مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

شناسایی ۱۸۴ مبتلا به تب دنگی

تبلیغات بنری

به گزارش یستا ، شهنام آراشی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری دنگی در کشور اظهار داشت: از ابتدای سال 1403 تا هجدهم شهریورماه بالغ بر 184 مورد مثبت دنگی ثبت شده است. . او تشخیص داده شد.

وی افزود: در حال حاضر اکثر موارد تشخیص داده شده سابقه سفر به خارج از کشور دارند. 131 مورد سابقه سفر به امارات، 9 مورد سابقه سفر به پاکستان، یک مورد سابقه سفر به عمان و یک مورد سابقه سفر به بنین (آفریقا) دارند.

ارچی گفت: 42 بیمار سابقه سفر به خارج از کشور ندارند، 11 مورد در شهرستان بندرلنگ استان هرمزگان و 31 مورد نیز در شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده و ناقل بومی محسوب می شوند. یکی از بیماران ملیت آفریقایی، چهار نفر از آنها ملیت افغانستان، سه نفر از آنها ملیت پاکستانی و بقیه بیماران ملیت ایرانی هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره آمار فوت دانگ گفت: تاکنون یک مورد فوتی گزارش شده و حال عمومی بقیه بیماران مساعد است.

وی با اشاره به استان هایی که پشه آدس آئگیپتی در آنها آلوده شده است، گفت: در حال حاضر پشه آئدس آئگیپتی در مناطق مستعد آلودگی در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و استان های بوشهر و در بخش هایی از استان های مجاور وجود دارد. به این مناطق یا در طول ماه ها. آینده مشخص خواهد شد. پشه Aedes albopictus در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان و نواحی همجوار نیز شکار شده و یا به احتمال زیاد مستعمره شده است.

به گزارش تسنیم، تب دنگی نوعی بیماری ویروسی است که از طریق پشه آئدس از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل می شود. اول، پشه Aedes فرد مبتلا را نیش می زند و از خون تغذیه می کند. ویروس از این طریق وارد بدن پشه می شود و اگر پشه فرد سالم دیگری را نیش بزند می تواند باعث سرایت دنگی به انسان شود.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا