مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

دومین همایش ملی بازاریابی در مشهد برگزار می‌شود

تبلیغات بنری

الهام اسماعیلی – یستا دکتر آذر کفاش امروز 15 آبان ماه در نشست خبری دومین همایش ملی بازاریابی با رویکرد نوین در دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این همایش روز چهارشنبه 18 آبان ماه به میزبانی فردوسی برگزار می شود. دانشگاه.

وی با اشاره به اینکه اولین نشست این همایش در سال 1392 برگزار شد، گفت: پس از وقفه ای طولانی، این همایش مجددا با رویکردی نوین و مدرن در حوزه بازاریابی برگزار می شود. این کنفرانس علاوه بر مشتری مداری، سه موضوع اصلی بازاریابی، روش های جدید آن، برندسازی و موضوعات جدید مرتبط با آن را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

کفاش افزود: در مراسم افتتاحیه مسئولان دانشگاه از جمله ریاست و معاونت پژوهشی حضور داشتند. این همایش در دو بخش برگزار می شود. بخش اول آکادمیک است و شامل سخنرانی با حضور 9 سخنران اصلی است و بخش دوم به صنعت اختصاص دارد. بخش صنعت فرصتی برای صنایع است تا تجربیات خود را در استفاده از ابزارهای بازاریابی جدید به اشتراک بگذارند.

دبیر علمی همایش ملی بازاریابی با بیان رویکرد جدید گفت: 133 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 96 مقاله پذیرفته شد. اسامی نویسندگان و چکیده مقالات در طول کنفرانس ارائه می شود و مقالات برگزیده برای چاپ در مجلات علمی ارسال می شود. کتاب دیجیتال مقالات نیز 20 روز پس از کنفرانس در سایت منتشر می شود.

وی ادامه داد: سخنرانانی از استان های دیگر نیز در این همایش حضور دارند و 60 درصد شرکت کنندگان علمی از دانشگاه های خارج از استان خراسان هستند. این کنفرانس علمی و کاربردی خواهد بود و از حمایت علمی و معنوی بسیاری از دانشگاه ها و موسسات معتبر برخوردار خواهد بود.

کفاش در خصوص هدف از برگزاری این همایش گفت: هدف ما از برگزاری این همایش آگاه سازی عموم مردم اعم از صنعتگران و بازرگانان از ضرورت دور شدن از روش های سنتی بازاریابی است. با تکیه بر روش های قدیمی در بازار امروز، ممکن است موقتا موثر باشد، اما در نهایت منجر به عقب ماندن از رقبا خواهد شد.

دبیر علمی همایش ملی بازاریابی با رویکرد نوین با اشاره به اینکه کارآفرینان و فعالان صنعتی باید به فناوری های نوین مجهز شوند، گفت: دستاوردهای اولین کنفرانس در سال 1392 بیشتر به بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی صنایع اختصاص داشت. . در آن زمان، بسیاری از صنایع اهمیت بازاریابی را درک نکردند و آن را در نمودارهای سازمانی خود قرار دادند.

وی با اشاره به نتایج اولین همایش گفت: پس از اولین کنفرانس، اهمیت ایجاد واحدهای بازاریابی در سطوح معاونت پارلمانی و مدیریت سازمانی به عنوان شرط مطرح شد و صنایع دریافتند که موفقیت آنها ارتباط مستقیمی با بازاریابی دارد. در این دوره از کنفرانس، تمرکز بیشتری روی رویکردهای جدید از جمله بازاریابی دیجیتال، برندسازی و استفاده از رسانه های جدید خواهد بود تا صنایع بتوانند در بازاری که دائما در حال تغییر است، با موفقیت بیشتری فعالیت کنند.

کفاش به تعداد مقالات ارسال شده به این همایش اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد مقالات در حوزه بازاریابی نوین و راهنمایی مشتری بوده است. حدود 70 درصد از مقالات در حوزه بازاریابی و مشتریان و 30 درصد در حوزه برندسازی ارائه شده است. ممکن است در جلسات آتی این کنفرانس، موضوعات مرتبط با این موضوعات بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گیرد، اما در حال حاضر تمرکز اصلی بر ارتقای سطح علمی و بین المللی کنفرانس است که مستلزم حصول نتیجه گیری و توافقات لازم است. در سطح دانشگاه و فراتر از آن.

دبیر علمی همایش ملی بازاریابی با رویکردی جدید در خصوص دسته بندی مخاطبان این همایش گفت: مخاطبان ما دانشگاه ها، ادارات و سازمان های دولتی و صنایع مختلف هستند. دانشگاه هایی که حوزه بازاریابی دارند و همچنین بانک ها، استانداری ها، استان ها و شهرداری ها از جمله نهادهایی هستند که با آنها تعامل داشتیم. صنایع و شرکت های مستقر در شهرهای صنعتی نیز مخاطبان اصلی ما هستند.

وی با اشاره به مکاتبات گسترده با دانشگاه ها و صنایع مختلف گفت: در این دوره از همایش بیش از هزار و 400 نامه و مکاتبه با گروه های مختلف انجام شد تا تعاملات سازنده با همه مخاطبان همایش برقرار شود.

علی رضا حدادیان،عضو شورای سیاستگذاری در همایش ملی بازاریابی با رویکرد نوین گفت: در همایش بعدی در نظر داریم بستری فراهم کنیم تا شرکت کنندگان بتوانند محصولات و خدمات خود را به جامعه ارائه کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند.

وی افزود: بررسی ها نشان داده است که عمده مشکلات پیش روی کارآفرینان و شرکت های نوپا در حوزه مالی و بازاریابی است. بر همین اساس، این همایش با هدف انتقال اطلاعات و تجربیات به آنها به ویژه جوانانی که در تیم های استارتاپی، نوآوری و اختراع فعالیت می کنند برگزار می شود. بسیاری از این افراد با مشکلات بازاریابی مواجه می شوند و حتی برخی پس از چند سال به دلیل شکست در بازاریابی، کسب و کار خود را رها کرده و به عنوان کارمند به کار خود باز می گردند.

حدادیان خاطرنشان کرد: این همایش می تواند با یادگیری روش های موثر بازاریابی و مدیریت مالی به این افراد در کسب موفقیت های بیشتر در عرصه کسب و کار کمک کند. از نظر رسانه ای و علمی نیز این ضرورت وجود دارد زیرا علم و فناوری نیز نیازمند تجاری سازی است.

تبلیغات بنری