مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

ششمین جشنواره موسیقی امیرجاهد به ایستگاه آخر رسید

تبلیغات بنری

به گزارش یستا در ابتدای این مراسم حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی موسیقی شاهزاده جهاد گفت: در این گردهمایی برای ارج نهادن به توانمندی های موسیقی کشور گرد هم آمده ایم و امیدواریم این نور که همیشه روشن و سوزان بوده است، همچنان بیشتر خواهد درخشید.

وی با اشاره به اینکه هر ساله جشنواره های مختلفی در زمان های مختلف در کشور برگزار می شود و هر کدام سازوکارهای خاص خود را دارد، درباره ایده تشکیل جشنواره ملی موسیقی امیر جهاد گفت: در جشنواره موسیقی جوانان که در سه رده سنی و سازهای تخصصی، ظرفیت دوتایی، سه گانه و گروه های موسیقی دیده نمی شود و با آقایان مهدی مساح بیدقولی و مهدی سبحانی و همچنین به یاد استاد معین و خانم دکتر مهدخت معین نشستیم و فکر کردیم. در خانه موزه استاد امیر جاهد و دکتر معین و با توجه به ارتباط این موزه با شهرداری احساس، توانستیم از مساعدت مدیریت شهری و در نتیجه جشنواره ملی موسیقی امیر جهاد بهره مند شویم. تاسیس شد. امشب با افتخار پایان دوره ششم او را جشن خواهیم گرفت و نتایج آن را خواهیم دید. وقوع چنین اتفاقی حاکی از سرزندگی موسیقی و پتانسیلی است که در کشور وجود دارد.

مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به اینکه در جشنواره های رقابتی وجود ایرادات، مشکلات و گلایه ها طبیعی است، ادامه داد: انتخاب هایی که انجام می شود بر اساس نظر داوران است. قضات دیگر ممکن است نظر دیگری داشته باشند و حکم دیگری داشته باشند. باید مواظب باشیم که انتخاب منتخب باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران نشود. هدف کلی این است که هنرمندان بیایند و در چنین جشنواره هایی شرکت کنند. البته مانند هر مسابقه دیگری چند برنده اعلام می شود و کسانی که برنده نمی شوند باید بدانند که برگزیده شده اند و می توانند دوباره در جشنواره های آینده شرکت کنند.

نوربخش در پایان خاطرنشان کرد: از هیئت داوران محترم تشکر می کنم. هر کدام از آنها یکی از پیشتازان موسیقی کشور هستند و ما به داشتن آنها افتخار می کنیم. همچنین از هنرمندان عزیزی که در این مسابقات شرکت کردند تشکر می کنم. در سال های گذشته افراد زیادی در جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد حضور داشتند. وظیفه دارم از زحمات دکتر محمد الیاری تشکر کنم چرا که ایشان همواره حامی جدی این جشنواره بوده اند. از آقایان امیرعباس ستایشگر، محمدعلی مراتی، سید محسن حسینی، مهدی ماسا بقولی، مهدی سبحانی، دکتر مهدخت معین، اعضای شورای سیاستگذاری و همه دست اندرکاران برگزاری جشنواره. بدون عزم و جدیت این عزیزان جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد به این ثبات نمی رسید. اگرچه گاهی اوقات در بخش داوری، مقررات باید بازنگری شود و نقص ها برطرف شود. ما باید در ژانرهای مختلف موسیقی هم افزایی داشته باشیم.

پس از سخنرانی حمیدرضا نوربخش، هیئت داوران متشکل از مرتضی عیان، بیژن بیژنی، فرزاد دانشمند، قاسم رفعتی، امیر پدرام طاهریان، زیداله طلوعی، فرزاد عندلیبی، میلاد کیایی، آندره مرادیان، محمد مکدیسی، لا بانام و بهنام دانستار سخنرانی کردند. طاهریان دوران این دوره از جشنواره خوانده شد.

در ادامه برنامه، محمد الهیاری، مدیرعامل بنیاد رودکی در سخنانی کوتاه از شرکت کنندگان در جشنواره تشکر کرد و گفت: بسیار خوشحالم که در کنار شما عزیزان هستم از میان هنرمندان جوان و آینده ساز کشور و امیدوارم بتوانیم باز هم میزبان هنرمندان باشیم. موفق و مثبت باشید.

اجرای ارکستر مهر کاشان به سرپرستی مسعود صالح آبادی، دونوازی پیانو و ویولن از ایلیا گلزار و داریا روحی، دونوازی پیانو و ویولن توسط ایلیا فریوسوی و الشان نمازیان، دونوازی محلی و زهی یوسف سرکوهی و محسن میرحی. گروه اپوس از هنرستان موسیقی پریسران نیز در این کنسرت به سرپرستی باربود کرمی و همچنین گروه موسیقی کانی به سرپرستی محمد حسن جلیلیان در سه مرحله از مقام سوم تا مقام اول شرکت کردند. به ترتیب. استعدادهای درخشان سال 1403 ق. برندگان اول توسط هیئت داوران انتخاب شدند.

میلاد کیایی، بهنام ودانی، مرتضی اعیان، محمد الهیاری، محمدعلی مراتی، امیرعباس ستایشگر، محسن حسینی، فرزاد عندالی، سیامک جهانگیری، پدرام فریوسفی، بیژن بیژنی، امیر پدرام طاهریان، فرزاد دانشمند، کارمینه و… مهمانان این برنامه بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری