاره می کنیم.

آوریل

در 7 آوریل سال جاری در مراسم عروسی در گایتونده تیراندازی با اسلحه شکاری آغاز شد و در این حادثه یکی از مهمانان به طور تصادفی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.

اردیبهشت

اردیبهشت امسال حداقل با دو حادثه خونین مربوط به عروسی همراه بود. اولین حادثه روز 19 اردیبهشت در شهرستان عنبرآباد استان کرمان رخ داد که در آن حادثه فردی که به دلیل نوشیدن مشروبات الکلی در وضعیت عادی قرار نداشت شروع به تیراندازی با اسلحه کرد خواهر فوت کرد

دومین حادثه 29 اردیبهشت در بروجرد رخ داد. در این حادثه فردی که تیراندازی هوایی می کرد باعث اصابت تیر به سیم های برق شد و چون سیم های برق روی مهمانان افتاد، زنی بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.

خرداد

در 31 ژوئن، مردی در یک عروسی به خواهرزاده 14 ساله خود شلیک کرد و او را کشت. این حادثه در روستای سیرمند بخشداری فرغان شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان رخ داد که مردی 36 ساله به طور تصادفی با شلیک گلوله به سر خواهر زاده 14 ساله خود، وی را به شهادت رساند.

عکس

24 تیرماه در یک عروسی در پامپور ایرانشهر دو نفر از خوشحالی شروع به تیراندازی کردند.

35 نفر در دو سال جان باختند

در شرایطی هرازگاهی خبرهای تلخ تیراندازی مرگبار در مجالس ختم و عروسی به گوش می رسد که به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کشور طی دو سال گذشته 35 نفر بر اثر تیراندازی در چنین جشن هایی جان خود را از دست داده اند. سال سالها

وی مدتی پیش گفت: برخی از این تیراندازی ها که به صورت تیراندازی هوایی حتی با سلاح های شکاری مجاز انجام می شود، به نظر کم خطر است اما علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان به ویژه کودکان، موجب ایجاد امنیت می شود. عملیات پروازی در فرودگاه ها مختل می شود و گاهی اوقات منجر به لغو برخی پروازها می شود. مایه تاسف بیشتر این است که از سال 1401 تاکنون 35 نفر از شهروندان عزیزمان را در این تیراندازی های هولناک از دست داده و ده ها نفر نیز از کار افتاده اند که به شدت دلخراش است.

منبع: الهمشهری

تبلیغات بنری