برای اطلاع رسانی شهرآرانیوز; دفتر معاون اول رئیس جمهور در پاستور پذیرای مردانی بود که با سرمایه گذاری، ساخت و بهره برداری از بزرگراه های کشور، علاوه بر نقش بسزایی که در کاهش تلفات جانی، کاهش مصرف سوخت و هدر رفت سرمایه های ملی دارند، تأثیر زیادی دارند.
این نشست با حضور دبیر دولت، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی و «سرمایه گذاران و بهره برداران راهداری کشور» برگزار شد. معاون اول رئیس جمهور پس از استماع گزارش ها و پیشنهادات فعالان صنعت راه کشور گفت: واقعیت این است که در سه دهه اخیر کارهای بسیار ارزنده ای در زمینه زیرساخت های راه انجام شده است که باعث شده وضعیت ما در این منطقه باشد. بهتر از 30 سال گذشته بی نظیر است و آنچه امروز داریم نشان دهنده قدرت و قدرت کشور در زمینه طراحی و اجرای بزرگراه با شرکت بخش خصوصی است. تهران-شمال با تونل ها و جاده های ساخته شده در آن مایه مباهات است.
عارف افزود: همه دولت ها همیشه نقش حمایتی در حوزه راه داشته اند و شخصاً به خاطر ندارم که با مقامات کشورهای خارجی (مربوط به این حوزه) ملاقات داشته باشم، اما در مورد سد، پل و بحثی نبوده است. جاده سازی
کار را به بخش خصوصی بسپارید
در ادامه این نشست، عارف با یادآوری خاطرات خود در جمع فعالان راهسازی و تعمیرات جاده ای، از وطن دوستی و ایثار آنان با وجود مشکلات مالی قزوین به همراه داشت و یکی از مسئولان به معرفی وی پرداخت گفت: وی پیمانکاری است که در ساخت این قطعه جاده نقش دارد. راننده مسئول است، من به این افتخار می کردم که آقای پیمانکار دست از تلاش برنداشتند و علیرغم اینکه آقای پیمانکار خواستار انجام کار توسط دولت بودند، کار را ادامه دادند. او با اشتیاق کار می کرد
عارف خاطره دیگری تعریف کرد و گفت: در یکی از جاده های اصفهان مشکلی پیش آمد و به آنجا رفتیم، پیمانکار را دیدم و بعد از سلام گفتم می دانم که پول زیادی می خواهید. ، گفت نه من هیچ خواسته ای ندارم وظیفه من است. کیفیت خوب، این نیز یک نگاه افتخار است. او یکی دیگر از پیمانکارانی بود که به عشق ایران و کشورش کار می کرد.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: وقتی این عشق و علاقه به ایران را در این بخش دیدیم، با تمام توان در جهت ارتقای آن تلاش خواهیم کرد و حتی زمانی که رقابت بین بخش دولتی و خصوصی وجود داشته باشد، قطعا به آن پایبند خواهیم بود. طرف بخش خصوصی بود.”
عارف ادامه داد: در مناقصه پروژه راهسازی در قرقیزستان، دو پیمانکار جمهوری اسلامی ایران یکی در بخش خصوصی و دیگری در بخش دولتی به مرحله نهایی این کشور راه یافتند و با مسئولان این کشور دیدار و گفتگو کردند. یکی از مقامات دولتی نیز با ما سفر می کرد و در طول پرواز مدام امکانات این بخش را در ساخت بزرگراه ها توضیح می داد و هدفش این بود که با مقامات دولتی آن کشور این فرصت را فراهم کند. کار به پیمانکار دولتی، اما زمانی که مسئولان در مورد کشور صحبت کردیم و گفتم ترجیح ما این است که اجرای کارها را به بخش خصوصی از این دو شرکت واگذار کنیم و این اتفاق افتاد.
عارف افزود: کار شما با توجه به کاهش تلفات انسانی و کاهش مصرف سوخت و تاثیر آن بر محیط زیست و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان و سایر مزایای آن با هر شاخصی در اولویت ویژه دولت ها قرار دارد. که با در نظر گرفتن، دوباره، دولت ها می توانند با ساختن بزرگراه ها در هزینه ها صرفه جویی کنند، اما منابع دولتی همچنان محدود است.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه گفت: تکمیل بزرگراه تهران – شمال یکی از اولویت های اصلی ماست، در نظر داریم کاری را که 30 سال در این دولت به طول انجامید، به پایان برسانیم.
نقش ماندگار در نقشه ایران
وی در ادامه سخنان خود خطاب به حضار گفت: با وجود مشکلات مالی و مشکلات موجود، به عظمت کار و خدمتی که برای کشور کرده اید فکر کنید، شما نه تنها کار اقتصادی انجام می دهید شما به کشور خود خدمت می کنید.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در این زمینه نیازی به قانون جدید نداریم، اما در هر موردی که نیاز به همکاری دولت باشد، آماده کار هستیم و با تمام توان و توان از آن حمایت خواهیم کرد. ببینید تا پایان دولت چهاردهم چند پروژه بزرگ تکمیل می شود؟ راه را تمام می کنیم.
در این جلسه یکی از پیمانکاران و شرکت های بزرگ راهداری کشور گلایه کرد که چندین دهه است که بیش از 15 مشکل تکراری را بیان کرده اند و به نتیجه نرسیده اند و امیدواریم این دولت برای سایر مشکلات نیز چاره اندیشی کند .
منبع: بانک اطلاعاتی دولت
مطالب مرتبط
هیاهوی کاندیدای بدون برنامه در رسانهها| یک مشت اظهارات عوام پسندانه!
در گوگل، اسکویید گیم بازی کنید! + آموزش
آیا اوزوندرمانی ریه مؤثر است؟