مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

زینب رسید به کربلا سرزمینی که هفت نام داشت اما همان کرب و بلا بود خرید کل زمین کربلا با شرط تاریخی از طرف امام حسین(ع) +بسته عزاداری

زینب رسید به کربلا سرزمینی که هفت نام داشت اما همان کرب و بلا بود خرید کل زمین کربلا با شرط تاریخی از طرف امام حسین(ع) +بسته عزاداری

تبلیغات بنری



گروه فرهنگی یستا: پس از توقف کوتاهی در دارالبیضاء، امام (علیه السلام) و یارانش سوار ماشین شدند و به سرعت حرکت کردند تا نزدیک ظهر به سرزمین نینوا رسیدند و حضرت از کوفه می آمد. همه آمدن مرد را تماشا کردند تا اینکه نزدیکتر شد. سیور بدون اینکه بر حسین (علیه السلام) و یارانش سلام کند، به حور و یارانش سلام کرد، سپس نامه را به حور داد. ابن زیاد در این نامه به حر می نویسد: هنگامی که نامه من به تو رسید و فرستاده ام به تو رسید، بر حسین علیه السلام قوی باش و او را جز در بیابان و بیابان به زمین نگذار. دیوار یا آب من به رسولم دستور داده ام که تا زمانی که خبر اجرای فرمانم به من نرسد، شما را ترک نکند.

 



حر نزد امام حسین (علیه السلام) آمد و کتاب ابن زیاد را برای او خواند. حر گفت: ممکن نیست، زیرا عبید الله مؤلف این کتاب مرا جاسوس قرار داده است.

فرق جهاد مؤمن با جهاد حسینی به تعبیر رهبر انقلاب





زهیر گفت: به خدا قسم می بینم که کار بعد از این بر ما سخت تر است ای فرزند رسول خدا(ص)! و اکنون جنگ با این گروه است.[حر و یارانش] برای ما آسانتر از جنگیدن با هر کس که بعد از این گروه بیاید، سوگند به جانم کسانی خواهند آمد که ما طاقت جنگیدن با آنها را نداریم، سپس (سلام الله علیها) گفت: راست می گویی، زهیر، من نخواهم بود اولین کسی که جنگ را شروع کرد زهیر گفت: نزدیک و مجاور فرات است و دارای استحکامات طبیعی است که فرات از هر طرف آن را احاطه کرده است، الحسین علیه السلام فرمود: نام این خانه چیست؟ گفت: آقاقر.


سپس حضرت متوجه حرّ شد و فرمود: اندکی با ما بیا. سپس فرود می آییم. پس با هم حرکت کردند تا به کربلا رسیدند و دوستانش پیشتاز بودند [کاروان] امام حسین علیه السلام جلوی آنها را گرفت و آنها را از ادامه سفر باز داشت. حر گفت: فرود آیید که فرات نزدیک است.

امام علیه السلام فرمود: نام این مکان چیست؟ گفتند: کربلا فرمود: این مکان مضطر و ناامیدی است. پدرم وقتی به سون نقل مکان می کرد از اینجا رد شد و من با او بودم. ایستاد و نامش را پرسید. اسمش را به او گفتند. فرمود: این همان جایی است که کشتی هایشان در آنجا پهلو گرفت و خون آنها در آنجا ریخته شد. موضوع را پرسیدند. گفت: قافله ای از آل محمد در اینجا نازل می شود. حسین علیه السلام فرمود: اینجا محل وسایل نقلیه و محموله ها و اجساد ماست. [ اینجا]قتلگاه مردان ما و محل ریختن خون ماست، سپس دستور داد بارهای او را در آن جا تخلیه کنند، روز پنج شنبه دوم محرم است. روز اول محرم سال 61.




روایت شده است که امام حسین علیه السلام پس از اقامت در کربلا، فرزندان و برادران و اهل بیت خود را جمع کرد و به آنان نگاه کرد و گریه کرد و سپس فرمود: خدایا من پیامبر محمد صلى الله علیه و آله هستم. بر او) به احترام پدرانمان. و در برابر بنی امیه خدایا حق ما را عطا کن و ما را بر ستمگران پیروز فرما. خدایا باور کن که ما اهل بیت تو و آل پیامبرت محمد (ص) هستیم. [از شهر و دیارمان] ما را گیج و سرگردان از حرم پدربزرگ بیرون کردند[رسول خدا(ص)] پس بیرون رفتیم و بنی امیه به ما حمله کردند. خدایا حق ما را از آنان بگیر و ما را بر ستمگران پیروز فرما. سپس رو به صحابه کردند و گفتند: اهل دنیا بندگان دنیا هستند و خاندان دین بر من سنّت است ما در میان جانشان هستیم، بگو مردم متدین.

 



تاریخ می گوید امام حسین (علیه السلام) قبل از شهادتش تمام زمین های کربلا را به 60 هزار درهم از مردم غزاریه و نینوا خرید و صدقه داد و شرط کرد که محل قبرش را به مردم نشان دهند. این زائران به مدت سه روز پذیرایی شدند. بنابراین در این شهر مرقد و قبر امام حسین (علیه السلام) و یارانش وجود دارد.او هست

سکانس کاروان امام حسین (علیه السلام) به کربلا در فیلم مختارنما

 

خرید کل کربلا در شرایط تاریخی
تاریخ می گوید امام حسین (علیه السلام) قبل از شهادتش تمام زمین های کربلا را به 60 هزار درهم از مردم غزاریه و نینوا خرید و صدقه داد و شرط کرد که محل قبرش را به مردم نشان دهند. این زائران به مدت سه روز پذیرایی شدند. بنابراین در این شهر ضریح و قبر امام حسین (علیه السلام) و یارانش وجود دارد.او هست

آیت الله مجتبی تهرانی به ذکر مصیبت وارد شدن کاروان امام حسین(ع) به کربلا پرداختند.

امام حسین و اهل بیتش امروز، یعنی روز دوم وارد کربلا شدند و ابومخنف نوشت که وقتی وارد کربلا شد، دید که هر چه کردند مجتمع تکان نخورد و نرفت.

این تعبیر را دیدم که می‌گوید: «او بر سوارکاری یکی پس از دیگری ادامه داد تا شش سوار شد».
شش وسیله نقلیه را عوض کرد، دید که نمی روند، برگشت و گفت: آخه اینجا کجاست؟ همه اینها دقیق محاسبه شد، گفت: نه، اسم دیگری دارد؟ کوتاه گفت: نه اسم دیگه ای داره؟

یکی از آنها گفت که به آن کربلا هم می گویند.. گفت: پس در قیع شربه آهی کشید و به مقصد رسید .

فرمود: به خدا سوگند سرزمین مصیبت و بلا است، آری به خدا این سرزمین کربلاست، پس شروع به گفتن این جملات کرد.
“اینجا مردان ما را می کشند” اینجا مردان ما را می کشند “اینجا فرزندان ما را می کشند”

اینجا بچه‌های ما را می‌کشند، ببین آن‌ها را به کجا می‌اندازد، حتی در عباراتش صفت‌هایی می‌آورد و می‌گوید: «این به زمانی است که علی بچه‌اش را در آغوش می‌گرفت. ;

حرمله بن کهیل اسدی دستور داد سه شاخه را ذبح کنند و بچه را اذان به اذان ذبح کنند.


هر که در این دنیا به انگیزه لقای خداست، با ما برود که من انشاءالله صبح خواهم رفت.
هر که می خواهد خود را در راه ما نگه دارد و برای ملاقات خدا آماده شود، با من بیاید که انشاءالله فردا صبح می روم.



بسته تسلیت ویژه ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا

دانلود سخنرانی آیت الله جاودان در شب دوم محرم الحرام


سید مرتضی الخوانساری/ ماجرای ورود کاروان به کربلا (سخنرانی)




میشام مطیع است/ ورود کاروان امام حسین (علیه السلام) به کربلا (کشته)




حاج منصور ارضی/ ورود کاروان امام حسین (علیه السلام) به کربلا (الروضه)




محمود کریمی/ کاروان از دور می آید




مهدی رسولی/کاروان می آید




تهیه کننده: حسام الزبیراوی

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا