مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

رمزگشایی از جنون صهیونیست‌ها در ترور جمعی مردم لبنان

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا به نقل از جام جم، جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه لبنان وارد مرحله جدیدی شده است و می توان گفت حوادث تروریستی سه شنبه و چهارشنبه نمادی از آشکار شدن تغییر تاکتیک های رژیم صهیونیستی است. صهیونیست ها در لبنان در مواجهه با مقاومت لبنان و اگرچه بیشتر تحلیلگران در این زمینه بر واژه تروریسم سایبری و مشتقات آن تمرکز دارند، عنصر متنی دیگری نیز در این معادله وجود دارد که بر اساس آن تروریسم سایبری صهیونیستی به عنوان «جنگ روانی» نیز تعریف می شود!

از میدان جنگ تا عرصه ذهن
رسانه های غربی در روزهای اخیر اخباری مبنی بر تلاش دولت جنگی نتانیاهو برای گسترش دامنه نبرد میدانی با حزب الله منتشر کردند. به عبارت دیگر، عملیات تروریستی سایبری صهیونیست ها را مقدمه ای برای یک جنگ تمام عیار می دانستند. اما بخش بزرگی از این پیشنهاد نه در واقعیت میدانی، بلکه در روایت منابع رسانه ای و تبلیغاتی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس متبلور است. برای درک بهتر این معادله پیچیده، نکاتی وجود دارد که نمی توان به راحتی از کنار آنها گذشت: اولاً، رژیم اشغالگر قدس قدرت کافی برای مقابله با مقاومت لبنان در مقیاس وسیع را ندارد.

هشدارهای صریح مقامات ارشد موساد و ارتش اسرائیل حاکی از این حقیقت مطلق است. چندی پیش، شارون روو اوفیر، عضو سابق کنست، نکات جالبی را درباره شکست کامل رژیم قدس اشغالی قبل از حزب بیان کرد: “چرا حقیقت را نمی گوییم؟!” ما شمال اسرائیل را از دست دادیم. آسیبی که حزب به ما وارد کرد، شش برابر بیشتر از جنگ تابستان 2006 (جنگ 33 روزه) است. من می خواهم گریه کنم! چه کسی فکرش را می‌کرد که اسراییل به این روز سقوط کند؟

در گام اول، مثلث جنگ، ارتش و موساد در سرزمین‌های اشغالی، با طراحی حوادث تروریستی اخیر، سعی دارد خود را در اذهان مخاطبان عمومی و خصوصی جنگ غزه، به عنوان بازیکن مبتکر و مسلط در میدان، در حالی که اصل تغییر تاکتیک صهیونیست ها در جنگ با مقاومت برگرفته از ضعف و ناامیدی است که طی یک سال گذشته (بعد از آغاز جنگ غزه) گریبانگیر آنها شده است. هدف قرار دادن پایگاه اطلاع رسانی یگان اطلاعاتی 8200 رژیم صهیونیستی در عملیات اربعین گویای این واقعیت است.

تل آویو و غرب از وارد شدن به جنگی گسترده با حزب الله می ترسند

نکته دوم این است که واشنگتن، لندن و پاریس به عنوان سه متحد اصلی غربی رژیم صهیونیستی و حامیان غربی نسل کشی غزه، بارها به تل آویو هشدار داده اند که بازنده کامل نبرد میدانی گسترده با اسرائیل خواهد بود. . حزب … ناکامی نتانیاهو و یارانش در دستیابی به سه هدف جنگ غزه (آزادی اسرای صهیونیست، اشغال کامل غزه و حذف کامل حماس) علاوه بر استفاده از روش های غافلگیر کننده جناح های مقاومت در منطقه در رویارویی با دشمن، نگرانی غرب را از جنگ گسترده با حزب… دو چندان کرده است.

در این راستا، تل آویو با حمایت گسترده همپیمانان خود، آخرین عملیات تروریستی را طراحی کرد که هدف آن ایجاد رعب و وحشت در جبهه مقاومت (به ویژه جبهه لبنان) و به تصویر کشیدن پیروزی دست نیافتنی تل آویو بود. بارها گفته می شود که ارتش رژیم اشغالگر قدس پس از یک سال ناکامی در میدان مقاومت غزه، نمی تواند وارد یک جنگ همه جانبه جدید شود که حامیان غربی تل آویو نیز در این مورد تایید کرده اند. باید در نظر داشت که جنگ روانی درگیر در این عملیات برای آنها مهمتر از عملیات تروریستی دو روز اخیر صهیونیست هاست. از این رو حزب لبنان و دبیرکل پرشور آن (سید حسن نصرا) متوجه این دشمن بازی شده و با مهارتی مثال زدنی اوضاع کنونی را مدیریت می کنند.

عکاسی از صهیونیست ها در جبهه شمالی

نکته سوم اینکه اقدامات تروریستی اخیر صهیونیست ها در بیروت و سایر شهرهای لبنان یک مکمل رسانه ای داشت و آن بسیج حرکت گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به سمت جبهه شمالی و آغاز یک لشکرکشی همه جانبه بود. . جنگ با حزب الله… هدف از این اقدام گسترش ترس در لبنان و اعمال فشار روانی بر مقاومت است. جدای از بازی تبلیغاتی و جنگ روانی صهیونیست ها، آمریکا و کشورهای اروپایی، ترس از ابتکار حزب و انتقام از تحولات اخیر نمایان می شود.

پس از عملیات موفقیت‌آمیز اربعین که منجر به استعفای فرمانده یگان 8200 رژیم قدس اشغالی شد، صهیونیست‌ها به شدت نگران هستند که این حزب اطلاعات دقیق سرویس‌های نظامی حساس و بسیار حساس را کنترل کند. پایگاه های امنیتی در تل آویو و سایر نقاط سرزمین های اشغالی چندی پیش، تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل در پایگاه میسگاو در شمال فلسطین اشغالی – که به تازگی تعمیر و جایگزین شده بود – منهدم شد. نکته مهم این است که ارتش رژیم اشغالگر قدس پس از انهدام اولیه این تجهیزات، با در نظر گرفتن بالاترین ضریب امنیتی و بازدارندگی ممکن، اقدام به تعمیر و تعویض آن کرده و آنچه که مقاومت را برای غلبه بر این نقطه سوق خواهد داد، این است که تمرکز بر حقایق میدانی، انکار آنها و تصویر غیرواقعی آن از دشمن صهیونیستی در منطقه و جبهه. تردیدی نیست که رهبران غیور مقاومت این مرحله را با موفقیت و سربلندی پشت سر خواهند گذاشت.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا