مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

شرکت متا رویکردش در نمایش محتوای سیاسی در فیسبوک، اینستاگرام و تردز را تغییر می‌دهد

تبلیغات بنری




شهرآرانیوز; متا گفت که محتوای سیاسی را دوباره به فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر اضافه می‌کند و به افرادی که محتوای سیاسی را دوست دارند این امکان را می‌دهد تا بیشتر آن را در فیدهای خود ببینند.

در یک پست وبلاگ، متا اشاره کرد که محتوای سیاسی در برنامه های متا از سال 2021 بر اساس بازخورد کاربرانی که می خواستند کمتر از آن محتوا در کانال های خود ببینند، کاهش یافته است. با این حال، تغییر محدود کردن توصیه های فعال در اینستاگرام تنها سال گذشته اعمال شد.

تصمیم متا در اوایل سال 2024 برای توقف توصیه فعال محتوای سیاسی به کاربران در اینستاگرام و توییتر با واکنش کاربران مواجه شد. این اقدام در سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شد. صدها سازنده محتوا در نامه ای عمومی استدلال کردند که تصمیم متا برای محدود کردن محتوای سیاسی باید داوطلبانه باشد، نه به طور پیش فرض.

استدلال سازندگان محتوا این بود که متا چگونه محتوا را تعیین می کند. اینستاگرام محتوای سیاسی را به عنوان هر چیزی که به قوانین، انتخابات یا مسائل اجتماعی مربوط می شود تعریف می کند، اما این تعریف همچنین دسترسی به مکالمات در مورد موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوا، کنترل اسلحه و حقوق باروری را محدود می کند.

رقبا همچنین نگران این بودند که این تغییر چگونه دسترسی آنها را محدود می کند و بر توانایی آنها برای دستیابی به مخاطبان جدید تأثیر می گذارد و به طور مستقیم بر توانایی آنها برای توسعه نام تجاری خود و در نتیجه بر درآمد آنها تأثیر می گذارد.

در همین حال، کاربران احساس کردند که تغییرات متا در نحوه نمایش محتوای سیاسی صدای آنها را در شبکه های اجتماعی خفه کرده است.

با وجود این تغییرات، کاربران همچنان در فیدهای خود خواستار سیاست بودند، به ویژه در Trendz، متای جایگزین X/Twitter، که در آن محتوای سیاسی اغلب بر بخش پرطرفدار غالب بود.

متا امروز توضیح داد که در حال ایجاد تغییراتی در نحوه نمایش محتوای سیاسی در کانال های کاربران است و در آینده رویکرد “شخصی” تری خواهد داشت. برای شروع، این شرکت محتوای “شهروندی” را از افراد و صفحاتی که شما در فیس بوک دنبال می کنید می گیرد و با آن مانند هر محتوای دیگری در فید شما رفتار می کند. این به این معنی است که پست ها بر اساس سیگنال های واضح و غیرمستقیم، مانند تعداد کاربرانی که یک پست را لایک یا مشاهده کرده اند، گروه بندی و نمایش داده می شوند.

این شرکت همچنین گفت که بر اساس این سیگنال‌های شخصی‌شده، محتوای سیاسی بیشتری را به افراد توصیه می‌کند و گزینه‌های افراد را برای کنترل میزان دیدن محتوایشان گسترش می‌دهد. این نشان می دهد که متا برخی از کنترل ها را که کاربران می توانند در تنظیمات خود فعال کنند، اجرا خواهد کرد. مشخص نیست متا کی و کجا این کنترل ها را در اختیار کاربران قرار می دهد.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری shahraranews