مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

رقیب مادورو در سفارت هلند پنهان شده بود!

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا به نقل از خبرگزاری مهر، روزنامه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت هلند مخفیانه به ادموند گونزالس، نامزد جنبش غرب در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و رقیب نیکلاس مادورو پناه برده است. . که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، شش هفته در سفارت این کشور در کاراکاس مخفی شد.

ساعاتی پیش، دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که ادموندو گونزالس، نامزد سابق ریاست جمهوری ونزوئلا پس از دریافت پناهندگی از اسپانیا، ونزوئلا را ترک کرده است.

وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز (شنبه 16 شهریور) شهروند ناراضی ادموندو گونزالس اوروتیا کشور را ترک کرد و داوطلبانه چند روزی به سفارت پادشاهی اسپانیا در کاراکاس پناه برد و از این کشور درخواست پناهندگی سیاسی کرد. این دولت

دادستانی کل ونزوئلا سه شنبه گذشته اعلام کرد که دادگاه بدوی ونزوئلا حکم بازداشت ادموندو گونزالس، نامزد سابق ریاست جمهوری برای جنبش های راست و غربی را صادر کرده است که سه بار هنگام احضار برای شهادت حاضر نشد.

در اوایل ماه سپتامبر، دادگاه عالی ونزوئلا نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را تایید کرد که با پیروزی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور وقت آمریکا همراه بود.

بر این اساس، دادگاه عالی ونزوئلا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بررسی ها نشان می دهد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری که در 28 ژوئیه برگزار شد، صحت داشته و این موضوع اکنون در دادگاه در حال تایید است.

این تایید پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا اعلام کرد رقیب مادورو، ادموندو گونزالس، در انتخابات پیروز شده و از مخالفان در ونزوئلا حمایت کرده است.

مخالفان دولت نیز بر اساس آمار نادرست منتشر شده توسط گونزالس که ادعا می کرد 67 درصد از آرا را در انتخابات به دست آورده است، با دامن زدن به ناآرامی در کشور به دنبال تضعیف دولت مادورو بودند.

بر اساس دکترین مونرو، آمریکا نیمکره غربی را حیاط خلوت خود می داند و سابقه تاریکی در برانگیختن ناآرامی ها و سرنگونی دولت های مخالف خود در این منطقه دارد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا