مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با ۴۰ فقره چک

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سرهنگ عبدالله چولکی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی الفرجه گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری در روستاهای تابعه استان زنجان و به دلیل حساسیت این پرونده، بازپرسان ویژه پلیس آگاهی بلافاصله به این پرونده رسیدگی خواهند کرد.

وی افزود: با بررسی های به عمل آمده، فرد کلاهبردار با پرداخت مبلغی جزئی به عنوان ودیعه، با ارائه چک های واقعی و قانونی مسروقه و جعلی (کاغذی و سوری) از صاحبان دام و خانواده ها اقدام به خرید دام از جمله گوساله سنگین می کرد. “.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی الفرجه گفت: تجربه کارآگاهان در تحقیقات میدانی نشان داد فردی میانسال با عنوان ساختگی و با استفاده از چندین خط تلفن همراه نادرست و ایمن خود را به عنوان دامدار معرفی کرده است. او با استفاده از زبان و رفتار متهورانه سعی در جلب اعتماد دامداران داشت.

وی با بیان اینکه این کلاهبردار حرفه ای با استفاده از چک هایی که بیشتر آن ها به نام شرکت های کاغذی و سوری بود اقدام به اخاذی می کرد، تصریح کرد: در نهایت با انجام مراحل فنی و با استفاده از تمامی امکانات اطلاعاتی ضمن شناسایی هویت متهم دارای سابقه، در یک عملیات غافلگیرانه در تهران در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ “چولکی” با اشاره به کشف تعدادی سیم کارت و تصاویر 40 فقره چک سفید امضا شده از گوشی متهم، خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی ها در حین انتقال به پلیس آگاهی به کار خود اعتراف کرد و گفت: سقوط کرده است. به دام او تلفات از طریق سایت دیوار سقوط کردند

وی گفت: در این راستا 6 رأس دام و اموال مفقود آنها شناسایی شد که تاکنون 4 نفر از آنها مفقود شده و ارزش تقریبی دام فروخته شده آنها از 50 میلیارد ریال گذشت.

این افسر پلیس همچنین گفت: از آنجایی که در معاینه فنی گوشی های متهم، مستنداتی مبنی بر کلاهبرداری گسترده از استان های دیگر در قالب خرید لوازم خانگی وجود داشت، وضعیت به سایر استان ها نیز اعلام شده است تا در صورت مشابه و در صورت مشابه وقایع رخ می دهد، هماهنگی در راستای امکان کشف سایر اعمال مجرمانه ضروری است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا