مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

زمان راه‌اندازی سرویس روبوتاکسی تسلا مشخص شد

تبلیغات بنری




به گزارش شهرران نیوز؛ بر اساس وعده جذاب ایلان ماسک، سرویس تاکسی کاملاً خودران تسلا در سال 2025 در برخی از ایالت های آمریکا راه اندازی خواهد شد.

در گزارش مالی سه ماهه سوم تسلا، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ابراز امیدواری کرد که بتواند در سال 2025 تاکسی های خودران این شرکت را در کالیفرنیا و تگزاس راه اندازی کند. او ادعا می کند که تسلا آزمایش این سرویس را با کارمندان خود در خلیج سانفرانسیسکو آغاز کرده است منطقه

اظهارات ماسک در مورد رباتاکسی تسلا که با نام Cybercube نیز شناخته می شود، فراتر از وعده هایی است که او دو هفته پیش هنگام رونمایی از این محصول داده بود. در این رویداد، میلیونر معروف قول داد که دارندگان مدل 3 و Y می توانند از برنامه کاملا خودران (FSD) تسلا در کالیفرنیا و تگزاس استفاده کنند.

ما هنوز نمی‌دانیم که آیا تسلا برای انجام آزمایش‌هایی که ماسک به آنها اشاره کرد، به مجوز اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) نیاز دارد یا خیر. دیوید لاو، معاون مهندسی نرم‌افزار تسلا، می‌گوید خودروهایی که کارمندان شرکت او استفاده می‌کنند، راننده ایمن پشت فرمان بوده‌اند. لازم به ذکر است که در حال حاضر هیچ خودروی تسلا نمی تواند به طور کامل بدون دخالت انسان حرکت کند.

به گفته TechCrunch، نرم‌افزار Full Self-Driving (FSD) تسلا در حال حاضر یک سیستم کمک راننده پیشرفته است و نه یک سیستم خودران واقعی مانند آنچه Waymo در روباتاکسی خود استفاده می‌کند. FSD برخی از ویژگی‌های خودکار را در بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهر ارائه می‌کند، اما سیستم همچنان به توجه و کنترل راننده نیاز دارد.

طبق ادعای ماسک، تسلا قبل از ارائه خدمات روباتاکسی به عموم، مراحل تاییدیه نظارتی لازم را در کالیفرنیا طی خواهد کرد. او از بوروکراسی اداری شکایت کرد و گفت که انتظار دارد روند نرم تری در تگزاس، جایی که او زندگی می کند، داشته باشد. فرآیند نظارتی در کالیفرنیا برای راه‌اندازی خدمات تجاری روبو تاکسی شامل سطوح متعددی است که نیاز به تأیید DMV و کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) دارد. Waymo در حال حاضر تنها شرکتی است که مجوز راه اندازی سرویس روباتاکسی بدون راننده در سانفرانسیسکو را دارد.

ماسک گفت که تسلا احتمالا تا پایان سال آینده یک سرویس تاکسی کاملاً خودران را در بسیاری از ایالت های ایالات متحده راه اندازی خواهد کرد.

ادعاهای ماسک پس از سال ها وعده های اغراق آمیز درباره توانایی تسلا برای توسعه نرم افزاری است که می تواند خودروها را به طور مستقل رانندگی کند. او برای اولین بار در سال 2016 قول داد که تمام خودروهای تسلا که در آن زمان تولید می‌شد به سخت‌افزار کاملاً خودران مجهز شوند، و در سال‌های پس از آن، به نظر می‌رسد پر کردن خیابان‌ها با خودروهای خودران به سادگی راه‌اندازی یک ماشین است. . سوئیچ را خاموش کنید.

تسلا حتی به وعده های خود در مورد سخت افزار کامل خودران در خودروها عمل نکرده است. تسلا مجبور شده است خودروهای ساخته شده با نسخه های اولیه سخت افزار کاملاً خودران را ارتقا دهد. ماسک همچنین اعتراف کرد که خودروهای مجهز به 3 ممکن است در نهایت نتوانند به طور کامل رانندگی کنند. مدیرعامل تسلا قول داده است که اگر این شرکت به مرحله‌ای برسد که نرم‌افزار آن بتواند بدون نظارت انسان ماشین‌ها را رانندگی کند و این قابلیت روی سخت‌افزار 3 کارایی نداشته باشد، او سخت‌افزار را بدون هزینه اضافی برای مالکان جایگزین خواهد کرد.

منبع: زومیت

تبلیغات بنری