مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

سریع‌ترین ربات انسان‌نمای جهان در چین رونمایی شد + ویدئو

تبلیغات بنری



سریع ترین ربات انسان نمای جهان در چین رونمایی شد + فیلم

دانشمندان روبات انسان نمای جدیدی را به نمایش گذاشته اند که می تواند با حداکثر سرعت 3.6 متر در ثانیه بدود. اگرچه این ربات با کمک یک نوع کفش توانست به این سرعت دست یابد، اما سریع ترین ربات در نوع خود به حساب می آید.

به گزارش شهرران نیوز؛ این ربات انسان نما STAR1 نام دارد و توسط شرکت چینی Robot Era ساخته شده است. قد او 171 سانتی متر و وزنش 65 کیلوگرم است. در ویدئوی زیر، دانشمندان دو ربات STAR1 را در صحرای گوبی در شمال غربی چین مقابل یکدیگر قرار می دهند. شایان ذکر است که در یکی از ربات ها از یک جفت کفش کتانی برای بررسی تاثیر آن بر سرعت ربات استفاده شده است.

مدل مجهز به کفش STAR1 با موتورهای پر گشتاور و الگوریتم های هوش مصنوعی خود قادر بود در انواع زمین مانند چمن و ماسه راه برود. این ربات همچنین حداکثر سرعت 3.6 متر بر ثانیه خود را به مدت 34 دقیقه حفظ کرد.

STAR1 با دستیابی به حداکثر سرعت 3.6 متر در ثانیه، رکورد قبلی را که در اختیار رباتی به نام H1 Unitree بود، شکست. در مارس 2024، این ربات دوپا توانست با سرعت 3.3 متر بر ثانیه حرکت کند و همزمان با ضربه فنی به پشت خود و جدا کردن پاهای خود از زمین اقدام کند.

به گفته Robot Era، ربات STAR1 از سخت افزاری استفاده می کند که می تواند ۲۷۵ تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد. در مقایسه، بسیاری از بهترین لپ‌تاپ‌های امروزی مجهز به تراشه‌های هوش مصنوعی می‌توانند بین ۴۵ تا ۵۵ تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهند. همچنین اعلام شد که درجه آزادی حرکت ربات به 12 درجه می رسد که باعث می شود حرکات متنوع تری انجام دهد.

منبع: دیجیاتو

تبلیغات بنری