مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

سریال‌ و برنامه‌های پاییز را بشناسید

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا به نقل از خبرگزاری تسنیم، شبکه های تلویزیونی با تکیه بر برنامه هم افزایی پخش با محوریت جشن های شاد تلویزیونی در مناسبت های یاد شده، بخشی از ظرفیت آنتن را در قالب برنامه های زنده (MC) برای پوشش رویدادهای خود استفاده خواهند کرد. و برنامه ها بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در کشور

برنامه ریزی های مختلفی در شبکه های سیما برای بازگشایی مدارس انجام شده و کمپین های مختلفی در نظر گرفته شده است که می توان به کمپین سلام آینده اشاره کرد.

کمپین «به آینده خوش آمدید» با محوریت بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در کشور با هدف به تصویر کشیدن شور و نشاط کشور در ایام بازگشایی مدارس برای برگزاری جشن بزرگ مردمی با محوریت وحدت و همدلی است. بین گروه های مختلف مردم در جهت پیشرفت و شکوفایی ایران اسلامی از طریق شبکه های مختلف.

همچنین شبکه های سیما در روزهای پایانی شهریور به «جشن مهر» می پردازند.

در ادامه این گزارش برنامه های منتخب شبکه های سیما ارائه می شود که به شرح زیر است:

«جشنواره» در شبکه یک پذیرای مهربانی است
ویژه برنامه ماهاران به مناسبت بازگشایی مدارس و ماه مهر به تهیه کنندگی مریم نیکان لاو و دکتر محسن دانیفی هر روز از شبکه یک سیما پخش می شود.

برنامه «مهرکان» که ویژه نوجوانان تهیه و تولید شده است، با حضور بانوان و دختران موفق ایرانی و با بررسی جنبه های شغلی، آموزشی و اجتماعی و خاطره بازی دوران دانشجویی آنها پخش می شود. از مهمانان.

«جشنواره» در 13 قسمت شامل عناصری چون ایستگاه بازو، تیتراژ و پخش با اجرای مریم قاسمی و نیکا شمس شنبه تا پنجشنبه ساعت 17:00 از شبکه یک سیما پخش می شود.

برنامه بزرگداشت عاطفه نیز همه روزه از ساعت 8 صبح تا 21 در بخش های مختلف از شبکه یک سیما پخش می شود.

در این برنامه که توسط مجریان شبکه یک پخش می شود؛ بازیگران، ورزشکاران، گروه های کر و خوانندگان حضور خواهند داشت.

«جشن محبت» به تهیه کنندگی سعید شهبازی و اجرای مجریان شبکه یک سیما هر روز در چند بخش پخش می شود. شبکه های دیگر نیز این برنامه را پخش می کنند.

مروری بر خاطرات مدرسه زیبای شبکه دو با عنوان «تا دور، خیلی نزدیک».
«تا کنون، خیلی نزدیک» با روحیه بازگشایی مدارس میزبان مخاطبان شبکه دو خواهد بود.

فیلم‌های مرتبط، برنامه منعطف «سبحان ایرانی» در اولین روز مهر ماه و بازگشایی مدارس نیز در جدول پخش این شبکه قرار دارد.

برنامه «سینما دو+» نیز فیلم های کوتاهی با محوریت اولین روز از ماه مهر و هفته وحدت از شبکه دو پخش می کند.

پایان فصل تابستان با ویژه برنامه های شبکه سه
برنامه صبح بخیر با دعوت از مهمانان و خوانندگان و همچنین نماهنگ های شاد این روزها در لیست پخش قرار دارد.

برنامه «محفل» نیز با دعوت قاریان، حافظان و جوانان ممتاز، روز دوشنبه با جشن باشکوه قرآن کریم در لاهور به میزبانی پاکستان از شبکه سی سیما پخش می شود.

«چرخ» شبکه چهار در آخرین روز تابستان
ویژه برنامه «چرخ» شنبه 10 شهریورماه از ساعت 19 الی 24 با حضور اساتید دانشگاه و اساتید گروه های مختلف از شبکه چهار پخش می شود.

بازگشایی مدارس و برنامه های شبکه النسیم
شبکه نسیم با پخش برنامه های «دکت شب» و «نسیم آوا» و پخش زنده «آرامش در خودش»، «نسیمی شو» و «کودک شو» به استقبال اول مهرماه و بازگشایی مدارس می رود.

برنامه تولیدی «دیکته شب» به تهیه کنندگی و نویسندگی محمد مجید صالحی راد هر شب ساعت 23 از شبکه نسیم پخش می شود. این برنامه با هدف اطلاع رسانی و آموزش مادران و پدران به منظور انتخاب راه درست برای فرزندانشان انجام می شود.

«نسیمی شو» با بررسی خاطرات مدرسه به تهیه کنندگی برهم عمرانی دیگر برنامه ای است که قرار است از شبکه نسیم پخش شود.

برنامه های «نسیم آوا» و «کدخو» نیز در قالب منعطف از شبکه النصیم پخش می شود و به بازگشایی مدارس می پردازد.

فضای بازگشایی مدارس به صورت زنده از شبکه آموزش
شبکه آموزشی سیما با شعار همشگردی سلام به استقبال سال تحصیلی جدید با شعار «با آموزش به آینده خوش آمدید» می‌رود.

با نزدیک شدن به ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس، شبکه آموزش سیما به مناسبت آغاز سال تحصیلی برنامه منعطف را روی آنتن می برد.

ویژه برنامه همشکردی سلام از 27 شهریار تا 3 مهری با اجرای شهریار ربانی از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

این برنامه در قالب بخش های «ایران من» که به مشاغل مختلف از جمله آتش نشانی، نانوایی، معماری و غیره می پردازد، «بیست سال آینده شما را تبریک می گویم» و «تبریک به افراد مشهور و چهره ها» در کلاس درس ارائه می شود. -دکور مانند با حضور دانش آموزان همراه با بازی های جذاب با والدین مدرسه فضایی مفرح را برای مخاطبان فراهم می کند.

برنامه همگردی سلام همه روزه از ساعت 19 الی 21 از شبکه آموزش پخش می شود.

برنامه «آموزش مثبت» هر روز با دعوت از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و مهمانان مربوطه و پخش گزارشی از نمایشگاه لوازم التحریر به موضوع مدارس می پردازد.

مجله پزشکی «دکتر سلام» به طور خاص به موضوعات تغذیه در مدارس، محیط کار، یعنی نحوه صحیح ایستادن و نشستن در کلاس یا هنگام انجام تکالیف و حمل کوله پشتی، لباس، اضطراب اجتماعی و … می پردازد.

برنامه «بشغر» این هفته و هفته آینده با دعوت از مسئولان وزارت آموزش و پرورش، معلمان و کارشناسان این حوزه به بحث بازگشایی مدارس می پردازد.

دوربین هفت با گزارش هایی از مدارس و گفتگو با مردم، شور و شوق و حضور دانش آموزان را برای شروع سال تحصیلی به تصویر می کشد.

اخبار و ترجمه های این شبکه نیز به موضوعات روز مربوط به آموزش و بازگشایی مدارس در زمینه های روانپزشکی، پزشکی، فرهنگی و اقتصادی اختصاص دارد.

سریال معلم قرار است از 30 شهریور همه روزه بعد از اذان ظهر از این شبکه پخش شود. این سریال به ماجراهای یک معلم جایگزین می پردازد که در هر قسمت به دورافتاده ترین روستاهای فرانسه می رود. این مجموعه حاوی مطالب و پیام های آموزشی موثر است.

سریال “قصه های مجید” 23 و 30 شهریور ساعت 16، فیلم “راننده دوچرخه” 6 شهریور، فیلم نشانی ها 7 شهریور، فیلم “هدیه” 8 شهریور، فیلم سینمایی “آقای امیدی” 9 شهریور ساعت 22 از این شبکه پخش می شود.

قسمت‌های «مانیتور پنج‌ساله»، «مدرسه موش‌ها»، «خانه مادربزرگ» و «هادی و هادی» نیز روزانه در بخش‌های مختلف شبکه آموزشی سیما پخش می‌شود.

پیشنهادات ویژه برای بازگشایی مدارس شبکه پایتخت
برنامه صبحگاهی «سلام تهران» از مسئولان استانی در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، راهنمایی، ترافیک، معلمان و … دعوت می‌کند تا با در نظر گرفتن فصل بازگشایی مدارس و ماه مهر، جزئیات بازگشایی مدارس را بررسی کنند.

گروه کودک و خانواده شبکه تهران سیما در راستای بازگشایی مدارس، فرا رسیدن فصل پاییز و بیماری های شایع این فصل، برنامه «به خانه برمی گردیم» را به خانواده های ایرانی تقدیم می کند.

«به خانه خواهیم رفت» همچنین در فصل بازگشایی مدارس و بوی شهر مهر میزبان کارشناسان، مهمانان و مسئولان حوزه آموزش و پرورش خواهد بود تا بازگشایی مدارس و جزئیات این رویداد آموزشی را برای خانواده های خوب ایرانی تشریح کند.

با توجه به فصل پاییز و بیماری های شایع در این فصل، «بازگشت به خانه» با طراحی و پیش بینی حضور پزشکیان متخصص سعی در دور نگه داشتن کودکان و دانش آموزان از بیماری های مختلف دارد.

گروه تهران و شهروندان شبکه تهران سیما از طریق برنامه های در شهر و در استان به پوشش تصویری بازگشایی مدارس می پردازد. برنامه «تهران 20» نیز بر اساس این اتفاق پخش خواهد شد.

فیلم های مدرسه ای در شبکه
همزمان با آغاز مهرماه و آغاز سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها، شبکه سیما فیلم‌های «آقای لازار»، «وای بر شکار نابغه»، «قصه‌های مجید»، «لوازم یدکی» را پخش می‌کند. پشت پرده مه» و «یک هم کم» نه، «شهردار مدرسه» و «والدین دانش آموزی» از جمعه 9 شهریور لغایت 14 مهر ساعت 15:00، 19:00 پخش می شود. :00 بعد از ظهر 00 شب و 11:00 شب.

«خود سلام» در ماه مهر
برنامه صلح به خودی خود هر روز شش نوبت از شبکه اوگیت از شبکه ام سی پخش می شود. مجموعه مستند «معلم» نیز از دوشنبه 5 شهریورماه هر روز ساعت 10:30 پخش می شود.

خاطرات معلمان در شبکه بهداشت
برنامه «بهترین معلم جهان»، که خاطرات معلمان را با بازگشایی مدارس بیان می کند. «کشیک سلامت» با بازرسی بهداشت محیط مدارس، «بنجری بازار» با گزارش مستند از وضعیت بازگشایی مدارس؛ برنامه حال خوب به بررسی سلامت روان دانش آموزان و والدین و ویژه دوربین سلامت اول مهر در جدول پخش بازگشایی مدارس از شبکه سلامت قرار گرفته است. برنامه «بهترین معلم جهان» ساعت 7 صبح، «کشک سلامت» ساعت 20، «حلب» ساعت 21 و «ببین سلامت» ساعت 11:30 پخش می شود.

همچنین بخشی از برنامه «آرامش در خود» برای برنامه بازگشایی مدارس روزانه است که هر روز ساعت 13:30 از این شبکه پخش می شود.

فصل سوم برنامه پروا در فصل مدرسه در شبکه کودک
برنامه تلویزیونی باربا به کارگردانی علی زندی و تهیه کنندگی سیدحمید امامی برای فصل سوم به شبکه نهال می آید.

این برنامه به گونه‌ای متفاوت و با آمیزه‌ای از نکات برجسته و ارائه‌شده به پیشرفت‌های علمی ایران می‌پردازد که در هر قسمت از یکی از دستاوردهای علمی و صنعتی ایران در این سال‌ها صحبت می‌شود.

«باربا» در 26 قسمت 25 دقیقه ای پاییز و ابتدای سال تحصیلی همه روزه ساعت 16:00 از شبکه نهال پخش می شود.

و همچنین کارتون “مدرسه موش ها” ساعت 14، “آقای معلم و بچه ها” ساعت 14:30، “شجاع” ساعت 15:30، “گروه جیغ” ساعت 17 و سریال واقعی. «کارآگاهان نابغه» در شبکه کودکان پخش می شود.

ویژه برنامه های آغاز سال تحصیلی از شبکه مستند سیما
مستند 25 دقیقه ای «مهمان» به کارگردانی میلاد و دانیال اسماعیلیان شنبه 31 شهریور ساعت 18:00 از شبکه مستند پخش می شود.

این مستند به دانش و تلاش الهام مرادی، معلم دبستان حق شهید سالاری اسلام قلعه در استان خراسان رضوی می پردازد.

فیلم مستند اولین مهریه به کارگردانی محمود کیانی فلاورجانی که در یک قسمت 30 دقیقه ای یکشنبه 10 مهرماه ساعت 18:00 از شبکه مستند پخش می شود. این مستند روایتی سرگرم کننده از پیرمردهای روستایی است که به مدرسه می روند.

فیلم مستند «پری زاده» به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان کاریزی، دوشنبه 11 مهرماه ساعت 18:00 از شبکه مستند پخش می شود.

این مستند سرکار خانم معصومه سادات حسینی از اهالی نیشابور که دارای مدرک لیسانس مشاوره و در خدمت به کودکان روستایی می باشد.

مستند 30 دقیقه ای «معلم مقدس» سه شنبه 3 مهرماه ساعت 18:00 از شبکه مستند پخش می شود.

این مستند روایتگر زحمات و تلاش های خستگی ناپذیر معلم دلسوز مجید نامفروش در روستای ماسال استان گیلان است.

فیلم مستند «قایق روی دریا» به کارگردانی آرمان گلی پور دشتکی در قسمتی 35 دقیقه ای چهارشنبه 13 مهرماه ساعت 18:00 پخش می شود.
این مستند داستان معلم جوانی از روستای چشمی کاسم را روایت می کند که برای آموزش به چهار دانش آموز دختر از رودخانه ای در شهرستان کوهرنگ عبور می کند.

مجموعه مستند «جینگینا» که چهارشنبه ها ساعت 21، مستندهای منتخب و قدیمی از مستندسازان برتر کشور را پخش می کند، چهارشنبه 13 مهرماه مستند «بچه های سرزمین من» را پخش می کند.

مجموعه مستند «نهال های فردا» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی عوض زاده در 13 قسمت 30 دقیقه ای از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:00 از شبکه مستند پخش می شود.
این مجموعه به وضعیت آموزش و پرورش در آموزش و تحول اسناد با کمک کارشناسان این حوزه می پردازد.

سریال «سیمرغ» با «اول مهر» در یک قسمت 15 دقیقه ای تهیه و از شبکه مستند پخش می شود.

این مجموعه تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده ای از افتتاحیه مدرسه، بازگشایی و حضور فعال در سال های اولیه را به نمایش می گذارد.

«سلام به آینده» شبکه امید به بازگشایی مدارس اختصاص دارد
برنامه صلح در ذهن بازگشایی مدارس هر شب ساعت 20:00 از شبکه امید پخش می شود.

جشنواره فیلم‌استون با پخش فیلم‌های ایرانی «بچه‌های کلاس هشتم»، «آقای امل» و «هدیه» از یکشنبه تا سه‌شنبه 1 تا 3 مهرماه ساعت 18:00 ادامه دارد.

مستندهای «چراغ مدرسه روشن است»، «زندگی پشت دیوار»، «برای پروانه» و … که با حال و هوای مدارس و تلاش دانش آموزان و معلمان تولید شده اند در جدول پخش امسال قرار گرفتند. شبکه

فصل دوم مجموعه مستند «درود به آینده» نیز چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 19:30 پخش می شود.

از جمله برنامه های «ببین و بدان»، «مسلم» و «فارسی هویت ماست» محصول مرکز صبا هر شب ساعت 21:30 پخش می شود. بیش از 20 نماهنگ و برنامه طنز با موضوع مدرسه نیز بین برنامه ها پخش می شود.

شبکه جام جم در فصل پاییز
سریال پایتخت ساعت 16:30 و مستوران ساعت 24 از شبکه جام جم پخش می شود.

برنامه های «خوش نمک» نیز دوشنبه ها، سری جدید «کودیک شو» سه شنبه، «ستار ساز» چهارشنبه، «بیجو بخند» جمعه ها و «بلا به دور» یکشنبه ها ساعت 1 بامداد پخش می شود. شبکه جام جم.

«اختاپوس» سیمافیلم پاییز اکران می شود
سریال اختاپوس به کارگردانی احمد معظمی با موضوع مبارزه با مواد مخدر تولید شده است.

از بازیگران این سریال می توان به سعید چنگیزیان، مینا وحید، افسانه صخره آزاد و احمد نجفی اشاره کرد.

«هشت با» در 20 قسمت به نویسندگی علی طالب آبادی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی محصول مشترک مرکز سیمافیلم و نماینده فرهنگی اجتماعی فرجه (ناجی هنر) است.

صبا با زنگ مدرسه
مرکز پویانمایی صبا با تولید 16 عنوان انیمیشن 30 ساعته با موضوع آموزش و علم مدرسه و دانش آموز به استقبال ماه مهر می رود.

مجموعه ای متحرک شامل 26 قسمت: «قهرمانان مدرسه»، «آروگولا و جانا» در 51 قسمت، «آقای معلم و بچه ها» در 26 قسمت، «زنگ مدرسه» در 26 قسمت، «اینجوری بهتر است» در 2 قسمت. قسمت‌های «پرتقال‌ها» و «علم» در 26 قسمت، «دشت‌الباب» در 32 قسمت، «دبیرستان» در 13 قسمت، «کاوش‌گران نوجوان» در 20 قسمت، سریال «مدادنا» در 32 قسمت. همچنین فیلم کوتاه «پسر کاغذی» و موزیکال «پاییز» و کلیپ «تالای»، «کودیک آوا»، «قاصدک پویا» و «کوداکانا» از جمله برنامه های مرکز پویانمایی صبا است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا