مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

زاکانی: یارانه طلایی جای یارانه فعلی را نمی‌گیرد

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز ، شامگاه یکشنبه 12 تیرماه با حضور علی رضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفتگوی ویژه خبری انجام شد.

زاکانی در این برنامه تلویزیونی گفت: پشتوانه طلایی جایگزین حمایت فعلی نمی شود. پشتیبانی فعلی ادامه خواهد داشت. حرکت به سمت ارائه خدمات مستقیم در قالب کالا باید بین 30 تا 40 درصد افزایش یابد. یارانه طلا شامل میزان مصرف انرژی خانوار می شود.

با اشاره به اینکه با یارانه طلا به هر نفر 6 گرم طلا تعلق می گیرد، افزود: کشور ما کشور ثروتمندی است. برخورد ناعادلانه با این ثروت باعث می شود که عده ای از افراد جامعه منتفع شوند و برخی دیگر در محرومیت باقی بمانند.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه پشتوانه طلا شرایطی دارد که جایگزین حمایت فعلی نمی شود، تصریح کرد: حمایت فعلی ادامه خواهد داشت و حتی برای حمایت فعلی ممکن است در قالب کالایی افزایش یابد.

زاکانی ادامه داد: یارانه طلا میزان مصرف انرژی یعنی بنزین، گاز و برقی را که خانواده دریافت می کند هدف گذاری می کند که 6 گرم طلا است.

وی افزود: حساب یارانه طلا بدون توجه به مصرف خانواده به میزان مصرف انرژی کاهش می یابد که یارانه آن پس انداز می شود و در ازای آن هر سه ماه یکبار موجودی طلا دریافت می کنید. اعتبار دور از دسترس تورم است و می توان از آن برای خرید اعتبار، گرفتن وام و تجارت در بازار سهام استفاده کرد.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم موتور انرژی آنها می شوند و با این توازن، قاچاق به کلی از بین می رود، نرخ تورم و نقدینگی کاهش می یابد و مسائل زیست محیطی در این پدیده موثر است.

زاکانی گفت: آنچه این تعادل را متمایز می کند این است که بنزین 3 هزار تومان نیست و در قیمت برق و گاز تفاوتی وجود ندارد.
حمایت طلا جایگزین حمایت فعلی نمی شود، بلکه چیزی علاوه بر آن است

وی ادامه داد: پرداخت پشتوانه طلا از همان ماه اول کار دولت قابل اجرا است زیرا قانون است. قانون هدفمندی و برنامه هفتم جزو اختیارات دولت است و همه ظرفیت ها و زیرساخت های آن در کشور وجود دارد و به صورت یک امکان در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: روستائیان یا بازنشستگان با پشتوانه طلایی، تغییر بزرگی در زندگی آنها ایجاد می شود در واقع پشتوانه طلایی توزیع عدالت در کل کشور است.

پشتیبانی فعلی به 90 درصد مردم داده می شود
زاکانی ادامه داد: حمایت های فعلی اکنون به 90 درصد مردم انجام می شود و این 90 درصد در دو سطح 300 هزار تومان و 400 هزار تومان یارانه دریافت می کنند که به همین شکل باقی می ماند.

زاکانی در خصوص تامین مالی برنامه های خود گفت: وظیفه خود می دانم طلاهای موجود در کشور را در اختیار هموطنانم قرار دهم.
وی بیان کرد: دولت خدمتگزار برنامه های کاملی برای رفع نیازها و رونق دارد.

جزئیات بسته سلامت را توضیح دهید
وی افزود: بسته سلامت علاوه بر حمایت طلایی شامل توسعه شبکه بهداشت و درمان و خدمات بستری رایگان برای رده های یک تا شش، مادران باردار، کودکان زیر 7 سال و سالمندان بالای 65 سال خواهد بود. سن، و تصمیم گرفته شد که مرحله بعدی این طرح، توسعه باشد که به ما امکان پذیرش کودکان زیر 7 سال تا 15 سال را می دهد.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در خصوص دندانپزشکی برای بیماران لاعلاج خدمات درمانی 100 درصدی و برای 100 درصد افراد خدمات درمانی رایگان وجود دارد و باید 50 درصد تخفیف پزشکی را پرداخت کنند. خدمات و کلینیک های سرپایی.

زاکانی افزود: برنامه های خدماتی دولت دارای دو محور است که یکی نیازهای مردم و دیگری بر آبادانی کشور است.

وی تصریح کرد: در حوزه نیازهای مردم، رفاه و آموزش خانواده را بر اساس تحکیم خانواده و ایفای نقش آن، حفظ آزادی و حریم مردم و در زمینه رشد و توسعه خانواده توسعه می دهیم. در کشور ما بر تولید جهشی، حفاظت از محیط زیست و توسعه زیرساخت های کشور تمرکز می کنیم و در کنار نوآوری فرصت های جدیدی خواهیم داشت.

زاکانی با اشاره به اینکه 18 چالش وجود دارد که باید آنها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: بسته سلامت یکی از 8 جنبه ای است که در آن توسعه رفاه وجود دارد. ما پیشگیری از بیماری و عدم درد بدون پول را در نظر می گیریم که برای آن بسته ای آماده کرده ایم.

وی افزود: در این طرح شبکه بهداشت و درمان را توسعه خواهیم داد و پرونده الکترونیک سلامت، پزشک خانواده و سامانه ارجاع در این بسته تهیه شده است.

زاکانی در خصوص میزان تورم و قیمت تمام شده تولید با محاسبه قیمت پایه بنزین 1500 تومان، گفت: با توجه به حمایت طلا، قاچاق بنزین منتفی است و با محاسباتی که انجام دادم نیازی به خرید بنزین نیست. و سالانه چندین میلیارد دلار در این بخش صرفه جویی می کنیم.

به گفته وی، اکنون وضعیت ناگواری در حال رخ دادن است و برای گرم نگه داشتن قبوض می سوزانیم، اما با این شرایط بازار مصرف بنزین دست مردم می شود و مردم می توانند به بهترین نحو تسهیلات خود را به عنوان اعتبار دریافت کنند. صرفه جویی در. سه ماه این اعتبار به مدت سه ماه شارژ می شود.

gآکانی درباره حمایت از تولید داخلی و ممنوعیت واردات کالاهای مشابه گفت: با توجه به تولید داخلی، نگاه ما به زنجیره تولید است.

وی یکی از اشتباهات کشور را تقسیم زنجیره تولید عنوان کرد و افزود: اگر مردم در تولید پیشتاز شوند بیشتر از دولت می دانند که باید چه کار کنند.

تولید نیاز به یک سری زیرساخت ها دارد
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تولید مستلزم یک سری زیرساخت است، افزود: دلالان 400 درصد قیمت مواد غذایی را پرداخت می کنند چرا تولیدکننده سود می برد و مصرف کننده ثبات ندارد؟

برنامه کمک به زنجیره تولید و وادار کردن آن به خدمت به مردم است.

زاکانی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید بتواند نظرات کارشناسان را تحلیل کند، گفت: رئیس جمهور وقتی کارشناس با او صحبت می کند باید فهیم و بتواند تحلیل کند.

وی ادامه داد: من به شخصه همیشه وقتی یک کارشناس صحبت می کند حرف های او را طبقه بندی می کنم و آنچه را که در فهم خودم است را منتقل می کنم. اگر فردی درک درستی نداشته باشد، می خواهد با کدام نظرات کارشناسی تطبیق دهد؟


کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در ارائه برنامه دوم در سال 72 بودجه ای برای خرید تجهیزات پلیس در نظر گرفتند و مردم را کتک زدند و به خانه هایشان انداختند که حضرت آقا مانع شدند. در سال 74 که تورم به 5/49 درصد رسید، ترمز زدند و بلایی سر کشور آوردند.

زاکانی یادآور شد: رئیس جمهور نمی تواند در همه چیز متخصص باشد بلکه باید جامع الشرایط باشد. وگرنه سرش کلاه می گذارند و کشور به هم می ریزد.

بعضی ها دوست دارند بین مردم دیوار بکشند
زاکانی با اشاره به علاقه عده ای به دیوار کشی بین مردم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم چگونه می توانند به شعارها و وعده ها اعتماد کنند، گفت: برخی منتظرند تا مردم به پای صندوق های رای برسند و بعد از اتمام انتخابات، صندوق های رای، مردم فراموش شده اند.»

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی باید در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نفوذ کند، تصریح کرد: بر اساس اصل هشتم، نهم، بیست و ششم و بیست و هفتم، الگوی مردمی نظارت بر مسئولان را استخراج کردیم.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با اتکا به مردم به دنبال رفاه و پیشرفت هستیم. درباره نژادها و مذاهب نیازی به جدا کردن مردم نیست، بعضی ها دوست دارند دیوار بکشند و مردم را از هم جدا کنند و دیوار کشیدن بین مردم در حق مردم بی انصافی است.

زاکانی خاطرنشان کرد: پذیرش نظارت بر مردم که مهم ترین آن امر به معروف و نهی از منکر است از مردم گرفته تا مسئولان امر مهمی است.

وی با اشاره به اینکه ما حتی در پایین ترین سطوح حفظ آزادی، امنیت و حریم مردم از ما پیشی می گیریم، 20 درصد مشکلات کشور را تحریم ها دانست و گفت: باور کنید کمتر از 20 درصد است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: توانستیم در این مدت قرارداد اوزانس را به ارزش 13 میلیارد یورو با چین امضا کنیم یعنی شما پول را بگیرید و بعد از سه سال تسویه کنید و ما موافقت کردیم چینی ها.” برای سرمایه گذاری در کشورمان.»

زاکانی با اشاره به اینکه با چینی ها توافق کردیم که با ما شریک شوند، گفت: تحریم ها ظالمانه است و یک درصد آن ظالمانه است.

وی ادامه داد: تا زمانی که ما برای کرونا واکسن درست نکردیم، در مورد تحریم ها باید گام های بزرگی برداریم و آنها را از درون خنثی کنیم تحریم ها در داخل کشور.» چاه بزرگتر.»

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور منتظر پول نیست بلکه منتظر برنامه ریزی است. ما متعهد هستیم که حقوق بازنشستگان را با حقوق شاغلان سال اول یکسان کنیم.

زاکانی افزود: در سال اول برای نیروهای شرکتی تعیین تکلیف می کنیم. دولت منتظر پول نیست، منتظر برنامه ریزی است.

وی بیان کرد: در سال 1400 باکبان یک میلیون و هفتصد هزار تومان بابت شیفت کاری دریافت می کرد اما امسال حداقل حقوق بکبان 12 میلیون و چهارصد هزار تومان است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در شهرداری طرحی را تدوین کرده ایم که پیمانکاران ابتدا حقوق کارگران را پرداخت کنند و در صورت تأخیر در پرداخت، حقوقشان کاهش می یابد.

ظرف مدت 5 سال مجتمع زندگی مسکونی را به روی مردم باز می کنیم
زاکانی افزود: ظرف مدت 5 سال مجتمع مسکونی مردمی را افتتاح می کنیم. برخی کاندیداها از گذشته خود فرار می کنند همین امروز در شهرداری تهران آگهی نوشتیم تا 27 هزار خانواده در شهرداری تهران صاحب خانه شوند.

وی گفت: با اجاره و فروش مسکن به شرط آبادانی برای تامین کل ملک ارزش افزوده ایجاد می کنیم و حاضرم پاسخگوی تک تک روزهای گذشته ام در 40 سال انقلاب باشم. برخی از نامزدها از گذشته خود فرار می کنند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه دارم و خود را بهتر از سایر کاندیداها می دانم; همه به من احترام می گذارند و من به یکی از آنها گفتم نمی گذارم رئیس جمهور شوی. موضوع دیگری اینجا و آنجا مطرح شد. اجازه نمی‌دهم این بدان معنا باشد که خودم را برتر می‌بینم و تلاش می‌کنم برنده شوم.

زاکانی تاکید کرد: انشالله به آخر می رسم اما شرط نهایی کار این است که به خاطر انقلاب اسلامی باشد.

ما از سال 1400 در دام آسیب های اجتماعی هستیم
وی با اشاره به اینکه از سال 1400 بر سر خسارت کمپ زدیم، گفت: امروز دیگر معتادان را در دره فرحزاد نمی بینید و به تفرجگاهی 54 هکتاری تبدیل شده است. در میدان شوش، میدان هرندی، کوه سنگی معتادان متجاهر نمی بینید و کمتر از 20 هزار نفر برای بهبودی و بازگشت به جامعه در کمپ هستند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: 600 زندانی زن را آزاد کردیم و در 33 مدرسه به 7200 کودک در حال آموزش هستند و 2000 استعدادیابی داریم.

زاکانی بیان کرد: در حوزه مسکن نیز اگر در بافت فرسوده مشوق هایی ارائه کنیم، مردم مسکن خود را می سازند و دولت نیازی به دخالت ندارد. در حوزه حمل و نقل عمومی در تهران انقلاب شده و تا بهمن ماه امسال تعداد اتوبوس های تهران به ۷۵۰۰ دستگاه می رسد.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای خروج از تهران پیشنهاد انتقال پایتخت از تهران را داد و مقرر شد در مقطعی دستگاه های دولتی جمع شوند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، سید جلیلی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدباقر قالیباف، علی رضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود مازیکیان نامزدهای تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس جمهور، روز جمعه 17 تیرماه 1403 در سراسر کشور و در سفارتخانه ها و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می شود.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا