مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

دلار نیما به مرز ۴۸ هزار تومان نزدیک شد (۲۲ مهر ۱۴۰۳)

تبلیغات بنری

به گزارش یستا در معاملات امروز (یکشنبه 31 مهر 1403) مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ 50 هزار و 610 تومان و حواله دلاری با نرخ 47 هزار و 905 تومان معامله می شود.

افزایش جزئی قیمت دلار نماما از ماه های قبل آغاز شد و در حالی که همچنان ادامه دارد، وزیر اقتصاد اعلام کرد: سیاست جدید ما نزدیک کردن بازار به قیمت نما است دلار نماا و کاهش قیمت در بازار.

اما همان طور که فرزین، رئیس کل بانک مرکزی گفت، امکان افزایش بیشتر قیمت ارز نماما وجود ندارد. وی در شورای اسلامی گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت این ارز از حدود 41 هزار تومان به حدود 47 هزار تومان رسیده است، یعنی تحت تاثیر متغیرهای اساسی اصلاحاتی در نرخ ارز انجام داده ایم. بنابراین نمی توان بیش از این مقدار را افزایش داد، زیرا ما هم دغدغه … نرخ تورم، کاهش نرخ ارز برای کنترل تورم است و اگر با سیاست های ارزی اتخاذ شده نرخ تورم افزایش یابد، آن سیاست ها مناسب به نظر نمی رسد.

این در حالی است که طی روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت دلار نایما بوده ایم که به احتمال زیاد حاکی از عزم جدی وزارت اقتصاد برای افزایش قیمت دلار نایما برای حمایت از بورس و معامله گران است.

باید گفت؛ قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادلات ایران به 54 هزار و 765 تومان و نرخ نقل و انتقالات یورو نیز نسبت به دیروز به 52 هزار و 406 تومان افزایش یافت.

از سوی دیگر ارزش اسکناس درهم امارات 13 هزار و 631 تومان نسبت به روز کاری گذشته افزایش یافته و نرخ تبدیل درهم 13 هزار و 444 تومان است. قیمت یکصد دینار عراق امروز در صرافی با 38 هزار و 235 ریال افزایش نسبت به روز گذشته اعلام شد.

منبع: تسنیم

تبلیغات بنری