مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

شهادت ۸۶۷۲ دانش‌آموز از آغاز جنگ غزه

تبلیغات بنری

به گزارش یستا به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت آموزش و پرورش نوار غزه امروز سه شنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه تاکنون 8 هزار و 672 دانش آموز دختر و پسر شهید شده اند.

بر اساس بیانیه وزارت آموزش غزه، 14583 دانش آموز دیگر در این حملات وحشیانه زخمی شدند. این وزارت همچنین اعلام کرد که در این حملات 497 معلم و کارمند شهید و 3402 تن دیگر زخمی شده اند.

وزارت آموزش و پرورش در این بیانیه اعلام کرد: در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، 353 مدرسه دولتی، دانشگاه، ساختمان دانشگاه و 65 مدرسه متعلق به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) بمباران و منهدم شد.

بر اساس بیانیه فوق، 93 مدرسه در این حملات به طور کامل تخریب شده است. در این مدت 57 مدرسه در کرانه باختری مورد حمله صهیونیست ها قرار گرفت و به طور کامل تخریب شد و 133 مدرسه دولتی به عنوان پناهگاه در نوار غزه مورد استفاده قرار گرفت.

این وزارتخانه تصریح کرد که از آغاز جنگ غزه تاکنون 620 هزار دانش آموز از تحصیل محروم بوده اند و اکثر دانش آموزان از مشکلات روحی و روانی رنج می برند و همچنین با شرایط صحی سخت مواجه هستند.

با گذشت بیش از هشت ماه از تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه، دفتر رسانه ای دولت فلسطین در نوار غزه با ارائه آمار وحشتناکی از وحشیگری این رژیم و کشتار غیرنظامیان فلسطینی اعلام کرد که همه نشانه های حیات در غزه مشهود بوده است. نابود شده است و این سطح از وحشیگری در جهان بی سابقه و وحشتناک است.

بر اساس این بیانیه، نیروهای اشغالگر صهیونیستی 37 هزار و 900 غیرنظامی را به شهادت رساندند، در حالی که نزدیک به 10 هزار شهید زیر آوار مانده و هزاران مفقودی نیز وجود دارند که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

ارزیابی ها حاکی از آن است که به طور متوسط ​​روزانه بیش از 144 فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل سلاخی می شوند و این آمار در تاریخ درگیری های اعراب و اسرائیل و همچنین در جنگ های معاصر رقمی فوق العاده وحشتناک است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا