مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

سهامداران عدالت تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند

تبلیغات بنری

به گزارش سایت نظامی جهان نیوز، توکلی: رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی دولتی ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اعضای شرکت آمل مدیا با اشاره به تقسیم سود سهام امسال در دو مرحله گفت: این دو مرحله اجرا می شود. در پایان آذر و پایان اسفند ماه سال جاری مانند سال های گذشته.

وی با بیان اینکه مطالبه مردم برای مابقی مابه التفاوت سود اسفندماه سال گذشته در دستور کار دولت سیزدهم بود، افزود: طبق توافق با شرکت سپرده گذاری، این سود باید تا پایان خرداد ماه پرداخت شود. اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی دولتی تصریح کرد: عدم پرداخت این سود به دلیل دیرکرد پرداخت از سوی دو شرکت است و با توجه به عدم پرداخت در خردادماه باید پیگیری های لازم انجام شود. توسط شرکت سهامی در دستور کار قرار دارد که در تیرماه اجرا می شود.

توکلی بیشترین دستاورد سهام عدالت را مربوط به دولت سیزدهم دانست و گفت: در این دولت برای هر فرد مشمول بهزیستی و کمیته امداد از یک میلیون و 200 هزار تومان تا 2 میلیون و 500 تومان سود داشتیم.

وی به ارائه تسهیلات کم بهره به سهامداران این شرکت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این طرح در راستای راه اندازی سهام توسط مقام معظم رهبری برای طول عمر افراد در شرکت های سهامی، دولت و مدیران است. حق مالکیت با اندیشیدن به شرایط ارائه تسهیلات به مردم شارژ می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت های تعاونی سهامی کشور با اعلام اینکه طی این برنامه ریزی ها جلسات مکرر مرکز و فدراسیون شرکت های تعاونی با مدیران دو بانک کار برگزار می شود، افزود: با تصویب و از در این طرح مقرر شد در فاز اول به هر سهامدار از 30 تا یکصد میلیون تومان تسهیلات ارائه شود.

توکلی ادامه داد: شرایط افراد برای اخذ این تسهیلات سهامدار بودن فرد، آزاد نبودن سهام فرد، عضویت در شرکت سرمایه پذیر و انجام توافقات اولیه است و منتظر هستیم. . تا پایان انتخابات ریاست جمهوری مرحله عملیاتی آن آغاز شود که در مرحله اول به خانواده ها اعطا می شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت های سهامی مستلزم حضور رئیسی شایسته و معتقد به این شرکت است، سپس از اجرای طرحی جدید و مهم در این شرکت خبر داد و گفت: این طرح به دستور وزیر اقتصاد اعلام شد در صورت وارد آمدن خسارت توسط شرکت سرمایه گذار طی چهار سال کلیه سهام سهامداران را بیمه می کند و مبلغ 30 میلیون تومان غرامت برای متوفی تحت پوشش این بیمه در این طرح جدید لحاظ می شود. .

وی خاطرنشان کرد: بیمه 15 میلیون تومان هزینه های درمانی را پرداخت می کند و این طرح مورد تایید بیمه مرکزی قرار گرفته و به زودی در سازمان بورس کشور تصویب می شود.

توکلی با اشاره به اینکه در حال حاضر 49 میلیون ایرانی از سود شرکت های بورسی بهره مند می شوند، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم از 11 شرکتی که از سبد سهام خارج شدند، با تلاش این دولت، هر کدام از این شرکت ها دوباره در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول گفت: در دولت شهید آیت الله رئیسی 130 سجاف سود بین سهامداران تقسیم شد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا