مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

دیابت در زنان بیشتر است یا مردان؟

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از سلامت نیوز، دکتر بابک اقبالی با اشاره به اینکه 60 هزار مرد از جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبتلا به دیابت هستند و در مراکز بهداشتی درمانی پرونده بهداشتی ارائه کرده اند، گفت: تنها 30 تا 40 درصد از این افراد مبتلا به دیابت هستند. پیگیری روند درمان آنها و بقیه با شرایط پزشکی خود بی تفاوت هستند.

وی با بیان اینکه از هر 7 بزرگسال یک نفر به دیابت مبتلا می شود که در زنان و مردان یکسان است و برای دیابت، نارسایی کلیه، قطع پا، زخم پای دیابتی، بیماری های قلبی عروقی و نابینایی مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه دیابت می تواند مشکلات پوستی، عصبی و گوارشی ایجاد کند، گفت: دیابت مزمن می تواند بر باروری مردان تاثیر منفی بگذارد.
دکتر اقبالی با تاکید بر اینکه تغذیه سالم، ورزش و کنترل وزن از مهم ترین راه های پیشگیری از دیابت است، بیان کرد: به عموم مردم توصیه می شود روزانه 7000 قدم پیاده روی کنند و یا 150 دقیقه فعالیت بدنی سریع شامل مداوم و منظم داشته باشند. فعالیت هفتگی در برنامه سبک زندگی شما


رئیس گروه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اکثر بیماران دیابتی چاق یا اضافه وزن هستند، گفت: کنترل موثر دیابت می تواند تمام اعضای بدن را از درگیر شدن در این بیماری نجات دهد.

وی بیان کرد: استرس، عدم تحرک بدنی، استعمال دخانیات و تغذیه نامناسب از مهم ترین عوامل عدم کنترل دقیق قند خون است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا