مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

طوفان الاقصی حق آوارگان فلسطینی را احیا کرد

تبلیغات بنری

به گزارش سایت «جهان نیوز» به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه ای به مناسبت «روز جهانی پناهندگان» اعلام کرد که طوفان الاقصی موضوع آوارگان فلسطینی را احیا کرده است. آن را به خط مقدم بازگرداند. مرکز توجه جهانی این روند همچنین تمامی تلاش‌های رژیم اشغالگر و حامیان آن برای حذف موضوع آوارگان را ناکام گذاشت و فلسطینی‌ها را به آزادی و احقاق حق بازگشت نزدیک‌تر کرد.

حماس تاکید کرد که حق بازگشت همه فلسطینیانی که به ناحق و جنایتکارانه توسط دشمن صهیونیستی از خانه و کاشانه خود آواره شده اند، حقی مقدس است. این حق میراث نسل های مختلف مردم فلسطین است و ما از آن دست نخواهیم کشید و نخواهیم گذاشت.

این جنبش گفت: هر طرحی که منجر به نابودی این حق ملی و مشروع فلسطینی ها شود مردود است. حق بازگشت فلسطینیان در تمامی کنوانسیون ها و قوانین بین المللی تضمین شده است و مردم فلسطین در داخل و خارج تا زمانی که حقوق کامل خود را به دست آورند به مقاومت خود ادامه خواهند داد.

در حالی که آنروا توطئه های رژیم اشغالگر مورد حمایت دولت آمریکا برای حذف و لغو نقش آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی را محکوم کرد، تاکید کرد که این آژانس مسئولیت مستقیم خدمات رسانی مستمر به همه آوارگان فلسطینی به ویژه در مناطق مختلف را بر عهده دارد. نوار غزه نوار غزه با توجه به جنگ وحشیانه و نسل کشی رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان که منجر به جابجایی مردم در این منطقه شد، محاصره شده است.

وی با تمجید از نقش فعال همه آوارگان فلسطینی در اتحاد ملی و حمایت از مقاومت، از همه فلسطینی ها و آوارگان در داخل و خارج از کشور خواست تا وحدت و اتحاد ملی خود را افزایش دهند، در مقابل توطئه های رژیم اشغالگر بایستند و وارد عمل شوند. اردوگاه های آنها نماد مقاومت، پایبندی به حقوق و اصول ملی فلسطین و وحدت ملی است تا زمانی که فلسطین به طور کامل از دست متجاوزان آزاد شود و همه آوارگان به سرزمین خود بازگردند.

حماس از سازمان ملل متحد، جامعه جهانی، کشورهای میزبان آوارگان فلسطینی و نهادهای حقوق بشری خواست تا مسئولیت های خود را در حمایت از حقوق آوارگان فلسطینی بر عهده بگیرند.

در این بیانیه تاکید شده است: روز جهانی پناهجویان و پناهجویان در حالی فرا رسیده است که رژیم اشغالگر صهیونیستی به شنیع ترین جنایت ها علیه مردم فلسطین به ویژه آوارگان فلسطینی از نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی ادامه می دهد. آنها این اقدامات ناگوار را در قالب جنگ نازی ها و تجاوزات فاشیستی انجام می دهند که بیش از 8 ماه است که ادامه دارد و تمام اجزای اساسی زندگی انسانی آوارگان فلسطینی را نابود کرده است. در این جنگ، اشغالگران هر نوع کشتار انتقام جویانه، بمباران کور، گرسنگی، تشنگی و نسل کشی را علیه مردم فلسطین انجام دادند.

بر اساس این بیانیه، بزرگداشت روز جهانی پناهندگان و پناهندگان توسط سازمان ملل متحد و کشورهای جهان با توجه به ادامه جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و شرایط آوارگان و پناهندگی صورت می گیرد. جویندگان در این منطقه به ویژه از 16 مهر سال گذشته شدت آن تشدید شده است. این وضعیت آنها را بر عهده مسئولیت انسانی، حقوقی و اخلاقی برای جلوگیری از تجاوزات و جنایت مستمر صهیونیست ها علیه آوارگان فلسطینی ساکن در اردوگاه های نوار غزه، کرانه باختری و اورشلیم قرار می دهد و مصائب روزانه آنها رو به افزایش است. با تعمیق اقدامات صهیونیست ها.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا