مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

شروع پایان امانوئل ماکرون در فرانسه

تبلیغات بنری

به گزارش خبرگزاری جهان به نقل از تسنیمبا توجه به تحولات انتخاباتی اخیر فرانسه، روزنامه Wirtschaftswohe از آغاز پایان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خبر داد و نوشت: فرانسه به سمت بن بست سیاسی پیش می رود و پیامدهای آن در آلمان و در سراسر جهان احساس خواهد شد. اروپا بود. در دور اول انتخابات زودهنگام پارلمانی، نامزدهای ائتلاف حزبی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، در اکثر 577 حوزه انتخاباتی پس از ائتلاف راست و چپ در رتبه سوم قرار گرفتند.

همانطور که اغلب انتظار می رفت، رقابت عمدتاً توسط نامزدهای حزب راست افراطی جامعه ملی و در ده ها حوزه انتخاباتی در مرکز، جنوب غرب و شمال غرب کشور، علاوه بر نامزدهای حزب چپگرای خلق نوین برگزار شد. . ) ائتلاف. این بدان معناست که اردوگاه ماکرون ممکن است به زودی یک اقلیت سیاسی کوچک در پارلمان تشکیل دهد.

اگر جناح راست در دور دوم انتخابات پارلمانی کشور پیروز شود، رئیس جمهور باید در به اصطلاح همزیستی با دولتی کار کند که اعضای آن عمدتاً به دلیل مخالفت با اصلاحات بازار کار مکرون و اعتقاد وی به یک واحد واحد در میان رای دهندگان محبوب هستند. . اروپا در نهایت، آنها به دلیل پیشرفت آنها در دفاع از اوکراین در برابر جنگ روسیه بسیار محبوب هستند. این یک نقطه عطف اقتصادی و مالی خواهد بود. ائتلاف جناح چپ و مکرون می خواهند با تلاش مشترک از این امر جلوگیری کنند. اما این همبستگی بهای سیاسی هم دارد.

ایده مکرون برای بازگرداندن فرانسوی ها به صندوق های رأی پس از شکست کوبنده ائتلافش در انتخابات اروپا در 9 ژوئن، شکستی بود که بسیاری از آن بیم داشتند. رأی دهندگان دیگر نمی خواهند تحت تأثیر مکرون قرار بگیرند. به خصوص با تهدید مکرون که اگر کسی غیر از دوستانش قدرت را در دست بگیرد، کشور دچار هرج و مرج و جنگ داخلی خواهد شد.

به این ترتیب برای اولین بار از سال 2002 که ژان ماری لوپن به عنوان نماینده راست افراطی فرانسه وارد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شد که آن را جبهه ملی می نامیدند، خواستار ایجاد یک مشترک شد. سد غیر قابل نفوذ در مقابل جناح راست در انتخابات های دیگر که ثمربخش نبودند، در یک نظرسنجی پیش از انتخابات، 44 درصد گفتند که می خواهند از تشکیل دولت مکرونی جلوگیری کنند. 47 درصد قصد داشتند از آرای خود برای دور نگه داشتن ائتلاف چپ از قدرت استفاده کنند. با این حال، برای 57٪، چشم انداز یک دولت دست راستی نه تنها ترس آنها را از دست داده است، بلکه جذاب تر نیز شده است.

و بنابراین، پس از هفت سال، فرانسوی‌ها به وضوح از مکرون و سبک سخنرانی‌های زیبایش خسته شده‌اند.

در بدترین حالت، این به معنای سه سال رکود و معکوس در دومین اقتصاد قدرتمند اروپا خواهد بود.

محتمل ترین نتیجه، پارلمان غیراکثریتی است که در آن حزب شورای ملی اکثریت مطلق را از دست می دهد اما قادر به تشکیل ائتلاف نیست. اولریش هگ از دانشکده اقتصاد تولوز می گوید این به معنای عدم اطمینان و رکود برای یک دوره نامحدود است تا زمانی که تصمیمی واقعی در مورد مسیر آینده فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری بعدی گرفته شود.

برای اتحادیه اروپا، سیاست اروپا و رابطه با آلمان، این نیز به این معنی است که هنوز هیچ تغییری در روند تصمیم گیری وجود ندارد، اما هیچ ابتکار جدیدی نیز وجود ندارد.

خواه فرانسه شریک سازنده باقی بماند یا به یک بازدارنده نرم (ملونی) یا بازدارنده قوی (اوربان) تبدیل شود، این بستگی به رای حدود 50 درصد از رای دهندگان فرانسوی دارد که آماده انتخاب احزاب ضد اروپایی هستند.

آرمین اشتاینباخ، اقتصاددان در مدرسه بازرگانی HEC گفت: «با یک مجلس ملی قوی، چیزهای زیادی در فرانسه، بلکه در اروپا نیز تغییر خواهد کرد. این آغاز پایانی برای مکرون خواهد بود. این به معنای توقف کامل سیاست داخلی فرانسه است. رئیس جمهور و نخست وزیر در مورد مسئولیت های یکدیگر اختلاف نظر خواهند داشت.

نخست وزیر جمهوری خواه هیچ بودجه ای را در اختیار اوکراین قرار نخواهد داد، به ماکرون حق رای و تصمیم گیری در مورد سیاست های اروپا نمی دهد و در انتصاب اعضای جدید کمیسیون اتحادیه اروپا حرفی برای گفتن خواهد داشت. مکرون پروژه های جبهه ملی را در آن زمان به تعویق می اندازد، قوانینی را امضا نمی کند و شورای قانون اساسی را ارجاع نمی دهد. دولت در این صورت فلج خواهد شد.

در ادامه این مقاله آمده بود: اروپا با نیروهای جدید پوپولیست روزگار سختی خواهد داشت. جامعه ملی باعث تضادهای بسیاری با اتحادیه اروپا خواهد شد، از جمله در بازار داخلی برق اتحادیه اروپا، در برخورد با افراد غیر فرانسوی و در سیاست اجتماعی.

اشتاین باخ معتقد است که اروپا به طور قابل توجهی محافظه کارتر خواهد شد. در این صورت، حزب مجمع ملی فرانسه تلاش بیشتری برای تحمیل ابزارهای تجاری حمایت‌گرایانه اتحادیه اروپا، به عنوان مثال در برابر واردات چینی، خواهد کرد و در آینده قابل پیش‌بینی توافقنامه تجارت آزاد جدیدی وجود نخواهد داشت. این به آلمان که به بازارهای آزاد متکی است آسیب می رساند. به گفته این کارشناس غربی، درگیری بین آلمان و فرانسه مشخص خواهد شد، به خصوص که ماکرون دیگر به تنهایی قادر به مدیریت سیاست اروپا نیست.

نتایج این انتخابات شاید برای بسیاری از همکاران مکرون شوکه کننده نبود. در ماه های اخیر، آنها اغلب وضعیت را واقع بینانه تر از رئیس جمهور ارزیابی کرده اند که نمی خواست به نظرسنجی ها اعتماد کند. اما اکنون آنها بلافاصله با یک کار دشوار روبرو هستند: آیا آنها با وجود سوم شدن در دور دوم یکشنبه آینده اصرار دارند؟

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا