مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

سرمایه‌گذاری چین در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر 455 گیگاواتی در بیابان

تبلیغات بنری

یک شرکت انرژی دولتی چین ۸۰ میلیارد یوان (۱۱ میلیارد دلار) را در یک پایگاه برق سرمایه‌گذاری می‌کند که برق را از خورشید، باد و زغال سنگ تولید می‌کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از Engjet، گروه China Three Gorges Renewables به عنوان یکی از زیرمجموعه های بزرگترین شرکت برق آبی کشور در نظر دارد یک نیروگاه 16 گیگاواتی و یک تاسیسات ذخیره سازی 5 گیگاواتی بسازد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این بخشی از هدف چین برای ساخت 455 گیگاوات پروژه های انرژی تجدیدپذیر در بیابان تا سال 2030 است. این نیروگاه در استان مغولستان داخلی ساخته خواهد شد که 135 گیگاوات کل تولید برنامه ریزی شده را به دست خواهد آورد.

شرکت China Three Gorges به دنبال تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود با کاهش امکان سنجی ساخت سدهای آبی بزرگ است. به گزارش Three Gorges، تولید انرژی بادی و خورشیدی از این نیروگاه به دسترسی به شبکه بستگی دارد. کارخانه زغال سنگ قرار است تا سه سال آینده شروع به کار کند.

این واقعیت که نیروگاه جدید دارای جزء زغال‌سنگ خواهد بود، تا حدودی ناامیدکننده است، اگرچه با توجه به نوع تعهدی که چین در مذاکرات آب‌وهوایی با سایر کشورها در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر انجام داده است، چندان تعجب‌آور نیست.

همانطور که بلومبرگ اشاره می کند، چین در تلاش است تا تمام انرژی پاک خود را وارد شبکه کند. زمانی که منابع تجدیدپذیر مانند خورشیدی و بادی در دسترس نباشند، این کشور اغلب به نیروی زغال سنگ متکی است.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا