مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

رئیس پلیس راهور مشهد: افزایش جریمه‌ها در کاهش تصادفات اثربخش نبود

تبلیغات بنری

برای اطلاع رسانی شهرآرانیوز; با وجود افزایش جریمه ها، تغییر قابل توجهی در کاهش تصادفات مشاهده نشده است. این اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو است و به گفته وی تنها تغییر نرخ جریمه نمی تواند باعث کاهش تصادفات رانندگی شود و برای این منظور باید همزمان از اقدامات فرهنگی، آموزشی، نظارتی و زیرساختی استفاده کرد. . .

اگرچه برخی کارشناسان معتقدند افزایش تعداد خودروها موجب افزایش جرایم شده است، اما طبق آمار این امر نقشی در کاهش تخلفات خودروها ندارد. در هشت ماهه امسال تصادفات فوتی در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشته است. این با وجود افزایش 15 درصدی اجرای قانون در این مدت است.

محسن موسوآبادی رئیس پلیس راه مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرا گفت: با همکاری مردم و سایر نهادها می توان تا پایان سال 11 تا 20 درصد تصادفات را کاهش داد.

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی اجرای قوانین پیشگیری از تخلفات گفت: از نظر من افزایش جرایم در حوزه پیشگیری از بلایا و کاهش حوادث چندان موثر نبود اما انجام نشد. به درستی تا حدودی در زمینه انضباط ترافیکی موثر است.

موسی عبادی افزود: در کاهش تصادفات، همکاری مردم و دستگاه های متولی حمل و نقل هماهنگ شده است و پلیس در برخورد با تخلفات قانونی که موجب تصادف می شود، آرامش نخواهد داشت. بدیهی است تخلفاتی که باعث تصادف می شود باید سریعا رفع شود و توسط ما پیگیری شود.

میزان جرم و جنایت در کاهش تخلفات و تصادفات چندان موثر نبود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد ادامه داد: سه عامل در تصادفات موثر است و سه موضوع باید بررسی شود. پیش تصادفی که شامل اصلاحات هندسی و اقدامات قانونی یکی در محل و دیگری بعد از تصادف است. در این منطقه پس از صحنه حادثه و سیستم امداد و نجات نیازمند کار ویژه هستیم. این بخش باید هم از نظر اشیاء و هم از نظر منابع کار اشباع شود. طبق اطلاعاتی که داریم، ناوگان خودروهای امدادی بسیار فرسوده است و خودروهای کافی وجود ندارد.

وی گفت: در تصادفات آمارهای ما به قدری نگران کننده است که باید اقدامات ویژه و پیشگیرانه در دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

موسی عبادی افزود: مشهد معمولا سالانه پذیرای بیش از 30 میلیون زائر است و توافقات انجام شده در حوزه راه در مشهد در ایام عادی، پیک و پیک متفاوت است. وی ادامه داد: در واقع مشهد با 30 تا 35 روز پیک پیک در سال مواجه است و قطعا باید روان سازی ترافیک و پیشگیری از تصادفات به ویژه در اطراف حرم رضوی را در اولویت قرار دهیم.

موسی عبیدی با بیان اینکه مردم در همه جا همکاری لازم را دارند و قطعاً به موفقیت هایی دست یافتیم افزود: کاهش تصادفات که اکنون حاصل شده است قطعا با همکاری و همراهی مردم محقق می شود. امیدواریم روزی برسد که مرگ ما در مشهد صفر شود و ما خدمتگزاران مردم خدمات قابل قبول و خوبی داشته باشیم.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری shahraranews